Nieuwe TomTom Rider

09 feb 2013 19:01 #1 door Goobi

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 10:06 #2 door jar
Beantwoord door jar in topic Nieuwe TomTom Rider
Jaja,
dat klinkt goed, en mn Zumo 550 is inmiddels 5 jaar oud, en ik heb nu al verschillende keren gezien dat een zumo vanaf die leeftijd het spontaan en definitief kan begeven...
De vrijdag is voor de motorbeurs volgende week, dus ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 10:43 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
www.tomtom.com/nl_nl/tomtom-rider/

Het klinkt allemaal nog mooier dan de Urban Rider al is!

GRATIS Lifetime Maps
Rijd altijd met de meest recente kaart. Bereik je bestemming sneller met GRATIS Lifetime Maps. Gedurende de levensduur van je product kun je ieder jaar 4 of meer volledige updates van de kaart op je navigatiesysteem downloaden. Je ontvangt alle updates van het wegennet, adressen en Nuttige Plaatsen.

En dat stokpaardje over het ontbreken van tracklog mogelijkheden is vanaf nu dus ook voltooid verleden tijd:

Ritregistratie
Leg je route van begin tot eind vast, met elke spontane omweg die je onderweg maakt en elk tussenpunt waar je langskomt. Met Ritregistratie weet je altijd zeker dat je je nieuwe favoriete wegen weer terugvindt en dat je ze kunt delen met je vrienden.

Iemand belangstelling voor mijn (nog geen) jaar oude Urban Rider? (Serieus). Want ik wil d'r eigenlijk wel eentje!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 11:53 #4 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Nieuwe TomTom Rider

Iemand belangstelling voor mijn (nog geen) jaar oude Urban Rider? (Serieus). Want ik wil d'r eigenlijk wel eentje!


Hier nog één! Heb net in november een Urban Rider Pro aangeschaft  :(

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 12:12 #5 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider
+1

Hebben ze ook een inruilactie op het programma staan?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 15:48 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Mij denkt dat het toch puur een software matige aangelegenheid moet zijn... Mijn TTR1 is door TomTom ook op het niveau van de TTR2 (IQ routes) gebracht...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 16:02 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Ff contact gehad met TomTom

1. TomTom staat op de beurs in Utrecht, in de stand van Motoplus;
2. IEDERE klant die vanaf één jaar of ouder, een TomTom rider heeft gekocht en deze via TomTom Home ook heeft aangemeld, krijgt 20% korting op de aanschafprijs; (NB: de medewerker die ik sprak, vermelde er bij dat hij op de regel 'één jaar of ouder' incidenteel een uitzondering mag maken!)
3. Helaas kan de Urban Rider software matig niet worden aangepast vanwege de beschikbare sch(r)ijfruimte. Er is nml mede vanwege de uitgebreide route- en tracklogfuncties, een behoorlijk stuk software (Tyre) toegevoegd.

Ga toch ff kijken, daar op die Motoplus stand...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 16:25 #8 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider
Hmmm, dat is nog wel € 320,- terwijl mij Rider III het nog prima doet. Ga het eerste even aanzien en met de broodkruimels na de Hermanizer red ik het ook altijd bij toertochten. Moet eerst een nieuwe druppellader hebben, kwam er deze week achter dat die van mij niets meer doet.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 18:36 #9 door GercoAT
Beantwoord door GercoAT in topic Nieuwe TomTom Rider

Er is nml mede vanwege de uitgebreide route- en tracklogfuncties, een behoorlijk stuk software (Tyre) toegevoegd.


Voor Mac gebruikers geen pretje, Tyre software.
Moet je Windows voor hebben. Daar heeft de mac gebruiker niets aan.
Via omwegen kun je wel wat, maar dat is niet wenselijk.
Wat mij betreft: gemiste kans.
Wanneer je tegen het Amerikaanse Garmingeweld wilt concurreren, moet je wel met een veelzijdig inzetbaar product komen en je niet platform afhankelijk maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 18:47 #10 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider

Moet je Windows voor hebben. Daar heeft de mac gebruiker niets aan.


Dat las ik ook al in de omschrijving van de ANWB, maar wilde niet te voorbarig zijn. Wordt hierbij dus bevestigd. Mooie aanvullende reden om geen nieuwe te kopen aangezien ik niets heb wat met Windhoos werkt (of ze moeten mijn wasmachine er al mee hebben geprogrammeerd, want die loopt de laatste tijd regelmatig vast).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:04 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuwe TomTom Rider
En daarom heb ik dus geen Mac want daar werkt bijna niets op. Misschien een goede reden om een echte computer te kopen?  ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:11 #12 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe TomTom Rider

En daarom heb ik dus geen Mac want daar werkt bijna niets op. Misschien een goede reden om een echte computer te kopen?


Dat zeggen alle mensen die na hun Commodore 64 in de klauwen van Gates terecht zijn gekomen. Als het niet goed functioneert op een Mac moet het wel rommel zijn. Dan is er niemand met computer verstand die zin heeft het voor IOS te maken. Dat is, in tegenstelling tot deze uitspraak, wetenschap en geen mening....  :P

Maar nu weer on-topic...  C:-)

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:23 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe TomTom Rider
Helaas snapt tomtom niet dat openstreetmaps de mogelijkheden van hun apparaat zouden kunnen vergroten (garmin wel). Daarin zijn ze dus net zo suf als mac en net als mac is juist het besturingssysteem gebaseerd op open source software  >:D

Kortom het is nooit perfect. Persoonlijk kijk ik liever naar de kleine app makers en hoop op een goed alternatief voor op smartfoon of tablet en dat ziet er niet zo gek meer uit...

NB niet om een discussie te openen over tomtom, garmin, mac, windows daar kom je toch niet uit.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:43 #14 door GercoAT
Beantwoord door GercoAT in topic Nieuwe TomTom Rider

Kortom het is nooit perfect. Persoonlijk kijk ik liever naar de kleine app makers en hoop op een goed alternatief voor op smartfoon of tablet en dat ziet er niet zo gek meer uit...


Je hebt helemaal gelijk, maar een programma aanbevelen, zonder daar de Mac-familie in te kennen, is niet echt slim in deze.
Het zal wel een marketing strategie zijn van de tommie's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:46 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe TomTom Rider
Ik blijf toch bij TomTom én Windows, dus wat MAC users er van denken... Tja... das hun probleem...  ;D Appeltje eet ik liever uit de hand...  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 19:52 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuwe TomTom Rider
+1

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 23:18 #17 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Nieuwe TomTom Rider
Met het verhaal van mijn net in november aangeschafte Rider III op de motorbeurs naar de stand van Waypoint geweest en daar gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Men stond niet te juichen bij het idee een Rider III in te ruilen want die oude modellen worden nu gedumpd voor € 200,-. Maar ik mocht wel langskomen om het te bespreken. Ben benieuwd.  ::)

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 09:36 #18 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Nieuwe TomTom Rider
het ergste vind ik nog wel dat tomtom draait op linux volgens het GPL licentie. maar er voor zorgen dat je de kaarten en updates ook via linux kan regelen blokkeren ze gemakshalve. erg jammer voor ze, heel veel linux gebruikers kopen daarom geen tomtom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 10:34 #19 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe TomTom Rider

het ergste vind ik nog wel dat tomtom draait op linux volgens het GPL licentie. maar er voor zorgen dat je de kaarten en updates ook via linux kan regelen blokkeren ze gemakshalve. erg jammer voor ze, heel veel linux gebruikers kopen daarom geen tomtom.


Dat zeg ik.... En dan hebben ze meteen de osx gebruiker blij (tenminste die mac-gebruikers die echt met het aparaat om kunnen gaan).

Maar ff voor de weet wat draai jij voor je gps? En welke GPS? Ik draai oa kubuntu en een echt fijn progje heb ik nog niet gevonden.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 12:09 #20 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Nieuwe TomTom Rider
Verschil nieuwe Tomtom Rider  met de oude Rider 3?

- Breder scherm
- 4Gb intern geheugen (2 Gb meer, niet op SD kaart)
- Routepunten in reisplanner van 48 naar 100 punten
- GPX naar ITN conversie met max 100 route punten (was 48)
- Track naar route conversie met max 100 route punten (hoe langer de track, des te groter is de kans op andere wegen)
- LifeTime kaarten

Nadeel:
- Motor en Automount zijn niet meer compatibel met de voorgaande editie Rider 2 en Urban/Pro Rider, d.w.z. hij past er wel op maar de contactpunten zijn functioneel gewijzigd zodat-ie niet meer oplaadt, en daar gaat het nou juist om 


Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.526 seconden