de map 60 csx en een track opnieuw berijden

02 mrt 2014 19:38 #1 door blackie
hallo allen

ik heb vrijdag de map 60 gaan ophalen en heb vandaag een route (zelf uitgestippeld )gaan wandelen een 7 km.
werkt naar behoren toch met de route
ik kan dus sinds vrijdag een route maken (mapsource)kaarten inladen in de gps en mapsource ,route tracks en kaarten naar gps sturen
en de route dus ook na wandelen, alleen met het begrip track heb ik nog problemen

als ik de track uit het vorige bericht wil gaan rijden moet ik hem opsplitsen in 2 delen (onder de 10000 punten ) en kan ze dan op de gps zetten krijg dan allen een route van rond de 30 km inplaats van ongeveer 500km

en hoe rij je opnieuw een track heb er hier is 1 gemaakt en het gaat goed maar hij zoekt altijd het kortbij  punt en toen klopte de track niet meer

is het een oplossing de track op te splitsen in vb 5 stukken en die om te zetten in een route  via basecamp of zo ?
en is het normaal als je een track opnieuw wil doen dat je een punt moet selecteren waar je naar toe wilt , dit kan toch niet handig zijn als je gewoon heel de track terug wil doen


mvg koen

ps het bagage rek komt stilletjes tot leven  :D alvast bedankt voor de antwoorden op misschien stomme vragen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 00:20 #2 door blackie
Beantwoord door blackie in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
hey danny

bij route kan je ook direct wegen selecteren (mapsource) en als je dan een routepunt zet is het ook een rechte lijn , is het een oplossing om de route te overschrijven en in de gedeelte met gewone wegen de selectie maken dat hij zelf de route maakt en bij de offroad stukken de selectie van de directe lijn . hoeveel punten mag je hebben ik lees bij een route met automatische route bepaling 50 en met directe route bepaling 500 maar als je de twee combineert wat krijg je dan ,hoeveel mag je er dan hebben ??

en hoe rij je terug je hele track zonder onderweg van je track af te wijken met instructies hoe je moet rijden ( bij map 60csx ) vb de kaart met pijl of het kompas die de richting aan geeft , bij route lukt het best bij track doe ik iets fout denk ik , ik selecteer de track doe dan trackback ,dan vraagt hij waar naar toe , klik dan op de kaart op het einde van de track en dan ging het tot de helft van de rit goed (3km) en toen was het eindpunt korter dan het volgende trackpunt en ging hij direct naar het einde en miste ik de helft van de rit

mvg koen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 18:38 #3 door blackie
Beantwoord door blackie in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
hey danny

Je GPS gebruikt OF een ROUTE OF een TRACK, je kunt dus niet voor een stukje ROUTE de GPS automatisch om laten schakelen naar "directe route"
ROUTES (max 50 waypoints... zeg jij) en TRACK (max 500 waypoints) combineren kan dus niet.

ik bedoel in een ROUTE  maken kun je kiezen uit automatische route bepaling of directe routes ik dacht bij automatische routebepaling heb je 50 routepunten en bij directe 500 (directe is een rechte lijn van het laatste punt tot het volgende punt) als je die zou combineren hoeveel mag je er dan hebben

de rest moet ik eerst nog 10x lezen voor ik weer kan volgen  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 18:43 #4 door blackie
Beantwoord door blackie in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
hey danny

uit bovenstaand bericht is bovenste stuk uit jou bericht over genomen

mvg koen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 18:58 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
Als het goed is wordt in deze video het verschil duidelijk gemaakt. http://youtu.be/g_Jt5-6z9kk ik heb geen tijd om te checken maar hoop dat het de goeie is. Je kan een route direct (rechte lijn tussen punten) laten lopen maar das niet hetzelfde als een track. Een track is ook rechte lijn tussen punten maar ergens is een verschil kweenie wat precies.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2014 21:20 #6 door blackie
Beantwoord door blackie in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
hey danny & len tour

ik heb blijkbaar geen orginele usb kabel :(
is er een andere manier om dan de herman route te laden in de map 60

het stuk dat len schrijft bedoel ik eigenlijk in route maken op mapsource staat dierecte route en auto weg berekenen, hoeveel punten zou je daar mogen hebben anders overschrijf ik de route tot het max aantal dat mag en maak dan route twee en zo verder tot ik tn einde ben ,is wel wat werk maar wil echt niet in alfaro staan en geen rit kunnen rijden omdat ik iets fout gedaan heb .

ik zou liefst wel navigatie hebben maar ben ook echt wel beniuwd wat de herman doet op de gps

als ik kaarten laad in de map 60 (heb er nu alles instaan voor verlof en hier in de streek) hoe weet ik of het op het vast geheugen staat of op de sd kaart , ik zou graag de route op sd kaart hebben staan en dan de herman route op een andere en de track ook op een andere
kwestie van ginder in spanje op drie paarden te kunnen wedden, of bijvoorbeeld als ik niet toekom met 1 kaart voor de overschreven routes
dus hoe weet ik of de kaarten of de routes waar staan

heb het filmpje bekeken en weer een beetje wijzer , straks begin ik het nog leuk te vinden  :-\

mvg koen

van de regen in de drup en het is nog steeds niet droog ze  :) maar ben hier al wel veel wijzer geworden dankzij jullie hulp !!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 00:53 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
Hoi Koen,

Ik heb geen 60csx maar ik probeer het te begrijpen dus ik kan het fout hebben oplossing is testen maar dat doe je al  ;)

Als ik het goed begrijp wil de usb kabel die je hebt niet goed werken met de navigatie en de computer. Probeer een andere kabel met dezelfde stekkers. In principe moet het niet uitmaken welke je pakt, als het maar past (bv van een digitale camera). Mocht het zo zijn dat garmin een speciale kabel heeft (kan maar ik vind dat gek) dan moet je die zien te regelen anders kan je niks.

Ok nog even over hoe je dit reisje aan kan pakken. Het is handig om routes en tracks per dag te bepalen (max 250 punten als ik het goed begrijp van danny). Je heenreis zou ik in een route-vorm maken (auto berekening in mapsource en misschien moet je dit ook op de navi aanzetten). Je rijdt over snelwegen, b-wegen of tolwegen langs hotels of campings dat programmeer je in je route NB per dag een nieuw routebestand! En dan kom je bij je offroad avontuur daar deel je het ook op per dag maar dan maak je een track. Je kan 500 trackpunten gebruiken en dat moet te doen zijn denk ik. Wanneer je relaxed wilt rijden denk ik dat je max 250km offroad per dag doet daar maar das afhankelijk van hoe goed je kunt rijden en hoe vroeg je begint.

Zorg dat je met een kopie werkt van de originele route/track dan kun je altijd terug. Maar dat heeft Danny ook al uitgelegd. Je kan de track opdelen of overtrekken (nieuwe track maken en over de originele heentekenen) tot waar je per dag denkt te komen. Die track kan je via de methode die Danny gepost heeft filteren op bv 450 punten. Je hebt dan 50 punten speling voor de lastige punten. Je loopt in mapsource dan je track na en op lastige punten kan je dan nog trackpunten toevoegen.

Wat betreft je sd kaart dilemma is het vrij eenvoudig. Controleer op het apparaat of je het kan vinden, haal de kaart er uit en kijk nog een keer. Andere sd er in en weer checken.

Ennnnn wanneer je echt heulemaal op safe wilt spelen kan je altijd een 2e hands android kopen en er osmand+de track op zetten maar das mijn gekkigheid ;D

Succes,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 08:32 #8 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
Hallo Koen,

Ik weet dat sommige Garmins ook een instelling hebben hoe ze verbinding maken met de computer als ze via USB worden aangesloten. MTP of niet geloof ik. Als je hier meer over wilt weten kan je eens rondkijken, zoeken of je vraag stellen op forum.gps.nl
JaVaWa heeft ook tooling voor routes en tracks, bijvoorbeeld www.javawa.nl/rtwtool.html

Succes!

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2014 18:18 #9 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
Ik heb toevallig een 60CSx.
Zoals gezegd, USB-kabel is USB-kabel. Ik gebruik hier ook allerlei verschillende kabels door elkaar, werkt prima.

Wel iets om rekening mee te houden, vooral met het uploaden van kaarten op je Garmin, is dat de controller van de 60CSx ontzettend traag is. Kopieren van kaarten duurt dus erg lang. Ik peuter dan altijd even de micro-SD kaart eruit, stop die in een 'micro-SD to SD'-converter en stop die in mijn laptop (of cardreader). Met kaarten uploaden gaat het dan heel veel sneller. (de 60CSx doet ongeveer 250kB/s throughput).

Voor wat betreft het wel of niet plaatsen van data op de SD-kaart kan ik heel kort zijn: de 60CSx heeft geen intern geheugen beschikbaar om iets op te zetten (wordt standaard geleverd met een 64MB micro-SD-kaartje). Alles wat je erop wilt hebben, moet je dus op de micro-SD-kaart zetten.

In de menu's zit een optie om te schakelen naar 'mass usb storage', dan zou je hem als een drive moeten zien, maar moet je wel even de drivers van Garmin zelf installeren. Zo te zien heb je die al, omdat je reeds met mapsource dingetjes erop zet en eraf haalt (maakt gebruik van die drivers zover ik weet). Wel zou je ik je willen adviseren om zo snel mogelijk naar basecamp te switchen. Mapsource is inmiddels behoorlijk verouderd, krijgt geen updates meer, etc, etc.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2014 19:28 #10 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
Volgens mij kwestie van in het juiste mapje zetten:

On the SD card, make sure there is a \GARMIN folder. Make a POI folder inside the GARMIN folder so now you have \GARMIN\POI on the card. Put the .GPI files in the POI folder and you should be good to go.


“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2014 23:28 #11 door blackie
Beantwoord door blackie in topic de map 60 csx en een track opnieuw berijden
vandaag nrplaat aangekregen  :D en gaan testrijden

de motor = goed

de gps nu snap ik wat danny bedoeld met het wisselen in een route maken dat het niet gaat
als ik een route maak half met automatisch route en half met direct dan klopt er van de route niks meer zo vlug het wisselt van auto naar direct want je gps weet niet wanneer je gewisseld bent op je pc , voor de rest heb nu een track gedownload met niet te veel trackpunten en als het goed is ga ik morgen na het werk even test rijden

heb basecamp geinstaleerd maar het is allemaaal wat veel input ineens voor een niet digitale mens  ;)
zou nu juist nog even het gpi bestand op de sd card moeten krijgen

mvg koen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden