2e kaarten set aanmaken zumo 550

10 aug 2012 22:10 #1 door Waffie
2e kaarten set aanmaken zumo 550 werd gestart door Waffie
hallo,

ik was bezig om mijn kaarten op de sd kaart te zetten toen ik erachter kwam dat dit via het programma mapsource en of base camp wel kan maar  de grootte is  max 4 gb  per kaart set

vervolgens worden deze bij een nieuwe poging ook direct weer overgeschreven.

zijn er luitjes die hiervoor een oplossing hebben ( een andere sd kaart begrijp ik maar ik zou dus graag alles op 1 kaartje willen heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 23:18 #2 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic 2e kaarten set aanmaken zumo 550
dit is dus een heeeeeeel veel voorkomend probleem. Ik heb het ooit opgelost nadat ik dit topic had doorgelezen. Ik weet helaas niet precies meer wat ik gedaan heb.


Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 23:21 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic 2e kaarten set aanmaken zumo 550
JaVaWa Device Manager Met JaVaWa Device Manager kunt u op eenvoudige wijze de inhoud van uw Garmin toestel en bijbehorende (micro)SD-kaartjes beheren. Het programma voert een uitgebreide controle uit, rapporteert mogelijke conflicten en geeft een schat aan informatie over de kaarten in uw toestel of op uw SD-kaart.
U kunt de inhoud van uw toestel (of SD-kaart) veiligstellen door middel van een backup, weer herstellen, en er kunnen een aantal aanpassingen aan kaarten verricht worden.
JaVaWa Device Manager biedt u ook de mogelijkheid om bepaalde niet-essentiële bestanden te verwijderen om zo ruimte te scheppen voor de alsmaar groeiende kaarten; u kunt verschillende soorten bestanden installeren waarbij JaVaWa Device Manager ervoor zorgt dat ze op de juiste plaats terechtkomen; en u kunt bepaalde eigenschappen van kaarten aanpassen

http://www.javawa.nl/jdm.html

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 16:23 #4 door wimj
Beantwoord door wimj in topic 2e kaarten set aanmaken zumo 550

JaVaWa Device Manager Met JaVaWa Device Manager kunt u ....


Volgens mij zit de beperking van 4gb ook in het toestel. Ik heb het ooit min of meer omzeild door meerdere bestanden op de sd kaart te zetten (GMAPSUPP.IMG als actieve kaart, GMAPSUPP.002 als tweede deel) en die files te renamen zodra nodig. Maar ja, ik neem meestal een pc'tje mee op reis en die heb je daarvoor wel nodig.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 19:20 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 2e kaarten set aanmaken zumo 550
feit is inderdaad dat javawa daar ook niets aan veranderd, en de fole naam wijzigen is  een oplossing maar inderdaad geen pctje bij

vooralsnog lijkt meerdere sd cards de handigste oplossing tot de tip zich aanbied

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2012 07:55 #6 door jar
Beantwoord door jar in topic 2e kaarten set aanmaken zumo 550
Hoi Ad,
Wat goed werkt is het volgende:
al het gewenst kaartmateriaal in één keer selecteren in een Mapsourcebestand. Ik heb bv heel Europa én Onroute Benelux geselecteerd en dat allemaal tegelijk ge-exporteerd naar een 4G SD-kaart. En op de Zumo zelf staat nu alleen de Benelux. dat deze kaarten ook nog een keer op de SD-kaart staan stoort niet de werking.
Volgens mij is de snelheid van de Zumo nu groter, bv met uitgezoomd 'slepen' van de kaart gaat het kaartopbouwen op het schermpje veel sneller.
Als je niet alles in één keer doet, dan gaat hij inderdaad overschrijven en herkent hij slechts het laatste bestand, ook een nieuwe submap 'Garmin' aanmaken helpt daar niks tegen.
Grtjs,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden