Voorremklauw blijft hangen

13 dec 2009 11:43 - 13 dec 2009 11:46 #1 door beginneling
Voorremklauw blijft hangen werd gestart door beginneling
Bij deze heb ik een vraag over de voorrem.
Zal eerlijk beginnen ik heb 4 maanden geleden een ongeluk gehad met mijn twin.
na een noodstop op een andere motor gedoken daar bij zat de voorkant in elkaar.
Ben nu begonnen met repareren van het verhaal en waar ik nu achter kom is dat de
voor blokken niet meer los komen.
Ze blijfen onder druk op mijn schijfen staan.
Heb ze los gehad en terug gedrukt dat was mogelijk ,en zag ook geen beschadigingen.
Toen opnieuw gemonteerd had weer het zelfde probleem.
Waar zou ik dat in moeten zoeken.?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2009 12:43 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voorremklauw blijft hangen
Na 4 maanden kan het zijn dat de plunjers wat roestig zijn geworden, en nu dus vast blijven hangen. Zou dus eerst eens kijken of je de plunjers zelf goed kunt bewegen (eventueel schoon maken).

Als ze dan nog blijven hangen, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat de remklauw scheef op de remschijven staat. Hoeft niet veel te zijn. En..., je remschijf zou ook nog krom kunnen zijn.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2009 12:45 #3 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Voorremklauw blijft hangen
Als de zuigers normaal te bedienen zijn, zou het dan aan de schijven kunnen liggen? (krom)
Anders zal er wellicht toch een vervorming in de klauw zitten, bij twijfel hierover zou ik uit voorzorg de gehele klauw gewoon vervangen, dan weet je tenminsta zeker dat ze goed zijn.... Lekker idee lijkt me zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2009 22:04 #4 door Booom
Beantwoord door Booom in topic Voorremklauw blijft hangen
Rem vloeistof reservoir te vol, daardoor constant druk op leiding / zzuigers.  ???

Grt Marc                                             Ktm950

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2009 22:26 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Voorremklauw blijft hangen
probeer eens? kost je iets minder als nieuwe remklauwen, en misschien merk je wel dat er een geleidepen scheef zit ofzo.

't is trouwens geen raar verhaal dat na vier maanden geen gebruik smerige remmen vast kunnen gaan zitten (aankoeken e.d.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 09:41 #6 door beginneling
Beantwoord door beginneling in topic Voorremklauw blijft hangen
Mag ik jullie allen bedanken voor het mee denken.
Wat de krommen schijfen betrefd zien er niet zo uit maar ga kijken.
Want dan zouden de blokken op sommige punten wel en sommigen punten niet de schijf moeten raken.
Ik heb eerder het gevoel dat de druk er niet afgaat.
Want de blokken staan na het los laten van de hendel nog steeds tegen mijn schijf aan.
En als de klauw wil demonteren kan ik hem er ook bijna niet afschuiven.
Omdat ik de blokken heel moeilijk over de slijtrand aan de buiten kant van mijn schijf heen krijg.
Het resevoir is niet veranderd die nog zo vol als voor het ongeluk.
Maar goed ik ga de klauw uit elkaar halen en kijken of ik daar wat tegen kom omtrend vuil afzetting.
Maar zitten er kleppen of anderen technieken in het systeem wat zou kunnen blokeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 10:24 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voorremklauw blijft hangen
Nee, het systeem is gewoon heel eenvoudig.
Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat je zuigers gewoon wat vast blijven zitten. Volg gewoon de instructies zoals die in het linkje van "Hotel 317" staat, want veel beter kan er op het forum niet uitgelegd worden hoe je de boel demonteerd.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 10:26 #8 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Voorremklauw blijft hangen
Het is niet zo high-tech hoor. Maar als je twijfels hebt over het wel of niet zelf sleutelen aan je remsysteem (terecht) dan zou ik eerst naar een monteur zoals Ad mies (zuid NL) of mijzelf (randstad) komen. Als er dan dingen in je klauw niet zitten zoals het hoort dan ziet iemand met ervaring dat ook eerder.

Anyhow:
De remzuigers bewegen de remklauw uit
De remklauw schuift over zijn ophangsysteem om te compenseren aan de dikte v/d remblokken
de rempomp op je stuur verplaatst vloeistof richting remklauw

dat zijn naar mijn weten de bewegende delen. geen kleppen oid, dan had je een 2010 Fireblade moeten kopen ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 12:27 #9 door beginneling
Beantwoord door beginneling in topic Voorremklauw blijft hangen
Hoe je een remklauw uit elkaar en in elkaar set begrijp ik wel.
Heb vorig jaar zelf de rem revisie gedaan.
Maar waarom de druk niet van de leiding gaat en de blokken tegen de schijf blijven staan
dat vindt ik zo raar.
Want theoretisch als je de hendel los laat gaat de druk er af en moeten de blokken iets vrij komen.
en dat gebeurt dus niet.
Maar goed ga ze eerst uit elkaar halen en kijk wel naar de zuigers of daar wat vuil op zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 12:38 #10 door RP
Beantwoord door RP in topic Voorremklauw blijft hangen
Had met mijn pekelmotor (Honda CM400) ook het probleem dat remklauwen vast bleven zitten. In dit geval zat het "compensatiegat" verstopt. neem aan dat TA en AT ook zoiets hebben. deze kleine opening zit onder het remolievaatje in de mastercylinder naast de grotere opening voor de remolie.

Groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 13:05 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Voorremklauw blijft hangen
Bij zat er ooit eens corrosie op de gliijpen van een klauw.

Na schoonmaak en nieuw vet was het weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 14:18 #12 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Voorremklauw blijft hangen
Ik heb zelf een keer verkeerde olie in mijn reservoir gedaan. De rubbers zette uit waardoor mijn rem hendel wel terug kwam maar mijn plunjer niet. Bleef ook heel netjes vaststaan... :-\

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2009 19:12 - 16 dec 2009 13:16 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorremklauw blijft hangen

Hoe je een remklauw uit elkaar en in elkaar set begrijp ik wel.
Heb vorig jaar zelf de rem revisie gedaan.
Maar waarom de druk niet van de leiding gaat en de blokken tegen de schijf blijven staan
dat vindt ik zo raar.
Want theoretisch als je de hendel los laat gaat de druk er af en moeten de blokken iets vrij komen.
en dat gebeurt dus niet.
Maar goed ga ze eerst uit elkaar halen en kijk wel naar de zuigers of daar wat vuil op zit.


tenzij het ontluchtings gaatje boven het membraam niet open is en als er teveel olie in zit

wanneer je remt vervormen de rubberen afdichtingen een beetje door de druk erop

de remzuigers komen vrij waneer deze druk verdwijnt en de rubbers hun oorspronkelijke houding weer aan nemen
ze trekken de zuiger dus terug
echter wanneer deze vervuilt zijn gebeurt dit niet en blijven de remblokken tegen de schijf aan zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2009 23:26 - 15 dec 2009 23:28 #14 door beginneling
Beantwoord door beginneling in topic Voorremklauw blijft hangen

Na 4 maanden kan het zijn dat de plunjers wat roestig zijn geworden, en nu dus vast blijven hangen. Zou dus eerst eens kijken of je de plunjers zelf goed kunt bewegen (eventueel schoon maken).

Als ze dan nog blijven hangen, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat de remklauw scheef op de remschijven staat. Hoeft niet veel te zijn. En..., je remschijf zou ook nog krom kunnen zijn.


En inderdaad het is aanslag wat het niet terug komen van zuigers veroorzaakten.
Na schoon gemaakt te hebben met de polijst borstel en weer ingevet gaan ze weer als een trein.
U allen bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden