Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?

31 jan 2023 10:27 - 31 jan 2023 10:28 #1 door chaly-dude
Hallo allen,

Voor mijn Transalp XL600v wil ik mijn telefoon gaan gebruiken als navigatie en ik vind het Quadlock systeem de beste oplossing hiervoor.
Nu twijfel ik alleen over de bevestiging.

Optie 1: mirror mount gebruiken en deze op de middenstang van het stuur. Ter voorbeeld onderstaande foto. Mijn twijfel... zou de mirrormount passen op deze stang of is de middenstang van het stuur veel dikker dan die van een spiegel?



Optie 2: ball-mount en armpje installeren op het stuur zelf en niet op de middenstang dus.

Wat is wijsheid?

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 12:27 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Zou hem niet op de spiegel willen.
Met een mount kun je iig beter verstellen. Midden op stuur is ook prettiger aflezen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 13:10 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Ik zou nooit iets aan mijn spiegel willen bevestigen. Veel te instabiel.
Je toestel 'zwiept' op die manier ook veel meer heen en weer. Hoe verder naar buiten, hoe meer.

Ik zou 'm zo centraal mogelijk plaatsen. Dan beweegt 'ie het minste en is dus ook het beste afleesbaar.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 14:40 #4 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Misschien heb ik mijn vraag te ingewikkeld gemaakt. Maar ik wil het ook niet op de spiegel bevestigen.

Hetgeen ik mij afvraag is of de spiegelbevestiging ook past op het stuur van een XL600v. Oftewel: op de middenstang die een Transalp stuur heeft. Die stang is namelijk maar iets dikker dan een stang van een spiegel, maar of het past weet ik dus niet zeker. Of als alternatief een bevestiging op het stuur zelf, dus gewoon het dikkere gedeelte en dan met een kogel+armpje zodat ik de mobiel net boven de middenstang kan positioneren...

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 15:06 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Ah ok, op die manier.

Dat weet ik niet.
het stuur is 22 mm, de stang van de spiegel en de middenstang zijn dunner maar of dat dezelfde maat is als van die quadlock bevestiging weet ik niet, ik gebruik een ander systeem.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 17:44 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Kwa afleesbaarheid & bediening (tijdens het rijden is niet slim, weet ik, maar soms wil/doe je dat toch ;) ) denk ik dat midden op de stuurstang niet de állerhandigste plaats is.
Zélf heb ik mijn navigatie wat meer naar de linkerkant van mijn stuur zitten, met RAM kogel & knijper zodat hij ook wat hoger zit en ik er met mijn linkse knuistje af en toe op kan drukken (voornamelijk om in- of uit te zoomen) en met rechts lekker gas kan blijven geven :cheer:

Quad Lock ken ik niet zo goed, hebben zij een vergelijkbaar systeem als wat RAM heeft?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 19:20 #7 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?

The Headless Horseman schreef : Quad Lock ken ik niet zo goed, hebben zij een vergelijkbaar systeem als wat RAM heeft?

Grtz,
René


Ik ken het ook niet veel beter dan via YouTube en hun eigen website .

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2023 14:47 #8 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Besteld en geïnstalleerd. Nog niet getest met rijden verder. Maar eerste indruk is goed.

Enige nadeel is dat de houder iets meebuigt als ik mijn mobiel erin klik met één hand. Als ik de houder ondersteun, heb ik dit probleem niet.
Ik denk ook niet dat het met rijden zal bewegen maar ik ga het nog wel wat anders vastzetten. Misschien een stukje fietsband ertussen of een stukje plakrubber.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2023 19:27 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
Ziet er goed uit hoor B)

Met ‘meebuigen’ bedoel je dat de houder een beetje verdraaid rond de stuurstang?
Dan zal dat tijdens het rijden ook wel gaan gebeuren vermoed ik :(

Remedie: inderdaad wat dikker maken met bijv een stukje oude binnenband, of een stukje ductape er om heen, kan ook hè :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 12:06 #10 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Quadlock op Honda Transalp XL600V: welke bevestiging?
ik heb hem ook middenop de stuurverbindingsbuis zitten, maar dan zonder het armpje (wel met trillingsdemper) zit als een huis, telefoon in de dwarsstand, kun je je instrumenten eroverheen aflezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden