Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.

03 jan 2010 20:27 #21 door kees
Je brandstof-opbrengst lijkt in orde.

Ik kan me wel in Huib zn verhaal vinden. Ik gebruik zelf mijn choke ook altijd voor de start en zet hem daarna weer terug. size=1]rotten je kabeltjes ook niet vast[/size

Vroeger was het gewoon een klep, die choke. Bij jou zijn het plunjers (cylindrische blokjes met een naaldje eraan) die je open of dicht duwt met je kabeltje. Het komt voor dat er vocht in terecht komt en de boel oxideert. Dan kan zo'n plunjertje of kabel blijven steken met allemaal nare kwaaltjes als gevolg.

Andere mogelijkheid is dat, ondanks je pomp, je vlotterkamers bijna leeg blijven?
Na een poosje is wat brandstof ingesijpeld, en start, om vervolgens te verhongeren. Is ver gezocht maar...........

Suc6 met je zoektocht! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 20:33 #22 door Huib
Vooral dat steeds harder loper na een minuutje.... choke!

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 20:41 #23 door Sapere Aude
Beantwoord door Sapere Aude in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.

Vooral dat steeds harder loper na een minuutje.... choke!


Maar dat is toch normaal?  ???

Bij een koude start haalt 'ie het op de choke tot 1200 toeren, totdat hij gaat opstijgen en dan kan de choke eraf. Dat was bij m'n vorige (VRF750F) ook al zo..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 20:52 #24 door Huib
Jazeker.... heel normaal, maar als jij je choke hendel terugtrekt blijft je plunjer of je kabel ergens zitten.

Je motor warmt op en er condenseert geen benzine in je spruitstuk meer.

Je motor begint rijk te lopen, je geeft een beetje gas en pompt de verhouding naar beetje benzine/genoeg lucht naar de verhouding veel benzine/te weinig lucht en je motor verzuipt.

Dat zou het idee zijn dan he......

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:05 #25 door crejo
Hoe oud is de benzine die erin zit, als deze te oud is start hij ook heel slecht.
De moderne loodvrije benzine veroudert snel en misschien is dit bij jou aan de hand.

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:10 #26 door kees
Duidelijk is Sapere Aude toch wel enigszins vaardig is.

En ik neem aan size=1]ik weet het, da's naief[/size dat hij het verschil weet tussen een motor die afslaat en een die in zn choke verzuipt!

Hij noemt het afslaan...

Harm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:21 #27 door Huib
Oh sorry verkeerd gelezen..... het is afslaan? Forget the choke het is de richting aanwijzer!

Maar zonder gekheid, ik vergeet me choke wel eens uit te doen. Dan slaat ie bij het eerste beste stoplicht ook gewoon af.... en ja net op het moment dat ik gas geef om weg te rijden.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:23 #28 door Sapere Aude
Beantwoord door Sapere Aude in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.

Duidelijk is Sapere Aude toch wel enigszins vaardig is.

En ik neem aan size=1]ik weet het, da's naief[/size dat hij het verschil weet tussen een motor die afslaat en een die in zn choke verzuipt!

Hij noemt het afslaan...

Harm


Vaardig? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor  :)

Ik ben geschoold als werktuigbouwer, dus wel technisch vaardig, maar weinig ervaren met motoronderhoud.

Dit is de eerste motor waar ik alles zelf aan doe. Alles wat ik tegenkom op deze motor is voor mij gelijk de eerste keer dus. Gelukkig hapert er van alles aan, dus het is een goede leermachine.  ;D

Even weer on-topic met een ander ideetje; Zou het kunnen dat er 1 cilinder wegvalt? En hoe zou ik dat kunnen controleren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:28 #29 door Huib
Voelen, hij wordt warm, of niet. Beter is een beetje spuug dan verbrand je je vingers niet!!  ;)

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:49 #30 door kees
..spuug op de uitlaatbochten bedoelt-ie..

Ik doelde meer op het feit dat je blijkbaar de geplaatste tips snel begreep. Bovendien is dit niet je eerste motor. Als je technisch inzicht hebt of onderlegd bent, begrijp je dit soort dingen eeder, ook al ben je er niet specifiek mee bekend.

Huipie, je bent toch wel met mee eens dat een motor die verzuipt, anders uitgaat size=1]ik mijd afslaan[/size en (ruikt), dan 1 die verhongert?

We proberen enkel Sapere bij te staan.. :angel:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 21:59 #31 door Huib
Er is natuurlijk een simpele manier om er achter te komen. Choke erop houden en kijken of het beessie nog steeds echt exact hetzelfde gedrag vertoont. Als ie namelijk hetzelfde uitgaat/afslaat/sterft/stopt zet ik wel 2 euro op de choke.  :)

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 22:12 #32 door kees

..uitgaat/afslaat/sterft/stopt..


;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2010 19:03 #33 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.
En toch was het bij mij de pomp... ;)

www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=2272.0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2010 21:20 #34 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.
mijn choke kabel is ook verroest op de splitsing van 1 naar 2 kabels in de kunststof houder. Maar als je een beetje gevoel hebt merk je dat wel dat kabel of te moeilijk gaat of juist niet meer terug gaat.

ff luchtfilter eruit hand op aanzuig houden en dan starten? De rebel450 van mijn vriendin vanmiddag ook zo gestart. Dan moet motor namelijk wel benzine aanzuigen. Wie weet werkt het maar of hij dan blijft lopen weet ik niet in jouw geval.

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2010 10:53 #35 door Sapere Aude
Beantwoord door Sapere Aude in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.
Opgelost!  ;)
Maar niet door mijzelf  :-X

Even een reconstructie:
Choke is toch ook OK. Alles beweegt op commando van het hendeltje.

Veroudering van de benzine was ook geen mogelijkheid, omdat ik twee maanden geleden nog (veel) gereden heb. Bij veroudering moet je meer aan een jaar denken.

Een idee was dat het dan in de carbs zou kunnen zitten, maar daar wil ik als amateur-sleutelaar niet aan zitten, omdat ik niet goed genoeg weet waar alles voor dient. De kans is dan groot dat ik een of ander afstel-schroefje vernaggel of iets dergelijks.

Ik hem daarom toch even bij mijn garage langsgebracht. Kreeg net een telefoontje dat de vlotternaalden vast zaten. Het was dus inderdaad een benzine-toevoer-probleem.

Mooi weer crossen dus!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2010 17:04 #36 door Huib
Hee das "goed" nieuws dat het opgelost is..... niet de choke, 2 euro hou je van mij tegoed  :angel:

Groet

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2010 23:31 #37 door crejo
Dit was dus toch een probleem van verouderde benzine. Dit vormt dan een laagje waardoor de naalden blijven hangen.
Als je weet dat de motor langer stilstaat dan 1 maand doe dan spul bij de benzine waardoor deze niet verouderd heb dit bij ons in de werkplaats diverse keren mee gemaakt.

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2010 01:45 #38 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Advies gevraagd: AT RD07 start, maar valt weer uit.
Als je motor langer als een maand stil gaat staan, kun je dan niet beter de carbs leeg laten draaien voor je hem uitzet ??

Benzine die 'oud' wordt na een maand geloof ik geen hout van eerlijk gezegd; dan zou ik met het halve wagenpark hier problemen moeten hebben.  ;)
Binnen een maand is het wél mogelijk dat de inhoud van je carburateurs is verdampt, en dat er dan een residu achterblijft wat voor problemen zou kunnen zorgen later.. en als je er nou nog een extra goedje bij gaat gooien, hou je nóg meer van die troep onderin die vlotterbakjes over.. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden