Nieuwe TomTom Rider

22 feb 2013 12:41 #21 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider

Motor en Automount zijn niet meer compatibel met de voorgaande editie Rider 2 en Urban/Pro Rider, d.w.z. hij past er wel op maar de contactpunten zijn functioneel gewijzigd zodat-ie niet meer oplaadt, en daar gaat het nou juist om 


Nog een verschil, je krijgt er een motordock bij in tegenstelling tot de vorige versies.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 22:11 #22 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Nieuwe TomTom Rider

Dat zeg ik.... En dan hebben ze meteen de osx gebruiker blij (tenminste die mac-gebruikers die echt met het aparaat om kunnen gaan).

Maar ff voor de weet wat draai jij voor je gps? En welke GPS? Ik draai oa kubuntu en een echt fijn progje heb ik nog niet gevonden.

ik heb nog geen GPS gevonden die ik kan updaten met linux.
ik heb mint XFCE op het netbookje
linux mint 13 op een pc bij vriendin
thuis linux mint 14
mijn vriendin heeft ubuntu 12.04
haar zoon heeft linux mint 13
en de dochter heeft een mac pro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2013 01:19 #23 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Nieuwe TomTom Rider

Dat zeg ik.... En dan hebben ze meteen de osx gebruiker blij (tenminste die mac-gebruikers die echt met het aparaat om kunnen gaan).

Maar ff voor de weet wat draai jij voor je gps? En welke GPS? Ik draai oa kubuntu en een echt fijn progje heb ik nog niet gevonden.


ik heb een antieke xp-licentie, die gebruikte ik via virtualbox op opensuse. Via virtualbox werken was irritant maar werkte prima. Gelukkig had ik nog een licentie liggen.
Sinds ik met mijn vriendin samenwoon hebben we een macbookie erbij, daar draai ik nu basecamp op. Rare software maar het werkt.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2013 03:05 #24 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe TomTom Rider
Ik heb nog altijd windows voor videomontage, niets kan tegen avid op (vooral sinds mac is gaan prutsen met final cut) maar de rest doe ik op linux op gps na dus. Er staat nog een oude powerpc met osx dus ik kan alle kanten op. Maar wat gps betreft kun je dus meer met windows. Basecamp is idd een suf programma en ik stel me voor dat Tyre dat ook is. Ik vind ITN-converter een stuk beter werken maar helaas windows only.

Ik ben na jaren freaken met Gentoo/wine een beetje afgekickt van het koste wat het kost open source te willen werken maar blijf gefrustreerd door de capriolen die de grote jongens uithalen om het leven duurder en moeilijker te maken. En ja dat er hele volkstammen zijn die blindelings windows, apple, garmin of tomtom volgen en alleen maar oeh en ah roepen wanneer 'hun kamp' iets nieuws heeft en schelden wanneer de tegenpartij iets zegt maakt het er niet beter op.

On topic... Ik denk dat de nieuwe tomtom eindelijk in de buurt komt van een ideale gps maar omdat ze nog steeds geen 3epartij kaarten toelaten tot hun toestel blijven ze nog steeds achter op garmin. Maarr das persoonlijk. Zou ik genoeg geld hebben voor een dure motornavigatie en alleen op de verharde weg rijden of niet verder zou willen kijken dan de mogelijkheden die de fabrikant mij voorschotelt, zou ik kiezen voor TomTom omdat die zo fijn werkt. Maar ik plak liever een plexiglas doosje voor mijn ongebruikersvriendelijke Auto-Garmin die ik gratis kan aanpassen( openstreetmap en lifetime updates waar heeft Tommie dat idee vandaan?). De TomTom is nl voor lange tijd uitgeleend en hoeft van mij niet terug te komen.

En ja ik weet van hermanizer.

Groet,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2013 17:25 #25 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Nieuwe TomTom Rider
Ik ben op de beurs in contact gekomen met de importeur van TomTom en dat klonk veelbelovend.
Volgende week gaan we onderhandelen dus wellicht een clubactie op de nieuwe TomTom Rider 5.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2013 19:26 #26 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider

de importeur van TomTom


Zo vreemd kan het zijn, een Nederlandse onderneming, genoteerd aan de beurs in Amsterdam met het hoofdkantoor aan de Oosterdokstraat in Amsterdam en je moet afspraken maken met de importeur...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 08:41 #27 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Wat een hoop tech-talk over besturingssystemen... was jullie al kwijt na de eerste 'Mac' posting...  ;D
Ik gebruik de TomTom gewoon om te navigeren of om leuke (TCN-) routes te rijden!  ; :))

Anyway, op de beurs óók gesproken met TomTom. Ik ben om. En bovendien... als het Hans lukt om er een mooie clubactie van te maken, heb ik ook nog eens toestemming van de Directie...  ;)
Krijgt Kaatje de Urban Rider op het stuur. Everybody happy!

Ben erg nieuwsgierig hoe die tracklog functie in de praktijk gaat uitpakken. Voor wat ik heb begrepen, gaat het om een 'universeel' *.gpx bestand. Als dat zo is, maakt dat de uitwisselbaarheid met bv Garmin (of schrijf ik nu een hoop onzin?  ::) ) etc ook een stuk beter.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 20:39 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
In de nieuwe MOTOPLUS van vandaag een uitgebreid verslag over de nieuwe Rider. Dit keer objectief (wat je van het verslag in de laatste ProMotor niet kunt zeggen  ;D )

Wordt er alleen maar enthousiaster van... Heb dus in mijn huidige 'Urban' ook die tracklog functie, moet alleen uitzoeken hoe ik het er uit kan halen!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 21:29 #29 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Nieuwe TomTom Rider

In de nieuwe MOTOPLUS van vandaag een uitgebreid verslag over de nieuwe Rider. Dit keer objectief (wat je van het verslag in de laatste ProMotor niet kunt zeggen  ;


Promotor is in jouw ogen niet objectief omdat ze positief zijn over Garmin, Motoplus is leverancier van Tom Tom in Nederland, dus zou dat dan wel objectief zijn?

Voorlopig doe ik het nog gewoon met de oude Garmin 2610,als hij stuk is zien we wel weer. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 08:21 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider

Promotor is in jouw ogen niet objectief omdat ze positief zijn over Garmin, Motoplus is leverancier van Tom Tom in Nederland, dus zou dat dan wel objectief zijn?

Voorlopig doe ik het nog gewoon met de oude Garmin 2610,als hij stuk is zien we wel weer. :)


Promotor is niet objectief omdat ze n.b. in haar vergelijkende test van 2009 (zie hun eigen internet site), de TTR wél een positieve rating geven en nu, 4 jaar later, stellen dat je na één jaar garantie, aan de goden bent overgeleverd (letterlijk). Wat onzin is, mijn TTR1 daar heb ik écht de wereld aan problemen mee gehad (oa laaddock, vastlopen, etc) maar dat ding werd zelfs tot 5 jaar na aanschaf nog kostenloos door TomTom gerepareerd onder coulance zonder dat er ook maar moeilijk over werd gedaan. En dus botweg onwaarheden / onjuistheden publiceren.

Moet je het Topicje van Herman over zijn problemen met een Garmin (nb een splinternieuwe) en de service van Garmin maar eens op nalezen. Die overigens niet op zich staat.

Als je een vergelijkende test wilt publiceren zoals ProMotor aangeeft, doe dat dan goed. Zoals MOTORRAD dat o.a. heeft gedaan. Dus niet 6 apparaten testen waarvan 4 Garmin. Als er 4 TomTom's getest zouden zijn, zou mijn kritiek precies hetzelfde zijn. En voeg er dan ook direct een paar budget GPS apparaten aan toe, want die zijn inmiddels ook ruim op de markt vertegenwoordigd...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 11:09 #31 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe TomTom Rider
beste bernard

ondanks dat ik de tom tom een fijn ding vindt (zeker om van a naar b te gaan ) was hun  after sale service werkelijk een ramp scenario
en de oplossing werd uiteindelijk gevonden via oneigenlijke kanalen

ik begrijp nog steeds niet hoe  jou dat wel gelukt is.
er zijn ook tcn leden geweest waarbij de loaddock nooit vervangen werd ondanks de bekende problemen

ik denk dat je gewoon geluk moet hebben .. en jij hebt dat schijnbaar meerdere malen gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 12:53 #32 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Kijk, Ad

Alle commerciële instellingen zullen hun steken laten vallen als het gaat om aftersales service. Gebeurd (zeker) bij TomTom, maar ook bij Garmin, Honda, BMW, noem maar op. Veel mensen zijn tevreden over jouw service, maar er zullen ongetwijffeld ook (enkele, kan nooit veel zijn  ;D ;) ) zijn die er een andere mening op nahouden...  C:-)

Mijn positieve ervaringen staan overigens niet op zich. Net zoals je niet mag en kunt verontstellen, dat negatieve ervaringen op zich kunnen staan. Heb je een goed punt!

Overigens... ProMotor zal in de volgende editie aandacht gaan schenken aan de nieuwe Rider en heeft al een 'first impression' online staan:
Zie www.anwbmotor.nl/nieuws/aller-aller-eerste-indruk-rider-5

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 13:05 #33 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe TomTom Rider
citaat uit 't stukkie:

" je kunt de TT zelfs een gps-file met een track (maximaal 10.000 punten) voeren. Zelfs als die track 50 meter verkeerd staat zet de Rider ‘m keurig op de weg!! Vooral van dat laatste zijn we onder de indruk en erg benieuwd naar het functioneren in de praktijk."


Das lastig wanneer je offroad wilt of op de secundaire weg wilt. Ik zou het niet willen! Liever dat de gps vind dat wanneer je een punt voorbijgaat wat dicht genoeg in de buurt is het afvinkt ipv je steeds terug sturen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2013 08:37 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
@ Len tour... Put nu ff uit ervaring met de urban rider (de vorige editie zeg maar)

Zolang het zand/gravel/grindpad (offroad) een openbare weg is, gaat hetzelfde op.

Het wordt idd wat anders, als je de openbare weg verlaat. Maar daar kan Hermanizer weer een uitkomst bieden.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2013 12:15 #35 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe TomTom Rider

@ Len tour... Put nu ff uit ervaring met de urban rider (de vorige editie zeg maar)

Zolang het zand/gravel/grindpad (offroad) een openbare weg is, gaat hetzelfde op.

Het wordt idd wat anders, als je de openbare weg verlaat. Maar daar kan Hermanizer weer een uitkomst bieden.


Ik zou mr-gps van gpstracks een mailtje doen om dat ook te testen want de software heeft een bepaalde voorkeur en wanneer de TT zelf routepunten gaat verplaatsen zou ik goed willen weten of dat de boel niet in de war schopt. Maar wanneer je liever Hermanized werkt dan is het natuurlijk een non issue.

Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2013 00:32 #36 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic Nieuwe TomTom Rider

Commodore 64

  :) Das erg noob hoor ik had de Sinclair Spectrum met, ja wel 48kb geheugen  8)

Lol ;D

JohnvL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 16:18 #37 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Hele mooie vergelijkende test van de nieuwe TTR in de laatste Motoplus van afgelopen week! Dit keer een echt goed vergelijk met een aantal andere Zummies...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden