Gaten in luchtfilterhuis

06 jan 2010 12:28 #1 door Vlastuin
Gaten in luchtfilterhuis werd gestart door Vlastuin
Weet iemand of je nog iets moet aanpassen aan je carb's als je een luchtfilter
behuizing monteerd waar een stuk of 4 gaten van een cm in zijn geboord?
Ik heb wel eens iets gehoord over een luchtfilter modificatie, maar het fijne weet ik hier niet van.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 14:57 - 06 jan 2010 22:27 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gaten in luchtfilterhuis
In dit geval zou het kunnen dat de motorfiets onder handen is geweest bij een tuning specialist

voor een betere afstelling mogen er wat extra gaten in om een beter mengsel te krijgen over het gehele toeren bereik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 21:05 #3 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Gaten in luchtfilterhuis
Zoiets dacht ik al, bedankt voor je reactie, ik ga hem gewoon monteren en merk het dan wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 17:02 - 13 jan 2010 17:11 #4 door Maartwin
Beantwoord door Maartwin in topic Gaten in luchtfilterhuis
Zoiets wordt hier beschreven http://www.familie-fels.eu/0000201N.HTM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2010 15:12 #5 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Gaten in luchtfilterhuis
Heb ik ook doorgelezen, de gaten in mijn behuizing zijn niet zo groot, hij is erop gemonteerd dus binnenkort als ik alle klusjes gedaan heb ff bekijken of het verschil maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2010 15:56 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Gaten in luchtfilterhuis
Eventueel kun je er nog een soort micro filtertje tussen plakken. Dan blijft wat grover stof al buiten voordat het door je eigen filter gaat.
Meestal worden de gaten gemaakt als je met een 'vet' filter rijdt. Die laten nl ook wat minder de lucht door, dus een grotere lucht invoer is dan handig.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2010 19:02 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Gaten in luchtfilterhuis
Mij zijn dit soort gaten geadviseerd voor trips op grote hoogten. (Anders, Himalaya)
Je boort wat mooie gaten, plakt ze af bij "normaal" gebruik rond zeeniveau.
Ben je hoog en droog, dan trek je de ducktape eraf en heb je ietsje minder last van het zuurstofgebrek.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2010 20:19 #8 door at nrg
Beantwoord door at nrg in topic Gaten in luchtfilterhuis
Ik rijd met een crossfilter gedrenkt in de filter olie en heb met een groot hart gaten in het LFH geboord. De motor pakt nu beter op en is, in ieder geval in mijn beleving, feller. Voordeel van een dergelijk filter is dat je 'm na een stoffige rit makkelijk kan uitspoelen en weer in kan vetten. Bevalt me goed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 21:09 - 17 jan 2010 21:13 #9 door NIJN
Beantwoord door NIJN in topic Gaten in luchtfilterhuis
Wanneer je gebruik wil blijven maken van je orginele lucht filter zou je kleine filtertjes in de gaten kunnen stoppen. (voorfiltertje)

In de bijlage vinden jullie een afbeelding van deze filtertjes!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2010 12:45 #10 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Gaten in luchtfilterhuis
Goeie tip NIJN!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden