Inrijklem/motorklem voor African Twin voor motor heftafel.

11 aug 2021 19:18 #1 door Peter Red
Weet iemand een geschikte inrijklem/motorklem voor op een hefftafel ?

Mijn doel is om de motor op de heftafel te rijden en dat deze stabiel staat zodat ik de twin met een krik op de bok te zetten. Het lukt mijn namelijk bijna niet alleen op de twin zelfstandig op de bok te zetten. (kost me heel veel kracht).

Had op MP een degelijke klem gekocht (zie foto’s) maar deze is niet geschikt voor het dunne voorwiel van de twin.
Weet iemand een goede klem? Ook handig voor op een aanhangwagen.

Groet Peter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2021 20:15 - 11 aug 2021 20:41 #2 door honda2x
peter de klem ziet er kort uit misschien nog wat strakker naar Vooren zetten of naar achter .

ik heb deze gekocht voor in de bus met een hulp frame ernaast met dwars poten erbij voor extra stabiliteit zodat die minder snel kan vallen .
of set hem eerst op de zijstaart mits je hefbrug breed genoeg is en dan zo een kleine mini lift bij hbm kopen ( had ik veel eerder moeten doen ) B)
maak een adapter voor de elektrische schroeven draaier zie foto' met dop uiteraard .

Zet de mini lift eronder en draai hem op en Zet de motor recht met de ander hand en draai dan hem op :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2021 21:03 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inrijklem/motorklem voor African Twin voor motor heftafel.
Dat is de klem die bij motorlijn verkocht wordt als optie bij hun heftafels. Heb 'm zelf ook.
Daar zijn 2 inrij beugels voor beschikbaar en jij hebt hier de brede variant. De smallere variant is wel goed voor de smalle voorwielen van de club motoren.
En ff helemaal op de verste stand zetten voor het 21" wiel.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 14:53 #4 door Peter Red
Dank je Rob!,

Hier kan ik wat mee vooral de optie met de standaard, ik heb een brede tafel dus dat moet lukken. En een handige oplossing met de Schroefboormachine zodat het in je eentje kan. Ik heb alle standen al geprobeerd maar de klem is inderdaad te breed maar weet nu wel de herkomst. Dank je voor de foto's’ dat maakt het allemaal wel duidelijk. Een de minilift is besteld!

Klem gaat weer op MP maar zal de klem eerst op dit forum aanbieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 17:55 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inrijklem/motorklem voor African Twin voor motor heftafel.
Voor de volledigheid

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 18:48 #6 door Peter Red
Dat is duidelijk te zien zeg! Ik kan deze smallere klem niet meer vinden op site…..
Ga eerst de beschreven methode uitproberen met de zij standaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden