chiptuning?

10 jan 2010 18:37 #1 door rookie
chiptuning? werd gestart door rookie
heeft iemand ervaring met chiptuning ofzo voor een africa twin 1997?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:22 #2 door daandus
Beantwoord door daandus in topic chiptuning?
Welke chip ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:24 #3 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic chiptuning?
Chiptuning voor een Africa Twin bestaat niet aangezien deze geen injectie heeft. Er bestaan wel Dynojet kits voor de Africa Twin. Zie ook het volgende topic www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=2737.0

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2010 21:44 #4 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic chiptuning?
zijn er wel injectie kits voor een AT ??  zou opzich niet zo moeilijk moeten zijn , de eerste 2 generatie injectie systemen bij bepaalde auto's waren universeel ,, door met een lamda te werken konden ze binnen 10 min een kenveld opzetten ,, en dan liepen ze prima en na een aantal km haalden ze al hun max vermogen


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 02:04 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic chiptuning?
Wat zou je willen bereiken door injectie op een Twin te bouwen? Er zitten standaard een paar supercarbs op een Twin, zeker op de RD07. Simpel, eenvoudig en een mooie gasreaktie. Wat wil je nog meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 12:15 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic chiptuning?
Ik weet een goede reden!
>omdat je met je AT de Andes over wilt steken, en dus bij een lage luchtdruk de juiste brandstofinspuiting te hebben!
;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 12:40 #7 door Erik
Beantwoord door Erik in topic chiptuning?

Ik weet een goede reden!
>omdat je met je AT de Andes over wilt steken, en dus bij een lage luchtdruk de juiste brandstofinspuiting te hebben!
;-)


Daar weet je de oplossing al voor! Gaten en ducktape 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 14:02 #8 door daandus
Beantwoord door daandus in topic chiptuning?
dat mot joe mien nog us uutleagu dan. 'k begriep ut wel, mar moakt da zoveul uut dan?

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 22:00 - 02 feb 2010 22:02 #9 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic chiptuning?
Er bestaan dynojet kits (sproeierset) voor een Africa Twin. Het vermogen gaat er echter niet veel van omhoog en ze zijn meer bedoelt om ze beter af te kunnen stellen na installatie van bijv. een sportuitlaat of ander luchtfilter.

De makkelijkste (te vinden) optie is een aanpassing door Africa queens , prijzen variëren van €104 voor een "optimaliseerkit" , tot een operatie van ten minste €5000, waarbij het motorblok in Duitsland onder het mes gaat en de cilinderinhoud vergroot wordt naar 880CM³, elk motoronderdeeltje schoongemaakt, gemasseerd, en indien versleten, vervangen wordt. Tegen een meerprijs wordt er ook een agressievere nokkenas gemonteerd en wordt het complete luchtinlaattraject geoptimaliseerd.

Een goede manier om een olie zuipende RD04 met twee ton een fantastisch nieuw leven in te blazen, maar om zo'n bedrag uit te geven aan een prima motorblok...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 15:13 - 08 feb 2010 15:16 #10 door harry
Beantwoord door harry in topic chiptuning?
Jaa... Die 5000 euro is niet echt een matsprijsje inderdaad... En het is nog afleggerij ook omdat Stephan Jaspers dat blokje ook gewoon weg brengt naar zijn vriendjes (van SWF volgens mij) en jou vervolgens 1500 euro extra laat betalen voor werk dat helemaal niet op zijn credit staat. Dik verdienen voor hem dus, zonder moeite. En dat geldt volgens mij voor veel meer produkten waar AQ op staat...

Er zijn in Duitsland meer tuners die heel veel met zo'n blok kunnen doen, maar als je zo'n update zou willen doen, zou ik zeker eens contact opnemen met Gerd Thiel ( www.thiel-motoren.de ). Die doet het wel zelf, en vollediger en beter dan de AQ-tuning. En voor veel minder geld ook nog!

En nog een mogelijkheid is Mende tuning ( www.powered-by-mende.de )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2010 13:26 #11 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic chiptuning?

Wat zou je willen bereiken door injectie op een Twin te bouwen? Er zitten standaard een paar supercarbs op een Twin, zeker op de RD07. Simpel, eenvoudig en een mooie gasreaktie. Wat wil je nog meer?


het verbruik verder drukken ,, nog soepeler onderin de toeren,, en als ie een lambda en luchtmassa meter heeft of je onder de zeespiegel of op de grossgluckner ding loopt altijd als een zonnetje.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden