Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ga je de route per dag uitzetten of heb je een track van de hele route?
Kaartmateriaal is bij offroad-routes niet van belang.. dat heb je alleen maar nodig als je een route
over bekende wegen wilt laten uitrekenen.
Als je een track hebt is die ook om te zetten naar losse POI (Point of Information) punten
Vergelijkbaar met de benzinepompen, restaurants ed. die in vele GPSen zitten opgeslagen.
Met die truc (met dank aan TCN lid Herman) kun je ook met de TomTom Rider een offroad track rijden... kwestie van broodkruimels volgen.
Als je timeframe juni is, niet te snel iets aanschaffen, ontwikkelingen gaan hard. Dus 3e handsprijzen zullen dalen
De Cruso staat voor 50 euro op marktplaats
maar ik kan nog nergens info vinden (is nog nooit genoemd op GPS-Forum) WAT er eigenlijk kan met dat apparaat.
cruso.guidinggroup.com/index.php?id=24
Hallo Koen, wat je ook kiest je zal je moeten verdiepen in de digitale techniek.
De site waar de trip staat bied leuke optie's die mij ook interesseren.
Ik snap alleen niet hoe je aan de tracks komt. kopen??? vertel.
Zelf heb ik een map 60 en als je beslist deze te kopen wil ik ze voor je laden.
zelf ook een trip in de pyreneeen gemaakt
plus.google.com/photos/10199967346529551...869498913?banner=pwa
grtz marc
Het kan zijn dat de kaarten al op de garmin staan en anders kun je kaarten kopen bij Garmin. Volgens mij moet je die er via een PC er opzetten. Je kan ook gratis OSM kaarten downloaden maar dan moet je ff zoeken naar het hoe en wat.
Een track die je download zou je in principe zo, via de pc, op het apparaat moeten kunnen zetten maar soms moet je de track nalopen. Soms is het namelijk een ´registratie´ van een rit en zitten er stukjes foutrijden in. Dit kun je doen in basecamp. Zie http://www.gps.nl/cursus/onlinecursus/basecamp.html voor een uitgebreide uitleg.
Afhankelijk van het apparaat wat je koopt zitten er beperkingen aan het aantal waypoints en/of trackpoints waarmee het apparaat om kan gaan.
De route naar spanje kan je thuis voorbereiden en op je navi zetten. De tip is dan wel om het per dag op te delen. Hierdoor is het bestand minder zwaar en heeft je navi minder moeite met de boel te berekenen.
Ik zou zeggen kijk de filmpjes van de link die ik in deze post heb gezet en hopelijk wordt dan een hoop duidelijk
merci voor de link ben na uw bericht beginnen kijken en lezen en ben al veel wijzer geworden " het regent niet meer maar het drupt nog wel"
De bijlage is de GPS tracklog van de route die Blackie wil gaan rijden en waar Booom naar vraagt.
Maar die heb je niet van mij!!!