Montage Zumo550 Varadero

08 mrt 2010 21:10 #1 door de Wolf
Montage Zumo550 Varadero werd gestart door de Wolf
Wie heeft er een Zumo550 gemonteerd op zijn of haar Varadero? Het gaat mij dan specifiek om het model tot 2003.

Ik heb een Zumo550 motorsteun (GPS leen ik  :) ) en wil deze het liefst boven de klokken monteren.....maar weet nog niet hoe. Die mooie steun van Nikotech gaat helaas niet lukken want mijn motor is van voor 2003.....erg jammer!!!

Als er Varadero rijders zijn die de Zumo550 (of andere GPS?) boven de tellers hebben geplaatst dan aub een fototje plaatsen zodat ik kan kijken naar de manier waarop deze is bevestigd.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 21:54 #2 door HPoskam
Beantwoord door HPoskam in topic Montage Zumo550 Varadero
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.hposkam.nl/motorsite/tomtom.html

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 21:59 #3 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Montage Zumo550 Varadero
Dat ziet er super uit. Was 'm al eens tegengekomen maar helemaal vergeten!

Maak je ze ook op bestelling???

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 22:11 #4 door HPoskam
Beantwoord door HPoskam in topic Montage Zumo550 Varadero
Nee, helaas geen tijd voor.

Maar het is niet moeilijk om zelf te maken, anders kon ik het ook niet. :D :D :D

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 08:11 #5 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Montage Zumo550 Varadero

Erg jammer. Wanneer er iemand is die dat wel doet, heb ik ook interesse!!


www.nikotech.nl (Niko maakt alles) (is ook op dit forum actief)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 08:39 #6 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Montage Zumo550 Varadero
Natuurlijk zijn er mogelijk heden :)

Tallguy heeft zich er al eens over gebogen en vond het te veel trillen. Vervolgens heeft Wim W. ook wat geprutst en en m.i. veel meer spullen aan gehangen en is vervolgens tevreden met het resultaat.
Ontwerp, met alle respect voor HrPoskam lijkt me anders een heel stuk fragieler, maar kennelijk stabiel genoeg. Waarschijnlijk is een TomTom iets lichter dan een Garmin ?

Wellicht wil/kan Wim zijn ervaringenmet ons delen. Heb wel wat foto's van hem gehad, helaas nog geen voor aanzicht.

Hoor het wel wanneer ik iets kan betekenen 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 09:47 #7 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Montage Zumo550 Varadero
Garmin is inderdaad een stukje zwaarder en trillen van het scherm tijdens rijden is niet erg fijn!

Die foto die jij laat zien Nikotech ziet er ook uit als een zware uitvoering.....vloeistof gedempt?  :D

Als jij een alternatief hebt dan hoor ik dat graag. Denk dat meerdere leden (en niet-leden  ;) ) wel interesse zullen hebben.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 23:12 - 09 mrt 2010 23:15 #8 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Montage Zumo550 Varadero
Zou een basis RAM connector voor een GPS tussen de tellers (bovenop) gemonteerd kunnen worden? Dat is zo'n zwart balletje op een zwart plaatje in de vorm van een wiebertje met 2 gaten er in. Weet niet of er genoeg ruimte is onder de plaat voor de bevestiging van de 2 boutjes? Teveel bedrading etc?

(via Yahoo search: basis ram connector en dan halverwege de pagina. Prijs is €17,95)

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:46 #9 door allroader
Beantwoord door allroader in topic Montage Zumo550 Varadero
Ik heb mijn 660 gemonteerd op de manier die @de wolf hierboven voorstelde. Ik heb eerst de cockpit opengemaakt en aan de binnenzijde een roestvrijstalen plaat geplakt met speciale kit. Dit op de plaats waar het wiebertje gemonteerd wordt tussen de twee klokken. Dit om materiaalmoeheid van het kunststof uit te sluiten en het trillen zoveel mogelijk te voorkomen. Achter het wiebertje heb ik een gaatje geboort van 6,5 mm. Deze gaat dus niet alleen door het kunststof van de cockpit, maar ook de de stalenplaat die hieronder vast zit. De kabel heb ik vervolgens doorgesneden en door het gat gedaan. Uit de kabel heb je voor de voeding alleen het zwarte en rode draadje nodig. Deze heb ik vervolgens in de cockpit aangesloten. Om zoveel mogelijk trillingen te voorkomen is het wiebertje een cm of 5 naar achteren geplaatst. Hierdoor heb je wel de langere ramarm nodig om de zumo goed boven de klokken uit te laten komen.
Ik moet zeggen dat de zumo op deze wijze redelijk stabiel gemonteerd zit. Ik weet echter niet hoe stabiel die blijft als je het zand op gaat zoeken.......geen idee en mijn motor zal zolang ik op het zadel zit er ook niet achter komen.
In de loop van volgende week zal ik wat foto's maken en deze bij dit draadje plaatsen.

Gr. Gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2010 20:56 #10 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Montage Zumo550 Varadero
Eindelijk even snel een paar foto's gemaakt. De Zumo dmv de langste RAM-mount en voetstuk gemonteerd op het kunststof frame. Voor extra stevigheid heb ik ook een plaat aan de onderkant verlijmd.

Afgelopen week een flink stuk gereden en van trillen is gelukkig geen sprake.

Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden