- Berichten: 523
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Perfecte oplossing Ruud. Maar toch denk ik dat het ookgewoon moet kunnen in de Zumo. Danny zou scheurneus benaderen geloof ik. Maar tot die tijd is dit de manier.Ik gebruik eigenlijk geen tracks op de Zümo. Een offroad-route als de W&W Classic rijd ik net zoals ik dat met de Quest al deed. Ik maak er een directe route van. Dit doe ik als volgt:
Ik laad de track in Mapsource. Vervolgens selecteer ik deze en dan verschijnt hij als een route op het scherm in de vorm van zwarte bolletjes.
Dan zet ik in Mapsource de routing functies uit. Nu gaat MS dus niet meer herberekenen.
Vervolgens maak ik een nieuwe route en maak op iedere richtingsverandering van de track een viapunt. Na een kwartiertje klikken heb je dan een route die perfect op de track valt.
Als je deze track naar de Zümo stuurt zul je in de meeste gevallen nog tegen een probleem aanlopen. De Zümo kan namelijk maar maximaal 200 (en geen 250, zoals de meeste andere Garmins!) viapunten per route hebben.
De oplossing hiervoor is redelijk simpel. Dupliceer je route en noem de ene deel een en de andere deel twee of ochtend en middag. Dan knip je van de eerste een stuk af aan het eind en van de tweede het begin. Daarmee kun je onder de 200 punten per route komen. Als je slim bent laat je ze een stukje overlappen en probeer je de grens rond de lunchpauze te leggen. Dan kun je tijdens de lunch rustig het tweede deel activeren.
Voor de W&W Classic had ik trouwens vier stukken, want het waren in totaal iets van 500 punten. Het resultaat was wel een perfecte offroadroute in de Zümo, maar dan niet als track.
Er bestaat trouwens ook een programma dat de omzetting van track naar route kan doen, maar dat heb ik al lang niet meer gebruikt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.