garmin nuvi 2595

18 mrt 2013 11:30 #1 door xrvtuur
garmin nuvi 2595 werd gestart door xrvtuur
voor dagelijks gebruik in de auto heb ik een garmin nuvi 2595, ik heb een voorziening gemaakt dat ik dit ding ook goed op de motor kan gebruiken, ik vraag me af of ik een TCN rit ook in dit apparaat kan krijgen. Ik heb geen enkele ervaring op het gebied van routes, tracks, hermanizers en weet ik het wat, dus graag de mickey mouse uitleg ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 11:43 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic garmin nuvi 2595
Volgens de specs kunnen er 100 routes in.
Staat alleen niet bij in welk format.

Specificaties
 

Afmetingen: 13,7 x 8,3 x 1,5 cm (b x h x d)
Schermgrootte:11,1 x 6,3 cm, diagonaal 5 inch
Schermresolutie:480 x 272 pixels
Display:WQVGA TFT kleurenscherm met witte schermverlichting, handmatig instelbare liggende en staande weergave
Gewicht:192 gram
Batterij:oplaadbare lithium-ion, levensduur: maximaal 2,5 uur
Hooggevoelige gps ontvanger
Voorgeinstalleerde wegenkaart:City Navigator NT Europa
Uitbreidbaar kaartgeheugen:MicroSD
WayPoints:1000
Routes:100
Gesproken navigatieaanwijzingen:inclusief TTS (uitgesproken straatnamen)
Spraakgestuurd navigatie instellen:ja
Rijbaanassistent:inclusief knooppuntbeeld photoreal
MyTrends, voorspelt routes op basis van het navigatiegedrag van de gebruiker
trafficTrends, berekent routes op basis van een verwachte verkeersstroom
ecoRoute:optioneel
Draadloze Bluetooth technologie:ja
Maximum snelheidsweergave voor de meeste wegen in Europa
Garmin Locate, markeert uw positie als u het toestel uit de houder haalt
Afritdiensten, geeft aan welke services je kunt verwachten op de snelweg
Eigen nuttige punten kunnen worden toegevoegd
Qwerty- of ABC-toetsenbord naar wens te selecteren 

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 11:58 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Het kan. Ik heb even gekeken en jouw model kan 1000 waypoints aan, nu weet ik niet of dat per route is of niet maar je kunt er op de weg prima mee uit de voeten. Offroad kost misschien wat meer moeite maar ook dat moet lukken. Ik heb een nuvi 1440 iets minder luxe geloof ik.

Begin met het installeren van basecamp (een programma van garmin, te downloaden via de garmin site). Dan moet je testen (niet moeilijk).

Download een .gpx routebestand van een toertocht en open dat met basecamp. Hang de nuvi aan je pc als je dat al niet gedaan had en wacht tot het apparaat opgestart is. Nu kun je vanuit basecamp de route naar de nuvi sturen met 'send to device' nuvi-blah...

Koppel de nuvi los en wanneer die opgestart is in navigatie modus kies 'waarheen' scroll iets naar beneden en je ziet daar een pijl met de tekst routes. Als het goed is staat hier nu je route.

Het kan zijn dat hier niets staat. Ga dan naar het hoofdscherm, kies extra, scroll naar beneden en kies het mapje mijn gegevens. Daar is een optie 'routes importeren' hopelijk staat hij hier tussen.

Lukt dat niet? Dan kan het apparaat niet overweg met 'tracks' Das niet zo'n probleem want in basecamp kun je de track omzetten naar een route. Misschien moet je dan kiezen voor een maximum van 200 waypoints (is iets meer maar weet het niet uit mijn hoofd)

Ik hoop dat je zo een eind op weg bent. Mocht het niet lukken kan ik een how-to met plaatjes maken maar dan moet je ff geduld hebben.

Groeten,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 12:42 #4 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic garmin nuvi 2595
even in de gebruiksaanwijzing gekeken je kan her bereken van de route niet uit zetten dus als verkeer rijd wordt de route her bereken en weg is je originelen route tenzij je de route op nieuw opstart je kan wel eigen nuttig punten op de nuvi zetten of wel je kan de hermanizer gebruiken als nog meer info wil hebben moet hier eens gaan kijken http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=42&t=37260&p=304451&hilit=2595#p304451

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 12:51 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595

even in de gebruiksaanwijzing gekeken je kan her bereken van de route niet uit zetten dus als verkeer rijd wordt de route her bereken en weg is je originelen route tenzij je de route op nieuw opstart je kan wel eigen nuttig punten op de nuvi zetten of wel je kan de hermanizer gebruiken als nog meer info wil hebben moet hier eens gaan kijken http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=42&t=37260&p=304451&hilit=2595#p304451


Niet helemaal waar je kan je apparaat instellen op 'offroad' dan trekt hij een rechte lijn tussen de punten.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 15:28 #6 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 19:43 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
nou geweldige info mannen, daar ga ik eens mee aan de slag.
Lennert waarom gebruik je in je how too de engelstalige versie van basecamp? nederlands is wel wat handiger voor een navigatiedummy . verder ziet je how too er heel bruikbaar uit :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 19:59 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595

Lennert waarom gebruik je in je how too de engelstalige versie van basecamp? nederlands is wel wat handiger voor een navigatiedummy .


Sorry, mijn software is bijna allemaal engels. Ik ben daar aan gewent. Wanneer mensen de exacte vertaling of term in het nederlands kunnen roepen pas ik het wel aan. Ik kan ook een gok doen maar soms is de boel wat onlogisch vertaald. Met de plaatjes erbij moet je er wel uitkomen.

Groeten,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 21:19 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
Tijdje aan het klooien geweest maar ik krijg alleen de start, eind en lunch locatie op mijn nuvi, weet nog niet waar het nu fout gaat,

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 21:59 #10 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Links onderaan knopje toon alles


Het meest linkse icoontje wat op een tekstbestandje lijkt. Hier staat er een 4 achter. Het rode vlaggetje is waypoint of viapunt. Daarnaast het driehoekje op zijn kant betekend route. De voetjes betekend track. Met deze knopjes kun je het 'laten zien' van iets aan en uit zetten.

Edit sorry op de nuvi... Heb je gekozen voor route importeren? Gaat het om de noordhollandrit?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:08 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
ik zie de track wel op de kaart in basecamp en daarna zie ik ook de route wel, maar als ik het naar de nuvi verstuur, zie ik bij opgeslagen "noordhollandrit2013.gpx" klik ik die open dan zie ik "de rustende jager"  'start" en "cafe de zandloper" met de afstanden erachter tot mijn huidige locatie.  voor de rest dus geen route te vinden terwijl ik die in basecamp dus wel zie :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:10 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
route importeren kan ik op mijn toestel nergens vinden, zoals jij dat omschrijft op jou toestel staat dat er bij mij niet op

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:17 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Ok ik ga ff kijken.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:33 #14 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
check!!!!!

citaat van het waypoint forum

je moet onder apps kijken.dan reisplanner.
daar staat je route als het goed is. succes.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=42&t=37408

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:37 #15 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
had ik ook al gekeken maar niks gezien, ik ga morgen eens verder proberen, accu van laptopje en nuvi zijn leeg, bedankt voor je hulp zover.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:40 #16 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Ok, succes. Je kunt het gpx bestandje van de nuvi naar mij sturen, Check ik of het bestandje klopt

lennertbakker(apestaart)gmail.com

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 22:43 #17 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
En je kunt nog proberen alleen de route naar de nuvi te sturen. Je klikt dan met de rechtermuis op het ligend driehoek icoontje en kiest stuur naar nuvi. Hij zou dan in de reisplanner moeten staan lijkt mij.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2013 20:29 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
gaat niet lukken, 2595 lust geen routes van buitenaf. het enigste wat er op komt zijn de adressen van de  startplaats en de twee lunchplaatsen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2013 21:34 #19 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Ik denk dat het wel gewoon kan. Op het waypoint forum staat gewoon dat het iemand gelukt is. Het kan zijn dat er stiekum teveel waypoints in zitten en dat de garmin het daarom niet ziet. Vandaar dat ik vroeg om het bestandje wat op de nuvi in de gpx map (denk ik) staat naar mij te sturen. Ik kan het dan bekijken en wie weet vind ik een oplossing.

Wanneer ik jouw bestand ontvangen heb stuur ik jou mijn versie, die werkt op de goedkoopste Garmin van een jaar oud. Die zet je in het mapje op de nuvi en dan kijk je of hij in apps>reisplanner staat.

Het bestand zou moeten staan in garmin\gpx of in een losse map gpx op de nuvi.


Je kunt zelf in ieder geval kijken hoeveel routepunten er zijn in de route. Dubbelklik op het route-icoon

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2013 21:52 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic garmin nuvi 2595
ik heb de optie van Daniel geprobeert maar dat lukt niet, ik heb het GPI bestandje naar Garmin POI gekopieerd, en dan ingezoomd naar den oever maar niks te zien op de kaart.

Lennert in de app reisplanner staat sowieso niks, als ik de route vanuit basecamp naar nuvi zend dan komen de startplek en de twee lunchplekken terecht in "opgeslagen adressen".
Het aantal waypoints had ik ingesteld op 999, bij een latere poging heb ik hier 200 van gemaakt maar dat heeft dus niet geholpen.

pff ben er even zat van.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden