Africa Twin kloon

25 nov 2021 14:15 - 25 nov 2021 15:34 #21 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
De motoren kunnen inmiddels in twee uitvoeringen besteld worden. Pre order dus. Prijzen RMB36800 & RMB36700 (€5200) iets duurder dan wat er in het artikel van motor.nl werd vermeld.

Styling is flink gewijzigd. Geen GS vermelding meer. Daarvoor in de plaats ‘Ride the World’.

Korte uitleg v.w.b. de naam van deze fiets:

Waarom Hengjian het Dahaidao noemde? Dahaidao is een plaats in de woestijn, de baas van Hengjian reed erheen met zijn motorfiets en eindigde zonder brandstof. Dus kwam hij terug met het idee om een ​​adventurebike te ontwikkelen met een brandstofbereik van 1000 km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2021 18:58 #22 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Africa Twin kloon
Ik mijn relatie gevraagd of ze er een kunnen bestellen ze hebben nog geen leverdatum gekregen. Ik ga kijken of we er dan een kunnen laten overkomen met luchtvracht anders ga ik hem daar gebruiken zodra we het land weer in mogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2021 20:00 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Africa Twin kloon
Ik vind het nog steeds een geinig ding B) Ook voor €5.200,- :cheer:

Wat ik über grappig vind: rechts staat ‘Ride the World’ en links staat ‘the Ride World’ :P

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2021 11:37 #24 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Ik reis zelf voor mijn werk ook regelmatig naar China en verbaas mij telkens over de Engelstalige bordjes en waarschuwingen.

Dit is een mooi voorbeeld van “Adventure”

.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2021 15:26 - 26 nov 2021 15:27 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Africa Twin kloon
Ik had laatst een of andere chinees kloon motorfietsje op de brug voor banden.
Brrrrrrr..... bij elk boutje wat ik los draaide voelde het alsof er iets stuk zou gaan. En uiteindelijk was van 1 van de remklauwen de inwendige draad inderdaad weg gedraaid. (NOTE ik had alleen nog maar los gehaald !!!). Met een helicoil de boel wel weer gemonteerd gekregen, maar het voelde echt niet goed met sleutelen.

Zou wel eens aan deze motor willen sleutelen. Eens zien hoe het kwalitatief voelt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2021 08:15 #26 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Motorisch zit het wel goed. Loncin levert ook motoren aan het merk uit Beieren.

Maat tis wat je zegt. Niet voor niets komen veel Chinese producten niet door de strenge Europese veiligheidskeuringen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2021 09:37 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Africa Twin kloon
Bij bol.com koop je voor een goeie 300 euro een nieuw 6,5pk loncin motorblokje..... dat zegt genoeg denk ik.
Met beierse materiaal en kwaliteitseisen wordt het misschien een ander verhaal.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2022 08:09 #28 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon

Pronto schreef : Vandaag contact gehad met mijn zakenpartner in China deze heeft geïnformeerd wanneer ze leverbaar zijn. Niet dus pas in juni prijzen zijn ook nog niet bekend. We gaan proberen om er een hier naar toe te halen.


Is hier nog iets uitgekomen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2022 17:43 #29 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Door de Covid maatregelen ben ikzelf nog niet naar China geweest. Ben als de dood om in een lockdown verzeild te raken.

Heb jij al plannen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2022 14:01 #30 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Africa Twin kloon
Op dit moment is het geen doen om daar naar toe te gaan. 4 weken quarantaine en buiten dat geen rechtstreekse vluchten meer je bent 40 uur onder weg.
Ik verwacht na Chinees nieuwjaar dat we weer die kant op kunnen.
De prijzen voor containers zijn weer gedaald dus ik zal nog eens vragen hoe het met levering staat van die kloon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2022 20:56 - 19 nov 2022 09:57 #31 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Je hoeft er niet voor naar China. In Spanje zou de kloon in aangepaste vorm leverbaar zijn.

nieuwsmotor.nl/motornieuws/27391-nieuw-2...ilometer-actieradius

Zoek de verschillen :?
.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 10:31 #32 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
De extra tank en kofferset is kennelijk al te zwaar voor de achtervering. Een van mijn Chinese contacten liet weten dat er op dit moment geen Dahaidao meer geleverd wordt.
Het achterwiel raakt de onderkant van de extra tank met mogelijk ernstige gevolgen van dien. Het is wachten op de 2023 update. Of dit ook aan de hand is met de ‘Spaanse’ Rieju Aventura is niet bekend.
Ik heb een korte video van hem gekregen maar weet niet hoe ik die in het topic moet plaatsen. Onderstaand een screensot.
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2023 05:11 #33 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon

Pronto schreef : Op dit moment is het geen doen om daar naar toe te gaan. 4 weken quarantaine en buiten dat geen rechtstreekse vluchten meer je bent 40 uur onder weg.
Ik verwacht na Chinees nieuwjaar dat we weer die kant op kunnen.
De prijzen voor containers zijn weer gedaald dus ik zal nog eens vragen hoe het met levering staat van die kloon.


Ik ben nu in Kunming, China en mocht ik er eentje spotten dan laat ik het weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2023 21:33 #34 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Africa Twin kloon
Is goed laat maar weten. ik zit in juni weer in beijing en omgeving zal dan ook eens rond neuzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2024 11:12 - 24 feb 2024 11:15 #35 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Heb jij nog iets gespot ?

Tis geen AT kloon maar ik zie daar wel veel CF Moto 450 MT rijden. Binnenkort ook Nederland leverbaar hoorde ik in Kunming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2024 13:42 #36 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Africa Twin kloon
Nee ik heb niks nieuws gezien wel meer motoren in Beijing veel rebelachtige types met jonge meiden er uiteraard met oortjes op helmen.
De HD en GS community is nog sterk vertegenwoordigd met name in de weekenden. Beijing is net een westerse stad maar dan veel Chinese. Ik was in juni een van de eerste die daar weer aankwam ben maar een week geweest en we doen nu veel op afstand dus zal er ook niet meer zoveel komen. Maar het blijft een fascinerend land.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2024 15:46 #37 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Africa Twin kloon
Ik ben er afgelopen December nog geweest en ga in mei naar Kunming, Hangzhou en Beijing. Als ik wat leuks zie zal ik het vastleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.205 seconden