Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

26 dec 2009 16:22 #1 door Vlastuin
Allereerst fijne feestdagen iedereen,

Zojuist tank verwijderd, en luchtfilterhuis, om de boel schoon te maken en te checken,
maar met het monteren van het luchtfilterhuis krijg ik de rubbers niet goed vast, ik had al het idee dat
ze ook te los zaten toen ik het huis eraf haalde, als je ze erop drukt en dan de metalen ring vastdraaid
zitten ze toch niet goed vast, het lijkt mij dat dit toch goed vast behoord te zitten?
Kan het zijn dat als ze al een tijd niet vast zaten het rubber langzaam aan vervormd is?
Hoewel het wel goed lijkt te passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2009 18:59 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

Allereerst fijne feestdagen iedereen,

Zojuist tank verwijderd, en luchtfilterhuis, om de boel schoon te maken en te checken,
maar met het monteren van het luchtfilterhuis krijg ik de rubbers niet goed vast, ik had al het idee dat
ze ook te los zaten toen ik het huis eraf haalde, als je ze erop drukt en dan de metalen ring vastdraaid
zitten ze toch niet goed vast, het lijkt mij dat dit toch goed vast behoord te zitten?
Kan het zijn dat als ze al een tijd niet vast zaten het rubber langzaam aan vervormd is?
Hoewel het wel goed lijkt te passen.


het rubber droogt uit en daardoor laat het zich niet zo goed meer monteren

ze blijven er dus makkelijk af floepen.

vervanging van deze rubber slost je probleem voor de volgende tig jaren op maar reken op ca 60 euri voor deze onderdelen,

een ander filterhuis lost je probleem niet op want het zijn enkel de rubbers die uit drogen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2009 21:12 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
De rubbers zijn zowiezo redelijk moeilijk te plaatsen. Heb ik ook al ondervonden.
Met geduld, een grote, brede, platte schroevendraaier erbij om ze echt goed naar beneden te duwen doet ook wonderen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2009 01:40 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

De rubbers zijn zowiezo redelijk moeilijk te plaatsen. Heb ik ook al ondervonden.
Met geduld, een grote, brede, platte schroevendraaier erbij om ze echt goed naar beneden te duwen doet ook wonderen.


Ik heb precies dezelfde ervaring. Het zijn prutsrubbers om er weer goed op te krijgen. Succes met tot 10 tellen  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2009 17:35 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

..Met geduld, een grote, brede, platte schroevendraaier erbij om ze echt goed naar beneden te duwen..


Zo doe ik het ook. Let wel, die schroevendraaier is bedoeld als verlengstuk van je vinger, dus NIET steken maar plat op de rand van het rubber gebruiken. Anders beschadig je ze wellicht en ben je verder van huis. Zorg dat de klembanden los genoeg staan zodat hij er 'makkelijk' op kan.

Mij rubbers zijn 12 jaar/185.000 oud en zijn nog niet poreus.. ;)

En van 10 tel je ook weer terug als het moet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 20:35 #6 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Oke, ben dus niet de enige die loopt te kloten met die rubbers...bedankt voor de tips,
Gisteren even kleppen gesteld, hoewel EVEN.....wat een &*^$%# klus, vooral bij de voorste cylinder.
Maar toch gelukt ik moest alleen de 2 achterste inlaatkleppen bijstellen, dus viel mee.
Heb nu van al mijn motoren die ik heb gehad een keer zelf de kleppen gesteld:

VF750F, Bandit 600S, SV650S, RF900, en nu XRV750, ik moet zeggen dat ik toch liever een 4 cylinder afstel als een 2 cylinder.

Mensen een fijne jaarwisseling gewenst,

Groet,

Gerben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 20:59 #7 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Er zit tussen de orginele klem een busje , zodat je ze niet te strak kan vastdraaien .
Als ze nog los zitten zou je er iets af kunnen halen , dan kun je ze wellicht wel goed vast draaien '


Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 16:39 #8 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

Er zit tussen de orginele klem een busje , zodat je ze niet te strak kan vastdraaien .
Als ze nog los zitten zou je er iets af kunnen halen , dan kun je ze wellicht wel goed vast draaien '


Olaf


Gewoon het hele busje er tussenuit en op goed gevoel vastzetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 20:37 #9 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Via Ebay.de wel e.e.a te bestellen is vaak goedkoper dan in nederland. Verder gewoon een beetje silleconen spray of Spuug gebruiken om alles weer in elkaar te zetten ;D Beetje geduld en zeker zeer beheerst met een schroevendraaier bezig zijn.

Succes, maar het blijft een beetje pielen.

Edwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 21:37 #10 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Ik begin alweer te hyperventileren bij het lezen van de topictitel. Inderdaad een rotklus. WD40 en een schroevendraaier loste na een uur alles op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2009 07:50 #11 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Dank u allen,

Als de nieuwe behuizing binnen is (er was ook een moer in het plastic verrot)
ga ik weer verder prutsen.

Kijk uit met vuurwerk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2010 11:26 #12 door dream
Beantwoord door dream in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Hoi,

Ik rij nu alweer 12 jaar AT (nog steeds dezelfde) en werd die rubbers helemaal zat. Elk jaar weer datzelfde gedoe, en elk jaar gaat het weer moeilijker. Teveel siliconen spray zorgt ervoor dat die rubbers erweer afschieten, te weinig krijg je ze er weer niet op, en als het koud is lukt het allemaal nog minder goed. Je wordt er ook nooit handig in, althans dat is mijn ervaring.

Maar sinds 5 jaar kijk ik er niet meer tegen op want ik heb een manier gevonden om het allemaal veel makkelijker te maken.

Dit kun je overwegen :

5 jaar geleden kocht ik een gebruikt luchtfilterhuis. Als je goed kijkt zie je dat het luchtfilterhuis deelbaar is (maar wel geplakt / aan elkaar gelast). Ik heb de delen uit elkaar gehaald en daarna mechanisch deelbaar gemaakt. Om beide delen weer luchtdicht aan elkaar te zetten gebruik ik foam pakking, en om het geheel te klemmen twee draadeinden met vleugelmoeren.

Nu kan ik eerst het onderste deel monteren, en van binnenuit met mijn vinger het rubber over de carburateur rand heen geleiden. Daarna vastzetten en de volgende doen. Vervolgens het bovendeel erop zetten en afmonteren.

Ik rijd een AT uit 1998, nieuw gekocht en heb er inmiddels meer dan drie ton opstaan. De twee delen lekken niet en het foam moet wel tegen brandstof kunnen.

Als iemand ditzelfde ook wil doen raad ik aan een gebruikt luchtfilterhuis aan te schaffen, mislukt de klus, dan kun je gewoon je eigen huis er weer op zetten.

Ook kan je op je gemak de klus goed doen, want je AT is gewoon rijdbaar.

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2010 21:05 #13 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Dat is een goede tip, ik heb nu 2 behuizingen en overweeg om dit ook te gaan doen.
Ik zal even foto's plaatsen als ik hem klaar heb, hebben er misschien meer mensen wat aan.

weet iemand trouwens waar dat witte reservoir voor is wat aan het korte rubber vastzit?







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 19:32 #14 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
Heb geprobeerd om het nieuwe (het oude van sounddragon) luchtfilterhuis te monteren,
en voila het past perfect, ik denk dat die rubbers een fractie langer zijn en hierdoor wel goed
aansluiten, kan ik altijd nog eens kijken naar de mijne om een 2 delig huis te maken.

Bedankt allemaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 12:21 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

Ik vind het ook wat gedoe ,, om het luchtfilter er goed op te zetten na  klepstellen en bougie wisselen.
en nu de laatste keer denk ik dat ie toch niet goed zit ,, ding houd in boven de 80 km .....
Terwijl ik toch redelijk wat keren het los en weer vast gekregen heb.

maar als ze echt gaar zijn bestel ik wel nieuw bij Ad.....

Maar als er mensen zijn met hele hoge km standen ,, dan zou ik met 80 K op de klok nog wel ff moeten kunnen..
Ik denk ook de gebruik omstandigheden een rol spelen.....

Het is me wel op gevallen dat het filter relatief klein is voor dergelijk cc en V Twin ......


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2010 15:29 #16 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's
betreft het te klein zijn van het luchtfilterhuis...daar is dus een modificatie voor, iemand heeft dat dus een keer gedaan in de behuizing die ik 2dehands heb gekocht van sounddragon, hij heeft er nooit problemen mee gehad dus ik hoop dat de lucht/benzine verhouding bij mij ook standaard klopt met die gaten, ik merk het wel als ik helemaal klaar ben met onderhoud en weer aan het gas ga hangen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2010 23:59 #17 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's

Hoi,

Ik heb de delen uit elkaar gehaald en daarna mechanisch deelbaar gemaakt. Om beide delen weer luchtdicht aan elkaar te zetten gebruik ik foam pakking, en om het geheel te klemmen twee draadeinden met vleugelmoeren.



Ik heb net een gebruikt luchtfilterhuis aangeschaft en wil dit ook wel proberen.
a) Heb je misschien foto's om het wat duidelijker te maken voor me ?
b) wat is "foam pakking" ? Google helpt me voorlopig niet bijster ...

Alvast dank
Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 11:55 #18 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Rubbers vanuit luchtfilterhuis naar carb's


Ik heb net een gebruikt luchtfilterhuis aangeschaft en wil dit ook wel proberen.
a) Heb je misschien foto's om het wat duidelijker te maken voor me ?
b) wat is "foam pakking" ? Google helpt me voorlopig niet bijster ...

Alvast dank
Erzberg


ben eigenlijk wel benieuwd ,, heb wel eens zitten denken aan die luchtfilter die je zo op de carbs kan zetten.. mooiste zou zijn met een plaat en twee van die rubber die je op de carb's schuift en dan een ovaal filter erop van een 5 a 10 cm hoog ,, dan heb je een veel groter oppervlakte en kan je veel makkelijker controleren of ie goed zit.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden