GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken

24 apr 2011 23:02 #1 door Erzberg
Hallo,

bestaat er een (eventueel inbouwbaar in dashboard) toestelletje / lampje / ... dat aangeeft wanneer de GSM overgaat of er een SMS binnenkomt. En dat dan bv via bluetooth kan gekoppeld worden.

Tril-functie opzetten is niet voldoende. Vaak voel ik dat niet vibreren.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 11:48 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken
Hallo Erzberg,
Werk je soms op een call-center oid of zit je zwaar in de optiehandel?
Het grootste genot van motorrijden is toch dat je ff helemaal vrij / los bent van alle dagelijkse beslommeringen / verplichtingen etc?
Stel dat het apparaatje wat je zoekt bestaat. Het gaat knipperen terwijl je ergens rijdt, ga je dan in de hoijzers om dan je telefoon op te nemen.
Het liefst ga ik zonder telefoon op pad kan ik ook niet gestoord worden maar ja ingeval van pech, ergens in de middle of now-where is zo'n ding wel weer handig.
Mijn advies, uit dat ding en als je ergens ga tanken of de geit verzetten tijd genoeg of te checken of je echt onmisbaar was.
Laat je niet leven, geniet er juist van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 13:08 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken
Ik wou het niet zeggen.......

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 13:10 #4 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken
FF googelen op "GSM VERKLIKKER"  / "GSM DETECTOR"

kom je wel wat schakelingentjes tegen 

iets like this : http://www.cellpenbuddy.com/

Of gewoon een (BT) headset voor in je helm kan je je gesprekken direct voeren  :)  al dan niet icm met een navigatie systeem

Heren het kan natuurlijk wel eens handig of noodzakelijk zijn om berijkbaar te wezen. Zelf heb ik met enige regelmaat piketdienst en mijn baas wil dan echt dat ik mijn telefoon beantwoord OOK als ik aan het motor rijden ben. Of blijven jullie dan maar liever thuis zitten naast de telefoon ?!?!?!

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 22:07 #5 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken

Hallo Erzberg,
Werk je soms op een call-center oid of zit je zwaar in de optiehandel?
Het grootste genot van motorrijden is toch dat je ff helemaal vrij / los bent van alle dagelijkse beslommeringen / verplichtingen etc?


Nee, dat niet, wel verantwoordelijk voor een zaak met 94 personeelsleden.
En in noodgevallen wil ik altijd bereikbaar blijven, ook al weet men dat ik voor akkefietjes niet gebeld wens te worden. Vandaar.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 22:48 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken
Als ik zoveel personeel had dan wees ik er gewoon 1 aan die verantwoordelijk is als ik er niet ben  ;D

Geintje Erzberg, ik snap het wel. Mogelijkheden te over tegenwoordig volgens mij om ook op de motor bereikbaar te zijn.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 23:44 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken

Nee, dat niet, wel verantwoordelijk voor een zaak met 94 personeelsleden.
En in noodgevallen wil ik altijd bereikbaar blijven, ook al weet men dat ik voor akkefietjes niet gebeld wens te worden. Vandaar. Erzberg


In dat geval zou ik voor een blauwe tand oplossing gaan. Een lampje oid flikkert alleen maar als de telefoon gaat en stopt er daarna mee. Er zijn motorrijders die hun Voltmeter verwijdert hebben omdat ze continue naar dat ding zaten te staren en bang waren dat de regelaar te veel spanning aan de accu doorgaf.
Een wellicht goedkopere oplossing is om je telefoon met trilfunctie niet in een zak van je motorjas te stoppen maar in je een zak van je motorbroek. Vermoedt zomaar dat je ........................ :angel: :)) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2011 06:16 #8 door chaos
Beantwoord door chaos in topic GSM signaal via bluetooth "zichtbaar" maken
als mijn chef wil dat ik bereikbaar ben, dan schaft ie maar een blauwetand setje voor in de helm voor mij aan. in de auto heb ik zo'n ding maar hij kan niet van mij verwachten dat ik op de motor ook mijn telefoon op pak. hij weet ook dat ik veeeeeeeellllll meer motor rij dan auto. na 2 uur rijden stop ik toch meestal wel, kan ik ook kijken of er iets binnen gekomen is. de wereld zal toch in die paar uur niet vergaan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden