TomTom Rider 2 monteren.

08 aug 2011 15:07 #1 door Grey alp
TomTom Rider 2 monteren. werd gestart door Grey alp
Iemand heeft hier ooit met enkele foto's laten zien hoe hij zijn TT Rider 2 boven de klokken van zijn XL700 gemonteerd heeft.
Heb de zoekfunctie gebruikt maar leverde niets op.
Aangezien ik hetzelfde van plan ben had ik graag deze "post" teruggevonden.
Iemand...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 15:18 #2 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic TomTom Rider 2 monteren.
hoi, ik heb hem met de bijgeleverde beugel in het midden op stuur gemonteerd. Zit binnen 10 minuten en goed afleesbaar, ook de orginele klokken zijn dan nog goed zichtbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 15:28 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic TomTom Rider 2 monteren.
Zowel op mijn Alp600 als mijn Dero gewoon met de bijgeleverde RAM-mount op het stuur geschroefd. Past altijd. Ik heb een Rider3 met voeding in de bevestiging, dus altijd een volle accu op de brommert.

Als je geen bevestiging hebt zou ik gewoon een RAM-setje kopen, maar niet bij WAYpoint. Daar bestellen is nooit zekerheid krijgen hoe lang je er op moet wachten. Daar moet je dan zelf achteraan bellen...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 18:30 #4 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic TomTom Rider 2 monteren.
't is dan wel geen XL700, maar wel een TomTom boven de tellers:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6640.msg58189#msg58189

groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 20:20 #5 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic TomTom Rider 2 monteren.

Ik heb de bijgeleverde RAM mount voor m'n Rider 2 op het stuur staan. En inderdaad moet ik telkens enigsins naar beneden kijken. Echt gevaarlijk vind ik dat niet ,het is hetzelfde als even in je spiegels kijken ,een blik werpen op je meters of even naast je kijken.
Wel gevaarlijk vind ik inderdaad als je naar voren gekatapuleerd word bij een frontale botsing je de stevig vastgezette GPS als eerste tegenkomt ,op je borstkas ,welke geen bescherming heeft zoals je rug ,ellebogen en schouders!.


Albert ,jouw verwijzing naar dit topic is helaas niet wat ik zoek.

Ik weet dat montage op het windscherm eventueel een oplossing is ,maar de "post" die ik zoek was van iemand die zelf een soort beugel gemaakt heeft voor z'n 700 waarbij de TT netjes boven de klokken stond.

Toch bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 20:40 #6 door Rik
Beantwoord door Rik in topic TomTom Rider 2 monteren.
Kijk even bij www.nikotech.nl

Hij zit hier ook op het forum en heeft wat afbeeldingen staan. Ik heb zijn montagesysteem gebruikt voor mijn 660 op mijn dero te maken en dat staat er mooi........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 21:52 #7 door Peter
Beantwoord door Peter in topic TomTom Rider 2 monteren.

Wel gevaarlijk vind ik inderdaad als je naar voren gekatapuleerd word bij een frontale botsing je de stevig vastgezette GPS als eerste tegenkomt ,op je borstkas ,welke geen bescherming heeft zoals je rug ,ellebogen en schouders!.


Boor maar gaten in je kuipruit. Moet jij raden waar het ding afbreekt als jij vooruit vliegt en welk effect die dat breukvlak op jouw heeft als je eroverheen schraapt of met je lijf vol op stuitert. Dan heb ik liever een RAM-mount voor me die onder die druk gewoon wegdraait/buigt (zit met een klemmetje op een ronde buis en kun je met je hand zo bewegen)

En dan al die mensen die vrolijk met een rugtas op hun motor stappen, en wel een kraag of wervelbeschermer dragen. Val van je brommert op je achterkant en je breekt geheid je rug of nek met zo'n bobbel op je rug.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden