Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?

04 nov 2011 12:19 - 04 nov 2011 20:21 #21 door Edxrv
Ik eerst tomtom go 720 live met stembesturing. Nu de zumo 660.
De verschillen zijn klein. Mijn oordeel: de tomtom is voor alfa's en de garmin voor beta's.
Tomtom geeft meestal de locatie bestemming beter aan.  Met tomtom kon ik makkelijk route afstand en tijd bereken met "van naar".
Met de garmin kan ik makkelijk alle techn. info zien van de ritten: afstand, rijtijd, waar, route.
Route maken met mapsource is handig, maar ik heb uren zitten proberen hoe de kaart te activeren.
En nu lukt het niet meer de route naar de garmin te zenden. Ooorzaak: het leek biet telukken omdat de naam in de garmin was anders dan die op mapsource.
Ik heb onverharde wegen hier om Emmen opgezocht. Daar heb ik wapypoints bijgezet. Als ik dan een auto/motorroute maak pakt hij niet altijd de goede route. Met de optie vervoermiddel fiets wel. Ik vind het weer fantastisch!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2011 14:10 #22 door Peter
En nu ophouden met miepen.... het is mooi weer!

:D ;D :P

Gewoon proberen en wat je het makkelijkst / mooist / stoerst vindt aanschaffen. Nu lekker op de brommert stappen en zonder te weten waarheen een heel eind rijden. Zelf zit ik op het o zo mooie motorvoertuig-luwe Schiermonnikoog. Lekker fietsen!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

04 nov 2011 14:17 #23 door Edxrv
Zit ziek thuis dus miep nog heerlijk door... Heb het filmpje bekeken over onroute motorkaart. Lijkt me wel wat. Probeer het te downloaden. Heb de registratiecode weer gevonden via mygarmin maar die werkt niet (7-cijferig). Het unlocken was toen ook gedoe ik heb de code geimporteerd uit de zumo.

04 nov 2011 19:12 #24 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?

De enige reden die ik kan bedenken, is de tracklogfunctie. Niet meer, niet minder. Voor alle andere opties die een Garmin heeft, zijn er tegenwoordig ops die je in een TomTom kunt laden. (naar verluid zelfs al een functie die het wel mogelijk maakt om een tracklog op te nemen!)

Grappig de nieuwe Tomtom Urban rider (pro) heeft een tracklog functie.......
Alleen noemen zit dit je rit registreren.....het wordt opgeslagen in het GPX formaat.
(Tomtom rider nl handleiding pagina 25)

Wanneer het registreren van een route is beëindigd, worden er twee bestanden
gecreëerd. Het eerste bestand is een GPX-bestand met zeer gedetailleerde informatie dat
je kunt bekijken met software zoals Google Earth.
Het tweede bestand is een ITN-bestand dat met andere TomTom-gebruikers kan worden
gedeeld en kan worden gebruikt om de route opnieuw af te leggen met behulp van de
functie Reisplan.
Geavanceerde gebruikers kunnen ook GPX-bestanden downloaden via internet en deze
omzetten in ITN-bestanden om deze met anderen te delen of voor navigatiedoeleinden te
gebruiken via de functie Reisplan.

• Deel het bestand met andere TomTom-gebruikers door het via een Bluetooth-verbinding
  te verzenden. Hiertoe raak je eerst Reisplanner aan in het Hoofdmenu, gevolgd
  door Opties en Verzend/Ontvang bestanden.

Overigens de handleiding is al beter als je die vergelijkt met wat Garmin
meeleverd met de Zumo 660  :-X

Tot zo ver het goede nieuws  ::)

Groet,

Herman
Bijlagen:

04 nov 2011 19:44 #25 door Menno

Zumo is voor A naar B navigatie gewoon een klote ding. Zelden in het buitenland over zulke debiele wegen gestuurd terwijl de doorgaande wegen om de hoek lagen. Wat dat betreft kun je beter een Mio hebben, die weet wel hoe dat moet.

Maar met mapsource en een route.... met de Hermanizer erbij... niet slecht.

04 nov 2011 20:00 #26 door Peter
Ha Herman, is dat zo? Dat heb ik nog niet ontdekt, maar ja ik lees dan ook geen instructieboekjes... 8)
Wel ken ik de ritregistratie die mijn rijtijd en afstand e.d. bijhoudt. Dat is meer een soort Tripmaster.

04 nov 2011 20:12 - 05 nov 2011 22:08 #27 door Edxrv
Ik rijd bijna altijd op navigatie.
Garmin stuurt me regelmatig verkeerd, zodat ik weer moet omkeren.
Het is dan vaak zo duidelijk en je bent er alert op dat je het zelf al corrigeert.
Garmin werkt slechter als de weg opgebroken is. 
Garmin leidt me van werklocatie naar huis niet door Duitsland heen terwijl het sneller is.

05 nov 2011 12:02 #28 door Goobi

Grappig de nieuwe Tomtom Urban rider (pro) heeft een tracklog functie.......
Alleen noemen zit dit je rit registreren.....het wordt opgeslagen in het GPX formaat.
...
Tot zo ver het goede nieuws  ::)

Dat zou idd goed nieuws zijn want dat lost al één van de nadelen van Tomtom op. Een ander nadeel is nog steeds het maximale aantal van 48 routepunten per rit. Ondanks dat vind ik de Tomtom verder uitstekend functioneren en zolang-ie het doet heb ik geen behoefte aan iets anders.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

05 nov 2011 17:00 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
@ Herman... bedankt, dat wist ik zelfs niet... Maar da's wel een reden om tóch voor de nieuwe Urban Rider (Rider III) te gaan sparen.

Wat ik wel wist, is dat via een of andere technische Fransoos (die schijnen er te zijn...) er een optie gedownloaded kan worden om ook die routeregistratie (tracklog) te kunnen doen. Maar dit verhelpt direct een hoop.

Het enige nadeel van de TTR tov GARMIN is dus daarmee verholpen!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

05 nov 2011 17:48 #30 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?

Het enige nadeel van de TTR tov GARMIN is dus daarmee verholpen!  ;D

Kun je dan ook een track laden? Of ben je eerst een tijd bezig om er een route van te maken?

06 nov 2011 12:58 #31 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?

Kun je dan ook een track laden? Of ben je eerst een tijd bezig om er een route van te maken?

Tot zo ver het goede nieuws......... :-\

Daarom was ik gestopt, je kunt een geregistreerde route wel laden maar zoals ik
het lees niet als "track" a la Garmin op je scherm krijgen en na rijden.

Je moet hem op je tomtom omzetten naar een route, en wat er dan met
zandwegen gebeurd die niet op de kaart staan...?????

Mogelijk weet een bezitter van een Tomtom urban rider (pro) dit te zeggen ?

Erg jammer dat dit niet kan, wat ik ook erg jammer vindt is dat men
geen geheugen uitbreiding  met micro danwel standaard sd kan doen !!!  :angel:

De track functionaliteit kan wel weer met de Hermanizer, toch jammer
al zeg ik het dan zelf.

Groet,

Herman

12 nov 2011 21:44 #32 door madero
Beantwoord door madero in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
Het onderwerp maakt wel wat los  :D
Allerhande voor- en nadelen van de diverse soorten. Rijd momenteel met een geleende 550 in de rondte. Valt mij op dat ie erg veel moet herberekenen! De genoemde rubberen drukknopjes zijn door mij niet met handschoenen aan te bedienen. Vind het nog steeds moeilijk een keuze te maken. Wellicht geeft de prijs toch de doorslag. Mooie aanbieding gevonden:

GPS-Navigatiesysteem TomTom® Urban Rider. Nu verkrijgbaar in een Limited Edition met GRATIS Active Bike Dock twv. €74,95!
Dus compleet voor €249,95 ! Kijk dat is nog eens te doen! Nog een Interphone F4 bijkopen en klaar! Wordt vervolgd!

13 nov 2011 10:38 #33 door Herman
Hebben ze toevallig de PRO uitvoering ook niet in limited uitvoering met active dock,
voor 300 eurie, kun je een linkje er naartoe plaatsen.....

Groet Herman

13 nov 2011 10:49 #34 door Peter

Het onderwerp maakt wel wat los

Wel heel grappig. Er zijn een aantal van die tegenstellingen in producten en dan met name merken. Eigenlijk kun je het terugbrengen naar emotie, want dat ze hun werk doen weten we wel. Natuurlijk zijn er altijd vors en tegens, maar in essentie zijn het doorgaans prima producten. Hierbij een klein lijstje, mijn voorkeuren in vet.

Garmin - Tomtom
Canon - Nikon
Microsoft - Apple
Coca Cola - Pepsi
Stimerol - Sportlife
MacDonalds - Burger King
Nintendo - Sony
Lego - Playmobil

Wat de Tomtom betreft moet ik zeggen dat het een mooi setje is. Dit heb ik ook op mijn brommer zitten, ik heb er een Scalarider set bij, omdat ik deze in een mooie aanbieding erbij kreeg. Kan niet zeggen dat het veel meerwaarde heeft, sterker nog, ik zou graag muziek willen luisteren, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik mijn Ipod classic hieraan koppel.

13 nov 2011 10:56 #35 door martsky
Beantwoord door martsky in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
Ik weet niet of het linkje plaatsen mag.....
Maar als je met Google letterlijk die tekst intikt dan is bij mij de 5e hit de volgende site :

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70001589&foundPrefix=EZ&dummy=0

Wellicht dat dit m is.  :P

AT 1996 - Niet gepoetst !

13 nov 2011 12:45 #36 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
Grappig Peter zo'n voorkeurslijstje  :)  Hier mijn bijdrag, met uiteraard de voorkeur vetgedrukt  ;)

Honda - BMW

;D ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

13 nov 2011 15:47 #37 door madero
Beantwoord door madero in topic Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
Ik denk ook dat zoiets de reden van de aanbieding zal zijn: er komt mogelijk binnenkort een nieuwe TT uit met bv. WEL een Sd-kaart etc etc. Dus gaan de "oude" modellen in de aanbieding. Indien je helemaal geen belang hebt bij dergelijke zaken kun je nu dus je slag slaan. Verder zijn er zoveel technische ontwikkelingen gaande dat , als je daarop moet wachten, je kunt blijven wachten tot sintjuttemis..................
Daarbij betaal je voor de nieuwste modellen met alle snufjes natuurlijk weer wel de hoofdprijs!

@herman: als ik de specificaties van de Urban vergelijk met de Pro kan ik maar 1 verschil ontdekken: De pro wordt geleverd met een scala-rider en de urban niet. Of zie ik nu iets over het hoofd(waar ik later spijt van krijg?)

13 nov 2011 16:08 #38 door Peter

@herman: als ik de specificaties van de Urban vergelijk met de Pro kan ik maar 1 verschil ontdekken: De pro wordt geleverd met een scala-rider en de urban niet. Of zie ik nu iets over het hoofd(waar ik later spijt van krijg?)

Klopt!

13 nov 2011 19:28 #39 door Argo

Klopt!

Klopt toch niet helemaal volgens mij.

Een ander groot verschil is namelijk de landen dekking. De Pro heeft kaarten van 45 landen, deze urban limited edition aanbieding een dekking van 19 landen.

Angst is maar voor even spijt is voor altijd.

13 nov 2011 19:50 #40 door madero

Een ander groot verschil is namelijk de landen dekking. De Pro heeft kaarten van 45 landen, deze urban limited edition aanbieding een dekking van 19 landen.

Hey! Dat is scherp opgemerkt! Zou de Ltd Edition dan toch andere specs hebben dan een normale urban rider? De normale uitvoering heeft nl exact dezelfde specs als de Pro! Kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Mss ff telefonisch navragen morgen..............
Volgens de TT website kun je eenmaal gratis de meest recente kaart downloaden. Zou dit de oplossing zijn?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden