heel Europa op SD

05 juni 2012 14:44 #1 door jar
heel Europa op SD werd gestart door jar
Hallo mensen,
Ik heb bij de laatste kaartupdate 2013.1 de regio MiddenEuropa gekozen omdat er geen ruimte was voor HeelEuropa.
Ik heb maximaal ruimte vrij gemaakt op mn Zumo550, maar het kaartmateriaal is tegenwoordig zo omvangrijk dat het gewoon niet meer past.
Op de computer heb ik wel HeelEuropa geinstalleerd, want daar hebben we geen ruimteprobleem natuurlijk.
Nou dacht ik heel slim een mooie snelle SD-kaart te kopen en daar de kaarten van HeelEuropa naar toe te kopieren. En dat is gelukt, maar . . . .als ik nou mn Zumootje aan zet dan schakelt hij zichzelf weer uit in de opstartfase 'kaarten laden'.
Heb ik iets vergeten? Doe ik iets fout?
Hoe kan ik dit voorkomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2012 15:06 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic heel Europa op SD
Als ik het goed begrijp heb je de kaarten direct naar een SD gekopieerd.
Daar houdt de Zumo niet van.
Het beste wat je kunt doen is een lege SD in de Zumo stoppen. Zumo koppelen aan basecamp /mapsource de kaarten die je wilt hebben selecteren en die dan via de Zumo op de SD zetten.
Deze methode gebruik ik altijd om kaarten op SD te krijgen en hierbij heb ik nog nooit problemen gehad.
Het gaat je wel diverse uren kosten want de garmin heeft niet de snelste usb poorten.
suc6

gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2012 20:12 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic heel Europa op SD
dit is wel een aardig hulp middel  JaVaWa Device Manager  http://www.javawa.nl/download.script/software=JaVaWa%20Device%20Manager&lang=nl
en er staan op de site nog meer handig tools

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2012 09:11 #4 door jar
Beantwoord door jar in topic heel Europa op SD

Het beste wat je kunt doen is een lege SD in de Zumo stoppen. Zumo koppelen aan basecamp /mapsource de kaarten die je wilt hebben selecteren en die dan via de Zumo op de SD zetten. Het gaat je wel diverse uren kosten want de garmin heeft niet de snelste usb poorten.


Gert, is inderdaad waar, het duurde heel lang, maar zoals je beschrijft zo heb ik het gedaan.
Maar toch wil hij niet opstarten. Ik heb op dezelfde manier ook al BeneluxOnRoute op datzelfde kaartje gezet, dat functioneerde prima, totdat ik de kaarten van Europa er bij plaatste, alleen OnRoute is maar een klein bestand.
Ik snap trouwens ook niet die opstartfase van het 'kaarten laden', ik zet ze toch juist op het SD-kaartje om dat te vermijden?

Jeroen, de link is interessant . . . maar het wordt al snel te moeilijk voor mij . . .

grtjs, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2012 09:14 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic heel Europa op SD
Vraag me af of het kaartje wel in orde is.

Heb ook een dergelijk probleem gehad en toen bleek dat het sd kaartje corrupt was. Vooral de grotere kaartjes hebben hier nogal eens last van.  probeer gewoon eens een ander kaartje

Just an idea

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2012 09:54 #6 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic heel Europa op SD
zorg eerst dat de software update is  van de Zumo 550  dat kan hij  SD kaartjes aan die groter zijn dan 2 G en de on Route staat als gmapsupp.img  op de SD kaart als je Europa er bij wil zetten  moet zijn naam veranderen in _gmapsupp.img  en op de zumo aan zetten zie PDF

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 10:54 #7 door jar
Beantwoord door jar in topic heel Europa op SD
Alles gecheckt,
het SD-kaartje is in orde,
de updates stonden er op,
de naam van het bestand wijzigt echter niet zoals jij dat aangeeft Jeroen, met die underscore aan het begin. Nadat ikzelf die wijziging heb aangebracht verbeterd er echter niets.
Ik had nu slechts een paar kaarten gekopieerd vanuit de Mapsource, maar daarna start hij dus niet meer op. Het ligt dus ook niet aan de grootte van de bestanden op het SD-kaartje.
Maar ik heb nu alleen weer Onroute er op staan en dat werkt naar verwachting en tegen de tijd dat ik een verre reis ga maken ga ik wel weer eens overnieuw proberen.
Iedereen bedankt voor het meedenken iig !
grtjs,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 11:51 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic heel Europa op SD
TomTom kopen?  ;D Srry voor de flauwe opmerking...  ;)

Serieus... Volgens TomTom kan een Rider 1 geen groter SD kaartje 'handelen' dan 2 Gig. Toch heb ik er 8 Gig inzitten. De nieuwe Rider III heeft - helaas - geen SD kaartje meer. Maar daar hoef ik ook niet meer te kiezen voor bv kaart van west- of oost Europa, omdat in de III alles in één keer zit.

Lijkt me daarom vreemd dat een Zumo geen 'grotere' SD kaart aan zou kunnen... Of is er wellicht toch op een of andere manier een 'link' met het interne (werk) geheugen?  ???

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 12:04 - 07 juni 2012 12:24 #9 door Menno
Beantwoord door Menno in topic heel Europa op SD
Volgens mij heeft Stikkie teveel aandelen TomTom.


Wellicht is het een idee om de Benelux op het interne geheugen te zetten en de rest op de SD kaart. Dat moet makkelijk passen en werkt bij mij perfect met het allerlaatste kaartmateriaal erop. Je blijft dan ook onder de 2GB op het SD kaartje.

Ik heb in Mapsource twee gbd bestanden gemaakt met de geselecteerde kaarten. Vervolgens is het heel eenvoudig om het kaartmateriaal over te zetten naar de Zumo, maar doe het wel als je in bed ligt want het duurt even.

En als je toevallig MP3-tjes op je zumo of SD hebt staan zou ik die verwijderen. Een fout in een MP3 bestand en de Zumo gaat heel raar doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 15:39 #10 door jar
Beantwoord door jar in topic heel Europa op SD
Eh . . . geen MP3tjes, maar wel een aantal afbeeldingen op 320-240 formaat om als achtergrond te kiezen, kweethet, das alleen bij t opstarten, maar toch.
Misschien moet ik die dan eens verwijderen en nogmaals proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 19:01 #11 door Bill
Beantwoord door Bill in topic heel Europa op SD
Hoi Jar,

Heb je het kaartmateriaal als 1 bestand staan genaamd gmapprom.img of gmapsupp.img?
Het is ten eerste belangrijk dat je op het SD kaartje een mapje aanmaakt met de naam Garmin.
In die map -SD/garmin- zet je het kaart bestand, meestal: gmapsupp.img
Op je Zumo geheugen heb je ook een map garmin: -Zumo/garmin- Hierin staan de besturingselementen en nog wat mappen ook hier kan je kaartmateriaal kwijt maar dat bestand moet dan een andere naam hebben, vaak is dat gmapprom.img
Als je het op deze manier hebt gedaan kan je de zumo opstarten en onder systeem/kaart/kaart info je kaartmateriaal aan of uit zetten.

Ik heb zelf een kaartje van 8GB op de 550 van Caroline en op de 660 van mij. Daarop staan ook mp3tjes en foto's, geen enkel probleem.

Succes, en als je er niet uitkomt bel je me maar op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2012 12:54 - 25 juni 2012 09:02 #12 door jar
Beantwoord door jar in topic heel Europa op SD
Jaja, met de opmerkingen van Bill en Menno toch maar weer even aan de slag gegaan, en nu is het dan toch gelukt.
Omdat ik een nieuwe SD-kaart heb gekregen  met vaderdag ben ik nog even opnieuw begonnen. Wat goed werkt is het volgende:
alle gewenst kaartmateriaal in één keer selecteren in een Mapsourcebestand. Dus alle delen Europa én Onroute en dat allemaal tegelijk exporteren naar de SD-kaart. Dan gaat hij niets overschrijven of namen veranderen ed.
Ik heb nu ook alleen de Benelux in de Zumo staan en de rest van Europa, plus Onroute, op een 4G SD-kaart.
Iedereen bedankt voor de tips en truuks!
grtjs, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.226 seconden