XRV650 stottert tussen 4000 en 6000

06 feb 2010 01:17 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000

Ok, thx Rob !

Ik hou jou (en iedereen hier) op de hoogte hoe het verder loopt :).


ook de cdi van de alp past ..heb wel een leen exemplaar voor je ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 01:40 #22 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000

ook de cdi van de alp past ..heb wel een leen exemplaar voor je ?


Hoi Ad,

Bedankt voor het aanbod ! Ik kijk na morgen even verder als de carbs er terug opzitten.

Verder wilde ik nog weten of PD06 carbs op mijn RD03 passen? Indien ik uiteraard de sproeiers vervang door die van de RD03...

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 20:52 #23 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
dat weet ik niet  meten is weten

het spijt me

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 21:28 #24 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Hoi,

Vandaag de carbs opnieuw gemonteerd, de alle kabels goed ingevet/schoongemaakt.

Startte vlot, stijgt vlotter in toeren en zakt ook sneller terug. Blijft mooi stationair draaien (rond 1300, alleen wel een beetje onregelmatig - afwijking van 50 rpm, maar dat kan aan een niet mooi synchroon staan liggen).

Morgen tank er definitief op en testrijden... Fingers crossed !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 22:58 #25 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Kijk eens naar het mekaniekje van je brandstofpomp.
Als spul d'er zo uit ziet zoals op de foto's in deze link:
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2272.0
Dan vervang je mekaniekje maar.
Veel kans dat je miserie opgelost is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 23:53 #26 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Hmm,

Even je topic doorgenomen, maar jij (en anderen) beweren dat rijden zonder pomp niet gaat, nu, daar ben ik het niet mee eens, aangezien ik met een tank die bijna halfleeg was wel een snelheid van 120 kon rijden in 5, zolang ik rustig optrek geeft het geen enkel probleem.

Verder doen zowel de originele pomp als de facet pomp het nog goed (denk ik toch), voorlopig gaat de originele er weer in.

Morgen even tank erop en kijken wat het 'beest' doet :)...

Bedankt voor het meedenken trouwens, ik weet nu tenminste hoe ik kan weten of het schakelmecaniek aan vervanging toe is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 13:56 #27 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Zo, weer een update.

Volgende zaken zijn aan het licht gekomen:
- de choke blijft half openstaan wanneer correct gemonteerd, dit terwijl de kabels en schuifjes perfect open/toe gaan

- toerental bleef zeer instabiel, dus motor stil, handboek erbij en de stelschroeven eens bestuderen. Linkerkant geen probleem, maar de rechter zat muurvast en had een volledig verrotte kop waardoor er geen beweging in te krijgen was, dus dan maar geprobeerd om dmv draaien aan de linker alles wat stabieler te krijgen, en dat is vrij goed gelukt

- tank erop en rijden maar, nog steeds hetzelfde probleem, maar veel minder uitgesproken, der motor houdt nog steeds in, vooral bij 4500 rpm en bij 6500 rpm. Na 10km rijden begon de motor af te koelen (wind) en ging hij iets slechter lopen, maar nog steeds beter als voordien.

- stationair toerental was na de rit ook vele malen stabieler, bijna perfect

- ook de bougies van de achterste cil bekeken (dus met werkende regelschroef) en die waren verkoold/zwart met een witte stip (veel te rijk dus)

Naar mijn mening (maar ik kan missen) is het dus veeleer een carburatieprobleem dan een cdi/onstekingsprobleem, zouden carbs van een PD06 passen zonder problemen?

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 12:51 #28 door Stress
Beantwoord door Stress in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
is probleem al opgelsot?

check eens de bougiedoppen, dit zijn ondergewaardeerde onderdelen, waar als het goed is een weerstand in zit, als deze kapot gaat kun je ook een bokkende motor hebben, ze hebben dan te veel weerstand en zorgen voor een slechtere vonk., zelfde geld voor de kabels
zijn niet duur en is een check waard.

mvgr

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 13:01 #29 door daandus
Beantwoord door daandus in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Ik heb nog een setje goede bougiedoppen liggen, mocht je in de buurt wonen en t willen testen.
Wel van een 750, geen idee of dat past.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 22:59 #30 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Hallo,

Heb het lange tijd druk gehad, gisteren toch tijd kunnen maken voor de AT. Had eens setje RD03 carbs gevonden (zwitserse, begrensde ?) versie met 128 000km, was dus een gokje.

Maar, de AT doet het nu prima, loopt mooi rustig stationair en loopt mooi door het rpm gebied, alleen, ik mis vermogen. Dus ik vermoed dat die carbs begrensd waren, de motor loopt zeer mooi, maar ik kom niet boven de 130 (misschien 140) km/u uit... Terwijl ik op mijn 600cc alpje makkelijk naar de 160 KON gaan (niet dat ik dat constant deed !).

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2010 17:54 #31 door kees
Beantwoord door kees in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Beetje laat hiero.

In eerste instantie zou je aan de CDI denken, omdat, als het vervroegingsgedeelte defect is, hij gaat overslaan (hoe hoger de toeren, hoe meer vervroeging, en dat tijdstip berekent de CDI.)

Maar als jij zegt dat hij maar langzaam terug naar statio gaat, denk ik gelijk aan carburatie.

Als je een begrensde carb hebt, zitten daar niet gewoon kleinere venturi in? (die je eruit kunt halen?) Misschien dat je daarmee ook je sproeierbezetting moet veranderen...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 14:20 #32 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000

Beetje laat hiero.

In eerste instantie zou je aan de CDI denken, omdat, als het vervroegingsgedeelte defect is, hij gaat overslaan (hoe hoger de toeren, hoe meer vervroeging, en dat tijdstip berekent de CDI.)

Maar als jij zegt dat hij maar langzaam terug naar statio gaat, denk ik gelijk aan carburatie.

Als je een begrensde carb hebt, zitten daar niet gewoon kleinere venturi in? (die je eruit kunt halen?) Misschien dat je daarmee ook je sproeierbezetting moet veranderen...?


Ha die brombeer,

Het ligt niet aan de cdi's, want nu doet hij het prima met die zwitserse carbs (hoewel ik, zoals ik al aangaf, wat minder vermogen heb). Ik moet nog wat nieuwe spulletjes bestellen zodat de twin er weer top uitziet, en dan kan het testrijden beginnen. Ik hoop dat mijn verbruik rond de 1/20 zal gaan liggen, en dan heb ik er een prima motor bij om rustig te toeren en veldwegen mee af te haspelen.

Ik hou jullie van mijn verdere vorderingen op de hoogte en zal eens kijken om wat plaatjes te posten.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2010 18:27 #33 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Hallo,

Even de stand van zaken hier. Ik heb de oude carbs volledig uit elkaar gehad (degene waarmee ik dus de problemen had) en ze zullen worden scongemaakt mbv ultrasoon. Daarna nieuwe stelschroeven erin en pakkingen.

Met de zwitserse carbs was het probleem toch niet helemaal weg. Motor heeft echt te weinig vermogen (gaat met alle moeite van de wereld 120km/u). Ik weet dat deze carbs een andere sproeierbezetting hebben, maar dit is niet normaal.

Ik heb stilaan het gevoel dat het probleem inderdaad niet enkel bij de carbs ligt, maar eerder bij de cdi's. De motor is nu VOLLEDIG gestript (frame wordt gepoederlakt). Er komen een hoop nieuwe spullen op, dus de prijs van imitatie cdi's zal het verschil niet maken...

Ik hou jullie op de hoogte...

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2010 22:16 #34 door kees
Beantwoord door kees in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000

Ik zou, als je met opbouwen er aan toe bent, een CDI lenen van iemand, om te kijken of dat het wel is. Om onnodige aanschaf van vervangdelen te voorkomen (kost toch allemaal geld..)

Zal wel een gelikt motortje gaan worden zo denk ik.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2010 15:56 #35 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
@ Brombeer

Ik ging voor mijn reis naar Tunesie zowiezo al 1 reserve cdi aanschaffen...

Ik hoop zelf ook dat het een leuke motor wordt, elke keer weer vraag ik me af of ze het geld waard is, maar ach, het is zo'n fijne machine :D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2010 07:53 #36 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
Zo, gisteren het frame (en klein ijzerwerk) naar de poederlakker gebracht. Het mainframe had echt veel last van roest, vooral op de plekjes waar je normaal nooit komt... Verder was het wit eerder beige geworden.

Volgende week donderdag of vrijdag zou het klaar zijn  8) ;D .

Intussen ligt ook het blokje op de werkbank, uitgaande as is nog prima. De achterste cilinder lekt olie bij de kleppendekselpakking. Zowiezo worden die pakkingen vervangen bij het stellen van de kleppen...

En nu maar verder sparen om het volgende hoofdstuk te bekostigen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2010 14:59 #37 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
De carbs zijn door een goede vriend ultrasoon gereinigd. Volgende week ga ik ze ophalen. Ook 2 nieuwe mengselschroeven besteld zodat ik de boel ten minste goed kan gaan afstellen...

Ben nog op zoek naar een rotte voorvelg of enkel de naaf...

Groeten,

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden