RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht

11 apr 2021 16:38 #1 door Paulus
Dag leden,

Mijn dashboard en stadsverlichting doet het niet meer. De zekeringen heb ik nagekeken en deze zijn nog helemaal in orde.
Het grootlicht doet het wel en alle andere lampjes ook, echter doet de verlichting voor de wijzerplaten het niet waardoor het in de avond niet te zien is hoe hard ik ga. Tevens doet dus ook alleen groot licht het, stadsverlichting doet niks.

Waar kan ik beginnen met het zoeken van een oplossing? Helaas heb ik geen multimeter voor handen en ben ik ook erg slecht met elektra, dat helpt natuurlijk niet. Mocht iemand in de buurt van Amsterdam willen helpen is dat zeker welkom :-D

Groeten,

Paulis!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2021 20:21 #2 door Jesse Doesburg
Beantwoord door Jesse Doesburg in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Hey,

Ik heb zelf ook niet super veel verstand van de elektra, maar als je het nog niet gedaan hebt, misschien handig om even te kijken of de lampen zelf niet zijn doorgebrand?
Is het makkelijkst om eerst te checken natuurlijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2021 20:26 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
waarschijnlijk gewoon kapotte lampjes, let bij het vervangen van de dashboard lampjes op het juiste wattage want te hoog geeft teveel warmte en beschadigd je wijzerplaten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2021 10:02 #4 door Blijepanda
Beantwoord door Blijepanda in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Stadverlichting, dashbord, tripmeter en achterlicht zitten op het zelfde circuit (volgens haynes + bruin en - groen). Zou zoals als al eerder gezegd even kijken of je lampjes niet gewoon zijn door gebrand. Als je lampjes nog heel zijn zou ik met een multimeter even de schakelaar meten op continuïteit en zoeken vanaf welk punt er geen spanning meer is in het circuit.

Honda XRV750 RD07a '00

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2021 14:18 #5 door Paulus
Beantwoord door Paulus in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Dankjewel voor jullie reactie! Ik ga een multimeter kopen en dit weekend de lampjes nalopen. Kom dan terug met de bevindingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2021 16:43 #6 door Paulus
Beantwoord door Paulus in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Dankjewel voor jullie adviezen!

De dashboard lampjes en dimverlichting waren inderdaad doorgebrand. Met dank aan Moto Dick in Amsterdam kon ik snel de nieuwe lampjes halen en erin zetten. Alles werk weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2021 11:19 #7 door Blijepanda
Beantwoord door Blijepanda in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Mooi dat het weer is opgelost!

Honda XRV750 RD07a '00

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2021 12:32 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic RD07 geen dashboard verlichting en dimlicht
Ik kan het niet uit je 1e bericht halen, maar waren er meerdere lampjes spontaan in ene kapot? Want dan zou ik toch ook even de laadspanning checken!

Als je spanningsregelaar kapot is en té hoog voltage geeft heb binnen no-time weer hetzelfde + mogelijk nog meer problemen :(

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden