TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.

07 feb 2011 21:44 #1 door Grey alp
TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!. werd gestart door Grey alp
Als ik m'n Rider 2 afzet word het scherm groen zoals het hoort en word het scherm na een seconde of 10 zwart zodat hij zou moeten "uit" staan om vervolgens ....zichzelf terug op te zetten???.
Moet soms 3 keren terug op de aan/uit knop duwen eer hij definitief "uit" wil blijven.
Ik vermoed dat het de zeer onhandige rubberen aan/uit knop is die misschien blijft hangen.
Heeft helaas geen (snel) uitneembare batterij om dit zo op te lossen.
Resetbutton gebruiken lijkt me ook niet de juiste oplossing.

Iemand hetzelfde meegemaakt of wat de oplossing kan zijn?.


Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2011 21:56 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.
Indrukken en de knop ff ingedrukt houden al eens geprobeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2011 23:13 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.
je moet inderdaad bij het uit zetten de knop iets langer in drukken

maar nee.. nog nooit prolemen mee gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2011 17:04 #4 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.
Heb deze Rider al 2 jaar en sluit steeds af zoals voorgeschreven door de fabrikant ,ongeveer 2 a 3 seconden blijven duwen op on/off knop.
Al honderden keren op deze manier gedaan en tot nu toe nooit dit probleem voorgehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2011 07:45 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.

Heb deze Rider al 2 jaar en sluit steeds af zoals voorgeschreven door de fabrikant ,ongeveer 2 a 3 seconden blijven duwen op on/off knop.
Al honderden keren op deze manier gedaan en tot nu toe nooit dit probleem voorgehad.


Klopt, werkt bij de Rider 1 (die ik heb) precies net zo. Je moet de knop écht lang in drukken, in het geval van mijn R1 wordt in het boekje zelfs 'gedurende 10 tellen' gemeld.

Kan ook een software probleem zijn... In dat geval ff re-setten. Hoe dat moet bij de R2 weet ik niet, bij de R1 zit naast de sleuf voor de memory-card een klein gaatje waar je een speld in kunt drukken tot je een voelbare 'klik' voelt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2011 20:29 #6 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.
Heb de Rider 2 gisteren aan TOMTOMHome gekoppeld ,er is een kleine update gedaan en nadien sloot hij terug normaal af ,dus enkele seconden blijven induwen. Hopelijk is het hiermee opgelost.

Bij het updaten ook te weten gekomen dat ik al "14 kaartcorrecties achtersta" m'n huidige kaart is blijkbaar van 2006.
Toestel is eind 2008 nieuw gekocht. Er word een kaartupdate aangeboden voor 31€ ,leek me betaalbaar ,maaaar .... je moet er ook een abbonement bij nemen voor een kleine 40€. Is voor één jaar maar je krijgt er gratis 6 maanden bij ,dus voor 18 maanden in totaal.
De kaartupdate voor 31€ wil ik wel maar geen abbonement ,lijkt me een koppelverkoop ,niet!.

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2011 08:06 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.
Er zijn tal van mogelijkheden om het kaartmateriaal van de TomTom up-to-date te houden. Echter... Ik heb daarvoor TomTom Home volledig van de PC gewist. Zodra dit programma detecteerd dat kaartmateriaal niet via TomTom is 'ingekocht', frustreerd het programma de volledige werking van de TomTom (eender of het nu een One, Go of Rider is).

Aboo'tjes bij TomTom begin ik dus niet meer aan.

Service en klantenhelpdesk is bij TomTom overigens wél erg goed geregeld. Mijn TTR1 is één van de eersten, maar ik bleef problemen houden met het laden op de motor (voeding). Bij de laatste keer (vorig jaar) is niet alleen de aansluiting door TomTom vervangen, maar heeft TomTom zelfs de complete behuizing (was een klein stukje afgebroken bij het klepje waar de SD kaart inzit, niet hinderlijk) vernieuwd! Zonder meerprijs, als service. En binnen 3 werkdagen retour! Dit probleem is vanaf de TTR2 verholpen omdat die is voorzien van een degelijke RAM mount.

In de laatste MOTORPLUS (gisteren uitgekomen) staat overigens een mooi testverslag van een aantal heel populaire GPS apparaten, waaronder de TomTom Rider 3 Urban Rider. Dit is de 'standaard' uitvoering, zonder extra's.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2011 16:02 #8 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic TomTom Rider 2 weigert af te sluiten!.

Er zijn tal van mogelijkheden om het kaartmateriaal van de TomTom up-to-date te houden


Vertel eens ,heb zeker intresse....

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden