Ervaring met Garmin Nuvi 510?

20 juni 2010 21:18 #1 door Rob
Ervaring met Garmin Nuvi 510? werd gestart door Rob
En eh... zijn er mensen met ervaring met de Garmin Nuvi 510 ?
Ik hoor het graag!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2010 21:28 - 20 juni 2010 21:40 #2 door Forum Admin
Beantwoord door Forum Admin in topic Ervaring met Garmin Nuvi 510?
Voor de focus heb ik je bericht afgesplitst en een eigen topic van gemaakt.

Nuvi 510 info:
http://www.gps-garmin.nl/510_op_de_motor.html

Highlights mbt route rijden:

Bij het aankoppelen van de Nuvi 510 aan de PC kunnen middels Mapsource routes naar het toestel worden verstuurd en vanuit het toestel worden geïmporteerd naar de routelijst. In de Nuvi 510 kunnen maximaal 10 routes worden geïmporteerd, het aantal routes je kunt meenemen is (met optionele MSD kaartjes) natuurlijk onbegrensd. Middels de trackback functie kan de Nuvi 510 gereden routes omkeren om je weer terug te leiden naar het vertrekpunt. Het aantal trackpunten die opgeslagen kunnen worden (tracklog) bedraagt 10.000 stuks, hiermee kan na een rit in Mapsource nog eens bekeken worden waar precies gereden is, op welke hoogte en met welke snelheid (!). Tijdens het rijden van een route valt het wel op dat het herbereken niet uitgeschakeld kan worden. Het uitschakelen van het herberekenen heeft als voordeel dat de route in takt blijft ook al wordt deze (tijdelijk) verlaten. Het niet kunnen uitschakelen van het herbereken is juist tijdens de komst van de Zumo 550 een achilleshiel geweest. Bij de Zumo 550 is dit inmiddels opgelost met een firmware update; of deze nog komt voor de Nuvi 510 blijft voorlopig onzeker.



Die 10.000 tracklogpunten is goed te doen; een dagtocht is meestal rond de 4000 (of fors minder als je Jeroen/Willem tempo rijdt)

Ik ga ervanuit dat de 510 evenals voorgangers POIs kan inladen; de Hermanizer methode voor onze TCN routes zal dus werken;
enige vraagteken is het zoomnivo; op oudere nuvis zijn de POIs pas zichtbaar vanaf 80m  (bij de zumo 500m) en die 80m is eigenlijk te laat; 120m (op de zumo 550) is goed te rijden.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2010 22:18 #3 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Ervaring met Garmin Nuvi 510?
Dank !!  ;D

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2010 08:18 #4 door Rudolf
Beantwoord door Rudolf in topic Ervaring met Garmin Nuvi 510?
Ik ben sinds februari dit jaar in het bezit van een Nüvi 510BT en kan niet anders zeggen dat dit een geweldig apparaat is. Ik heb hem gekocht bij WayPoint en heb het Europa motorpakket erbij gekocht. Dit houdt in dat je geheel Europa hebt (anders alleen Benelux) een motorvoeding, sd-kaartje voor de extra kaarten en een Scala Rider Solo.

De routes zijn middels Mapsource zeer makkelijk te maken en naar je Nüvi te sturen. Hij is gegarandeerd waterdicht, dit heb ik proefondervindelijk gemerkt ;) en hij is makkelijk in het gebruik. Met handschoenen aan is hij niet zo makkelijk te bedienen als de eerste Zumo’s maar als ik eenmaal een route heb opgestart zit ook niet meer met mijn vingers aan het apparaat maar beperk me tot het motorrijden.

Ik heb er een speciale RAM Mount bijgekocht plus speciale motorhouder en mede daardoor is het scherm prima tijdens het rijden af te lezen. De gesproken aanwijzingen komen overigens ook perfect en luid genoeg door in de helm middels een Bluetooth verbinding tussen de 510 en de Scala Rider.

Problemen met tracklogpunten zijn mij totaal onbekend, ik heb er tot nu toe helemaal problemen mee gehad en rijd toch behoorlijk veel routes van behoorlijke lengte. Het zoom niveau is vergelijkbaar met de Zumo’s en POI’s zijn inderdaad zichtbaar vanaf 500m. Ik heb overigens het zoomniveau op “automatisch” staan. Dit houdt in dat je naarmate je snelheid afneemt meer detail krijgt en als je snelheid toe neemt minder. Als je op een autoweg rijdt (bijv.) heb je niet veel aan een hoog inzoomniveau.

Het herberekenen kan inderdaad niet uitgeschakeld worden maar dit heb ik tot nu toe nog niet als hinderlijk ervaren. Gewoon stug doorrijden (de route staat immers in het roze op het display) en ze pakt zonder problemen de route weer op.

Zoals je kunt lezen ben ik behoorlijk enthousiast over dit apparaat en ik gebruik het dan ook heel breed, namelijk voor het motor- en autorijden, wandelroutes, geocaches, en fietsen.

Natuurlijk heb je op de Zumo’s meer mogelijkheden maar of je die ook echt allemaal nodig bent of het alleen maar leuk om te hebben zul je gezien de forse meerprijs voor jezelf moeten uitmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden