Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
maar muziek luisteren kun je op alle riders. Maar waarop zou je dat doen op de motorfiets... muziek komt toch uit je uitlaten? ;D
Het is zoals met zoveel dingen: ellek voordeel hep zijn nadeel!
Ik heb het idee dat ik met een Garmin veel meer mogelijkheden heb dan met een TT. Financieel maakt het m.i. niet zoveel meer uit als je beiden geheel compleet wilt hebben. Als je dan toch geld gaat uitgeven.......dan liever in 1 keer goed! Zal alles nog eens rustig op een rijtje gaan zetten. Wordt vervolgd.
En tja, ik ben een muziekliefhebber. Als ik dus een systeem kan aanschaffen wat die mogelijkheid biedt........hij kan ook uit! Heb overigens nog de standaardpijpen eronder zitten. Die klinken mij al prettig in de oren(en dat voor iemand die jarenlang vierpitters heeft gereden ;D )
Overigens nog een typfoutje: F2 moet zijn F4(die kan ik altijd nog uitbreiden als moeders ook meegaat )
TomTom Rider versus Garmin Zumo
De nieuwe TomTom Riders vallen met name op door de prijs, veel mensen vergelijken het toestel met de Zumo 660, die een flink stuk duurder is. De Zumo 660 kost momenteel € 545,- Deze nieuwe TomTom Riders kunnen beter vergeleken worden met de Zumo 220, dit toestel kost € 395,- en heeft wat betreft formaat ook meer weg van de TomTom.
Prijsvergelijk TomTom Riders en Garmin Zumo
Urban Rider Rider Pro Rider Pro Plus Zumo 220 Zumo 660
Prijs € 299,95 € 399,95 € 439,95 € 395,- € 545,-
Motorsteun incl. voeding € 64,95 € 64,95 inclusief inclusief inclusief
Autosteun incl. voeding € 79,95 € 79,95 € 79,95 inclusief inclusief
Bluetooth headset (Scala Rider Solo) * € 100,- Inclusief Inclusief € 100,- € 100,-**
DVD PC software Europa niet beschikbaar niet beschikbaar niet beschikbaar inclusief inclusief
Totaalprijs € 544,85 € 544,85 € 519,90 € 495- € 645,-
* andere bluetooth headsets mogelijk
** ook bedrade headset mogelijk meerprijs: € 25,-
Er zijn natuurlijk wel de nodige verschillen tussen de Garmin en de TomTom, een voordeel van de Garmin toestellen is dat ze geschikt zijn om de OnRoute motorkaart in te laden. Met deze kaart kiest het toestel automatisch de leuke weggetjes. Daarnaast worden de Zumo's standaard geleverd met autoaccessoires, de autokit voor de TomTom Rider kost € 79,95 .
Wanneer we de TomTom Urban Rider en de TomTom Rider Pro verder vergelijken met de Zumo dan constateren we dat bij deze TomTom toestellen een motorsteun zonder voedingskabel wordt geleverd. De TomTom Rider Pro Plus wordt wel met motorvoedingskabel geleverd.
De Zumo's worden echter geleverd zonder Bluetooth headset, het voordeel is dan dat er gekozen kan worden voor die set die het meest voor uw doel geschikt is. Een ander voordeel van de Zumo's is dat de MapSource software standaard meegeleverd wordt, hiermee is het mogelijk om van te voren via de PC de route te plannen. Daarnaast zijn er op internet honderden routes te vinden welke met de MapSource software gemaakt zijn en eenvoudig in het Garmin toestel geladen kunnen worden.
De optie bochtige wegen heb ik niet in de zumo.
Dat werkt zo goed dat jij tijdens de 1e keer voorrijden van de Groningen rit dit jaar als enige de route omgekeerd wilde rijden terwijl de rest van de groep wel de route in de goede volgorde in hun navi hadden, en dus bleven staan toen je bij de start meteen al verkeerd reed. En toch stug door blijven rijden terwijl er niemand achter je aan kwam, ja behalve dan een laagvliegende Fireblade om het "verloren schaap" weer bij de kudde te voegen. hahaha, hilarisch ;DMaak gewoon een route voor een Garmin, en 'hermanize' deze dan voor de TomTom. Kind kan de was doen
Wat zitten jullie nu over en weer te miepen, iedereen weet toch dat Garmin gewoon het betere merk is! Dat niet iedereen zich dat kan veroorloven is weer een heel ander punt.
Wat zitten jullie nu over en weer te miepen, iedereen weet toch dat Garmin gewoon het betere merk is!
??? Die ken ik niet.Daarom hebben ze de motorkaart.