garmin nuvi 2595

19 mrt 2013 22:08 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595

pff ben er even zat van.


Snap ik!

Wat betreft de gpi van danny, volgens mij moet je ergens het tonen van poi's aan kunnen zetten.

Wat betreft het aantal waypoints kan er iets mis zijn gegaan, de eerste keer ging het bij mij ook mis, vandaar dat ik op de controle wees via de dubbelklik methode.

Er staat in de specs dat hij 100 routes aankan dus moet het kunnen. Ik heb wel ea gelezen over bepaalde software versies van Garmin die niet helemaal ok zijn dus wie weet is een upgrade van de software een optie.

We zouden kunnen bellen maar dan wil ik eerst de door jou gemaakte gpx zien, dan weet ik waar ik het zoeken moet.

Om een gpx te maken van wat jij in basecamp hebt gemaakt (hoef je niet op de nuvi te zoeken) kun je ook het routebestand in je bibliotheek (schermpje links-boven) aanklikken en dan via bestand>exporteren en dan een plekje kiezen om hem op te slaan. Die kun je mailen lennertbakker(apestaart)gmail.com

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 16:13 #22 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
In het kader van de Hermanizer GPI van danny. Hier screenshots van hoever je in moet zoomen met een nuvi 1440. Je ziet heel klein links onderin dat het idd 50 meter is.

Eerste Pois zichtbaar, tweede 1 uitzoompje verder




As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 18:38 #23 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595

En als je slim bent flikker je je GPS in het IJsselmeer, ga je als tweede in baksteen formatie bij een groepje rijden
en geniet je van ons mooie Noord Holland.


Ik denk er iets anders over. Even doorprutsen en wanneer het dan werkt ben je erg blij. De gedachte dat je met een apparaat wat een fractie kost van een 'motorrnavigatieding' praktisch hetzelfde kan, plus de zekerheid dat wanneer je afreist naar een toertocht in de weet dat je hoe dan ook de route kan rijden, is goud waard.

Maar ik ben dan ook lichtelijk een pitbull in dit soort zaken  >:D. Daarnaast hou ik van mijn onafhankelijkheid  8) en dat gun ik een ander ook  :angel:

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2013 22:34 #24 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic garmin nuvi 2595
Grappig om dit te lezen, ben ook toevallig met mijn auto garmin nuvi 2445 aan het stoeien.
Om er motor routes in te krijgen.

Ik maak de GPX routes met Tyre, gratis programma dat prima werkt.
Met de reisplanner is de route zo weer gevonden en te rijden.

Alleen met een aantal nadelen.
De route lijn gaat van waypoint naar waypoint, als er een waypoint "gedaan"is verschijnt de lijn pas weer naar een volgend waypoint.
Heel irritant als je de waypoint voor een kruispunt hebt staan.
Ook heb je tijdens de rit niet de mogelijkheid om een waypoint "markeer bezocht"te geven.

Allemaal functies die wel in mijn stokoude totom one zaten!
Ik heb ook een gpi file in de poi map gezet van een stukje route in mijn buurt.
Dat heeft even gewerkt, maar nu blijken al mijn poi's van de kaart te zijn verdwenen, ook al selecteer ik die in "kaarlagen"
Niets meer te zien.

Dus ik zie mezelf nog maar even doorrijden met mijn oude en trage tomtom, waar ik mooi de hermanized routes in kan zetten, kan selecteren welke ik wil zien op de kaart en de itn routes tijdens de rit mooi doorlopen!

groet, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 10:07 #25 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic garmin nuvi 2595
Hermanized routes  kan je al zichbaar maken in Trye :)

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 11:21 #26 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic garmin nuvi 2595
Helaas wil de 2595 niet meewerken. Weer een fail van Garmin. Een beetje zoeken en het internet staat vol met mensen die het geprobeerd hebben maar de oplossing? En het is stil bij Garmin....

Grappig om dit te lezen, ben ook toevallig met mijn auto garmin nuvi 2445 aan het stoeien.
Om er motor routes in te krijgen.

Alleen met een aantal nadelen.
De route lijn gaat van waypoint naar waypoint, als er een waypoint "gedaan"is verschijnt de lijn pas weer naar een volgend waypoint.
Heel irritant als je de waypoint voor een kruispunt hebt staan.
Ook heb je tijdens de rit niet de mogelijkheid om een waypoint "markeer bezocht"te geven.

Allemaal functies die wel in mijn stokoude totom one zaten!

Ik ooit met mijn TomTom routes gereden en vond het heel irritant dat ik waypoints als 'bezocht' moest invoeren. Een TomTom later moest ik hacken om de routefunctie tevoorschijn te halen. Vele frustraties later heb ik mijn nuv1440 gekocht en routes werken echt perfect! Totdat ik tracks tegenkwam was ik er van overtuigd dat ik een perfect apparaat had. Nu blijft het een leuk ding maar ben al tegen de beperkingen aangelopen.

De 2595 is weer een bewijs dat de grote jongens nogal eens zogenaamde verbeteringen doen die de boel verslechteren. Mijn tweede TomTom was 'beter en luxer' maar de routefunctie was verstopt (alleen in een duurdere versie zichtbaar). De 2595 is duurder en luxer dan mijn 1440 en routes zijn trips geworden. Ik geloof dat ze bij Garmin aan het trippen waren toen ze de software schreven want......

Prutsers zijn het, allemaal! Zonder uitzondering!

Zo!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden