dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

30 apr 2010 21:08 #21 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's


Nah Sannie, gelukkig mogen meningen verschillen  ;D

Ik had op mijn vorige Twin denk ik zonde dat ik het wist zo'n dynokitje zitten. Dit denk ik op te maken uit het feit dat mijn huidige (RD07A) AT nogal protesteert tegen de tandwielverhouding die ik 1 op 1 heb overgezet van mijn oude RD07, vooral in het toerenbereik van 2000 - 2500 heeft hij vrij snel de neiging om te bokken, terwijl mijn ouwetje daar trok dat het een lieve lust was


Helaas heb ik mijn oude carbset aan iemand overgedaan, dus er valt niets meer te proberen of controleren.
Wat mij ook opviel (de nieuwe eigenaar eigenlijk) was dat er gaten bijgeboord waren in het luchtfilterhuis van mijn oude AT voor extra toevoer, en dat terwijl er géén K&N gemonteerd was. Als ik e.e.a. bij elkaar optel kan ik eigenlijk niet anders als concluderen dat die andere gemodificeerd was, en daarom zit ik er serieus over te denken om deze ook te laten doen, want ik vond die andere écht veel lekkerder rijden.

En als ze hem daarvoor moeten redlinen heb ik daar geen problemen mee; doe ik zelf bijna nooit, maar hij krijgt van mij ook regelmatig op zijn falie, en zoals eerder al gesteld: als je motor in goede staat is, kan hij dat echt wel hebben, ik durf zelfs te stellen dat het goed is voor de motor om af en toe vol vermogen te draaien en eens lekker heet te worden.
Ik knoei zelf met enige regelmaat aan allerlei blikken, en ik durf te beweren dat de helft van alle stotterende en sputterende autoklachten veroorzaakt worden door het ons door de geitenwollensokkenbrigade aangelulde 'nieuwe rijden'....ongetwijfeld haaaaardstikke goed voor het milieu, maar de pest voor een verbrandingsmotor  :-X

Is er niet ergens een clubdealer/twinspecialist die dit soort mods kan verzorgen ?? of kan elke toko met een rollenbank dit ??
Persoonlijk heb ik liever een échte specialist; stukkie rijden is geen straf

Tips of adressen anyone ??



ik ben bij S.F racing in Borne geweest ,, daar hebben ze m'n AT perfect afgesteld, ding loopt als een kogel ....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2010 23:45 #22 door Romke
Beantwoord door Romke in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
www.vdbworks.nl/

Is een goeie kennis van me, helemaal gek van tunen en bedenkt oplossingen waar je bij staat.
Moet je idd een eindje rijden maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt..

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 00:44 #23 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

http://www.vdbworks.nl/

Is een goeie kennis van me, helemaal gek van tunen en bedenkt oplossingen waar je bij staat.
Moet je idd een eindje rijden maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt..


Hmm, da's aardig op de route richting ALV  ;D

Aardig heftig spul zo te zien wat hij doet; turbo's zijn ook leuk, maar gaan niet lang mee in het zand  :))
Ik zal van de week eens een beetje rondbellen, ik vond nog een ander linkje ook wat interessant zou kunnen zijn.. aan dat lange ritje zit ik sowieso als het zo bekijk; die link van DJ is ook niet echt in de buurt..
Hoe werkt dat trouwens ?? is dat een one day job, of moet je de motor achterlaten ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 09:34 #24 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
Met een open demper en een k&n filter heb ik een vermogensdip bij 5000rpm, met origineel filter niet.
Bij een CBR 600 had ik minder trekkracht met een open (sport) demper. Misschien dat de AT hier ook gevoelig voor is met bepaalde dempers.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 11:05 #25 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
Ik heb exact dezelfde setup als op mijn oude Twin, dus ik durf de vergelijking wel aan  ;)

Misschien zou een testbank/afstelronde voor de jouwe ook geen kwaad kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 11:17 #26 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Ik heb exact dezelfde setup als op mijn oude Twin, dus ik durf de vergelijking wel aan  ;)

Misschien zou een testbank/afstelronde voor de jouwe ook geen kwaad kunnen.


K&N Filter zit er nu niet meer in, de AT loopt nu goed en houd niet in (geen merkbare dip). Carburateus zijn goed gesynchroniseerd en CO is goed afgesteld.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 12:33 #27 door Romke
Beantwoord door Romke in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Hoe werkt dat trouwens ?? is dat een one day job, of moet je de motor achterlaten ??

Doe even een belletje en je weet het.. ;)
Ik heb geen idee over de kosten, rij zelf met een K&N filter en ixil open uitlaat en heb geen problemen.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 14:18 #28 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
www.sfracing.nl/sfracing/


meestal is het neer zetten en ze bellen wel wanneer klaar,,,  met een injectie  voor een andere mapping gaat sneller , maar als er sproeiers gewisseld moeten worden dan kan je er niet op wachten

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 14:24 - 01 mei 2010 15:48 #29 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

http://www.sfracing.nl/sfracing/


meestal is het neer zetten en ze bellen wel wanneer klaar,,,  met een injectie  voor een andere mapping gaat sneller , maar als er sproeiers gewisseld moeten worden dan kan je er niet op wachten


Ik had de site uiteraard al opgezocht en doorgekeken  ;)

Als dat zo is, ga ik toch op zoek naar iets wat meer in de buurt zit hier, want om nou 2 keer half .nl door te crossen met 2 voertuigen gaat me ook wat ver  :-\
Het lijkt me juist geweldig leerzaam en interessant om erbij te zijn en evt mee te sleutelen, dan steek je ook nog wat op van je geld  ;)
Ik heb er een ongelofelijke schurft aan om mijn voertuig(en) ergens achter te laten zonder dat ik zicht heb op wat ermee wordt uitgespookt.

Ik ga wel eens een beetje rondbellen van de week zometeen om me eens lekker te laten informeren  8)

[edit]

Waarom van de week denk ik dan ??  ;D

VDB Racing gebeld, kon me al wat interessante dingen vertellen, heeft volgens mij wel aardig kennis, en klinkt als een heel geschikte kerel. Volgens hem kan het gewoon in één dag, en dan houdt 'ie tijd over  :)
Is géén fan van Dynojet kits, omdat de buisjes van/en de gasnaalden schijnen te slijten als een dolle en dat levert binnen afzienbare tijd gelazer en ontevreden klanten op. (eerlijk oordeel, kwaliteit wordt gewaardeerd) Hij werkt gewoon met Japspul, dus origineel, en dan worden de sproeiers en gasnaalden gewoon vervangen voor Honda versies, voor een blijvend resultaat.

Bij SF Racing wordt écht gewerkt  :)) ; volgens mij had ik een mafkees die de telefoon oppakte terwijl hij óp een motor op de testbank zat erg welwillend dus, maar niet te verstaan. Ik word straks teruggebeld.
Ok.. SF vertelt bijna hetzelfde verhaal als VDB vwb de kwaliteit van Dynojet kits, en had zelfs technisch nog aanmerkingen.. Dynojet gaat het niet worden dus
Prijsschatting 250 - 300 € inclusief alles, erop wachten en meeknoeien kan ook als je niet in de weg loopt.

Op MF kwam ik diverse keren hosannah verhalen tegen over ene Mr. Ritzen in Weert, die dus ook maar vereerd met een belletje..
Meneer Ritzen praat alsof hij zelf ook is opgevoerd  :D ; nadeel hiervan is dat het in het Limbabwaans is, en dus wat lastig te volgen.
Wat ik eruit opmaakte is dat ik dan eerst een keertje naar Weert moet voor een banksessie, dan wordt op basis daarvan een strijdplan gemaakt en worden er spullen besteld, en dan moet daarna de motorfiets daar worden neergezet, erop wachten kan niet, en dan wordt er idd gebeld als hij klaar is... dus da's 3 keer op en neer Limbabwe, waarvan 2 keer met een auto erbij.. dat wordt me te gek, dan kost het me meer brandstof als dat ik aan mr. Ritzen betaal, plús 3 keer een halve dag; dat gaat hem niet worden

En dan vond ik nog per ongeluk een meneer die zich 'Dynojet Rotterdam' noemt.. how conveniënt; da's zo goed als om de hoek dus  8)
Met in mijn achterhoofd het kwaliteitsverhaal wat ik zonet al 2 keer heb aangehoord, toch maar even gebeld voor de fun; prijzen ontlopen elkaar op zich niet zo veel, zit ik ook rond de 275 €, kan op afspraak ook klaar terwijl ik wacht.
Deze meneer werkt uiteraard ook met een testbank, en het is ook mogelijk om hem daar gewoon eens een run op te laten maken, zodat we weten wat de motor wel- en/of niet doet. Dit kost 45€, en als ik hem daar laat 'doen' vervallen de kosten voor de testrun.. ik denk dat hij daar dus binnenkort even een zweetdruppeltje op gaat achterlaten, al is het maar voor de weet, en om later te kunnen vergelijken met een eventuele andere bank.. interessant  ;D

Het wordt dus één van de 2 bovenste optie's vooralsnog.. nu nog even sparen, óf mijn kofferset verpatsen   :angel:

Heel verhaal weer, maar ter lering ende vermaak van iedereen lijkt me


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 15:46 #30 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
Jeff ga met dat apparaat naar Strijen van die man lees en hoor ik alleen maar positieve berichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 16:00 #31 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
Ik vond in dit topic nergens iets over Strijen.. Goochel zegt: Nolen motors ???

Die werken met Dynojet lees ik

Die mannen kunnen natuurlijk best goed bezig zijn, maar ik ben net redelijk stevig overtuigd geraakt van het feit dat ik geen Dynojet kitje moet hebben.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 16:17 #32 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's


Ik had de site uiteraard al opgezocht en doorgekeken  ;)

Als dat zo is, ga ik toch op zoek naar iets wat meer in de buurt zit hier, want om nou 2 keer half .nl door te crossen met 2 voertuigen gaat me ook wat ver  :-\
Het lijkt me juist geweldig leerzaam en interessant om erbij te zijn en evt mee te sleutelen, dan steek je ook nog wat op van je geld  ;)
Ik heb er een ongelofelijke schurft aan om mijn voertuig(en) ergens achter te laten zonder dat ik zicht heb op wat ermee wordt uitgespookt.

Ik ga wel eens een beetje rondbellen van de week zometeen om me eens lekker te laten informeren  8)

[edit]

Waarom van de week denk ik dan ??  ;D

VDB Racing gebeld, kon me al wat interessante dingen vertellen, heeft volgens mij wel aardig kennis, en klinkt als een heel geschikte kerel. Volgens hem kan het gewoon in één dag, en dan houdt 'ie tijd over  :)
Is géén fan van Dynojet kits, omdat de buisjes van/en de gasnaalden schijnen te slijten als een dolle en dat levert binnen afzienbare tijd gelazer en ontevreden klanten op. (eerlijk oordeel, kwaliteit wordt gewaardeerd) Hij werkt gewoon met Japspul, dus origineel, en dan worden de sproeiers en gasnaalden gewoon vervangen voor Honda versies, voor een blijvend resultaat.

Bij SF Racing wordt écht gewerkt  :)) ; volgens mij had ik een mafkees die de telefoon oppakte terwijl hij óp een motor op de testbank zat

erg welwillend dus, maar niet te verstaan. Ik word straks teruggebeld.
Ok.. SF vertelt bijna hetzelfde verhaal als VDB vwb de kwaliteit van Dynojet kits, en had zelfs technisch nog aanmerkingen.. Dynojet gaat het niet worden dus
Prijsschatting 250 - 300 € inclusief alles, erop wachten en meeknoeien kan ook als je niet in de weg loopt.

Op MF kwam ik diverse keren hosannah verhalen tegen over ene Mr. Ritzen in Weert, die dus ook maar vereerd met een belletje..
Meneer Ritzen praat alsof hij zelf ook is opgevoerd  :D ; nadeel hiervan is dat het in het Limbabwaans is, en dus wat lastig te volgen.
Wat ik eruit opmaakte is dat ik dan eerst een keertje naar Weert moet voor een banksessie, dan wordt op basis daarvan een strijdplan gemaakt en worden er spullen besteld, en dan moet daarna de motorfiets daar worden neergezet, erop wachten kan niet, en dan wordt er idd gebeld als hij klaar is... dus da's 3 keer op en neer Limbabwe, waarvan 2 keer met een auto erbij.. dat wordt me te gek, dan kost het me meer brandstof als dat ik aan mr. Ritzen betaal, plús 3 keer een halve dag; dat gaat hem niet worden

En dan vond ik nog per ongeluk een meneer die zich 'Dynojet Rotterdam' noemt.. how conveniënt; da's zo goed als om de hoek dus  8)
Met in mijn achterhoofd het kwaliteitsverhaal wat ik zonet al 2 keer heb aangehoord, toch maar even gebeld voor de fun; prijzen ontlopen elkaar op zich niet zo veel, zit ik ook rond de 275 €, kan op afspraak ook klaar terwijl ik wacht.
Deze meneer werkt uiteraard ook met een testbank, en het is ook mogelijk om hem daar gewoon eens een run op te laten maken, zodat we weten wat de motor wel- en/of niet doet. Dit kost 45€, en als ik hem daar laat 'doen' vervallen de kosten voor de testrun.. ik denk dat hij daar dus binnenkort even een zweetdruppeltje op gaat achterlaten, al is het maar voor de weet, en om later te kunnen vergelijken met een eventuele andere bank.. interessant  ;D

Het wordt dus één van de 2 bovenste optie's vooralsnog.. nu nog even sparen, óf mijn kofferset verpatsen   :angel:

Heel verhaal weer, maar ter lering ende vermaak van iedereen lijkt me



Dit vertelde S.F me ook ,, hadden alternatieven voor Dynaset......


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 16:27 #33 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Jeff, ik ben ooit eens bij Dynojet Rotterdam geweest. Aardige, rustige kerel, die de indruk geeft wel verstand van sleutelen te hebben  :D  Hij smeert je ook niks aan.

Mijn Alpje had, na inbouw van het 650 blok, een dipje bij snel/veel gas geven.
Op de bank (Dynojet) gezet voor een run en uiteindelijk een paar ringetjes onder de gasnaalden gelegd. Daarna liep íe prima  8)

Ik vind 'm een aanrader ! Als ik weer eens wat heb ga ik weer naar 'm toe  :)

Succes,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 22:51 #34 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Ik vond in dit topic nergens iets over Strijen.. Goochel zegt: Nolen motors ???
Die werken met Dynojet lees ik


Die mannen kunnen natuurlijk best goed bezig zijn, maar ik ben net redelijk stevig overtuigd geraakt van het feit dat ik geen Dynojet kitje moet hebben.


Als je zelf vindt dat je AT niet goed danwel ondermaats presteert dan zou ik er een echte vakman naar laten kijken zoals die man in Strijen. Laat hem beslissen wat wel of niet verstandig is van een specialist mag je een dergelijk oordeel verwachten. Net zoals THH ook al schrijft soms zit het in iets simpels en is een dynojet kitje niet eens noodzakelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2010 00:27 #35 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Als je zelf vindt dat je AT niet goed danwel ondermaats presteert dan zou ik er een echte vakman naar laten kijken zoals die man in Strijen. Laat hem beslissen wat wel of niet verstandig is van een specialist mag je een dergelijk oordeel verwachten. Net zoals THH ook al schrijft soms zit het in iets simpels en is een dynojet kitje niet eens noodzakelijk.


Je mist een klein stukje van het verhaal; mijn vorige was met enige zekerheid ook 'gedaan', en dat wil ik nu bij deze dus ook, dus aan een standaard tune up heb ik niks  ;)
Hij loopt op zich goed en zoals het hoort, maar hij mist het koppel onderin zoals ik bij die andere had, en dat krijg je alleen door met sproeiers te rommelen.. en als ze hem dan toch gaan openmaken wil ik er original parts in hebben en geen Dynojet rommel  ;) 
Deze man werkt met het laatste en ik ga niet aannemen dat hij ook wel een assortiment originele gasnaalden,sproeiers en schuiven heeft liggen, en die andere 2 hebben dat wél.

Nogmaals; ik ga eerst op de bank in Ridderkerk om te kijken naar de curves van het koppel/vermogen, en adh daarvan ga ik pas een plan trekken over wie, wat, waar en hoe.
Het enige wat ik inmiddels zeker weet is dat ik er niet zo'n set in wil hebben, de rest zien we dan wel  ;)

Nu eerst sparen, en voor die tijd even nieuwe pitten en een K&N filter erin, en dan gaan we het allemaal beleven  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2010 10:20 #36 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
Jeff,
Misschien handig voor je om te weten; Je oude blok loopt inderdaad prima (met onveranderde carburatie) en onder de 3 duizend toeren "is hij niet echt thuis". Voor mij niks nieuws, had mijn vorige blok ook. Dus ik denk dat het verschil inderdaad uit de carburatie moet komen.
Het voorgaande lezende; ik denk dat ik 'm ook maar eens ga laten tunen. Ben benieuwd ......
Maarten

Moet m'n spaarvarken wel eerst ff wat dikker worden. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2010 12:18 #37 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's

Jeff,
Misschien handig voor je om te weten; Je oude blok loopt inderdaad prima (met onveranderde carburatie) en onder de 3 duizend toeren "is hij niet echt thuis". Voor mij niks nieuws, had mijn vorige blok ook. Dus ik denk dat het verschil inderdaad uit de carburatie moet komen.
Het voorgaande lezende; ik denk dat ik 'm ook maar eens ga laten tunen. Ben benieuwd ......
Maarten

Moet m'n spaarvarken wel eerst ff wat dikker worden. ;)


Hey Maarten,

Ik denk dat degene die de carbset heeft gekocht nu met dikke grijns op een heerlijk sterke Twin rijdt  ;D
Goed om te horen dat het allemaal gelukt is en dat het blok bevalt  ;)

Jeff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden