Garmin Nuvi 2340LT

30 juni 2014 15:42 #1 door Bikkel
Garmin Nuvi 2340LT werd gestart door Bikkel
is er iemand die ervaring heeft met de Garmin Nuvi 2340LT

* kan deze met een kabel naar de voeding/accu van de motor
* wat zit er allemaal bij (of niet)
* wat kost een motor steun voor dit ding
* is hij water/spat dicht
* is hij te gebruiken voor op de motor
* en wat mag zoiets kosten (zg als niet gebruikt)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2014 16:49 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic Garmin Nuvi 2340LT
Ha Felix

Het is een echte auto navigatie. er zal zeker een plug voor de sigaretten aansteker bij zitten en een steun voor op het raam van de auto.
Als je zoiets wilt gebruiken op de motor dan zal je zelf iets moeten fabrieken van een steun of kijken of er ook fietssteunen van zijn.
Van dit model weet ik het niet kon er zo 123 ook niks van vinden.

Over de waterdichtheid een licht buitje regen zal hij wel overleven maar beter is het om dan zo'n fietshoesje te gebruiken. je apparaat blijft daar mooi droog in maar de zichtbaarheid van het scherm neemt wel behoorlijk af zeker met zonlicht. Deze navi kon niet overweg met routes je zult dus moeten werken met de hermanizer. Doe ik ook op mijn auto TT en dat gaat prima.
Het zijn en blijven keuzes die je moet maken. Motor navigatie is toch iets speciaals maar daardoor duur.
Al het andere blijft behelpen maar is een stuk goedkoper.

Wat mag zoiets gebruikt kosten.Een nieuwe navi voor de auto heb je vanaf een euro of 100. Als dit dus een heel jong gebruikte is een paar tienjes rekening houdend met het feit dat je nog een steun moet maken eventueel een waterdicht tasje moet hebben. Kijk ook even goed naar de laatste update van het kaartmateriaal het apparaat kan dan misschien weinig gebruikt zijn maar kaarten verouderen toch. Gelukkig zijn deze op het net in veel gevallen wel te vinden zeker de kaarten van Garmin.

Gr, Gert :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2014 17:35 #3 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Garmin Nuvi 2340LT
hoi Gert bedankt voor de reactie, een kennis wil er €50,-
voor hebben, er zit idd een zuignap bij voor in de auto.
maar als hij niet waterdicht is zoals mn 2610 en de streetpilot III
dan is het niet echt wat voor me.
dan blijf ik maar door modderen met de 2610, die doet het ook nog goed.
maar ik dacht dat alle Garmins (spat)waterdicht waren ?? niet dus
gr Felix

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2014 18:57 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Garmin Nuvi 2340LT
Ik heb zo'n Nuvi in de auwto. Prima ding, maar idd niet waterdicht, dus niet geschikt voor de motor  :-\

Lekker door blijven gaan met de Streetpilots! Ik werk (op de Alp) ook nog met een SPIII en weet me daar prima mee te redden  8)
Ik zag trouwens pas nog een 2610 voor €60,- staan. Dat lijkt me dan beter besteed als aan die Nuvi.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2014 20:36 #5 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Garmin Nuvi 2340LT
Ok bedankt voor alle reacties, maar ik heb er inderdaad van afgezien omdat hij niet waterdicht is.
Was een leuk klein dingetje voor €50.- na afpingelen €40,- en maar 1.5 jaar dus toch maar niet, blijf lekker met m'n 2610 door de bossen, bagger en regen ploegen, die is dus wel goed waterdicht
Dus Mod hier kan slotje op. Tenzij er nog iemand wat op wil zeggen??

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2014 20:52 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Garmin Nuvi 2340LT
Ja ik  ;D

Ik gebruik de SPIII voornamelijk voor de all-road ritjes. Track er in laden, naar de startplaats navigeren (A naar B) ter plekke alle kaarten uit en track volgen maar  :)
Nadelen van die SPIII vind ik dat er maar 1 track in kan, maar ook dat je er batterijen in moet hebben bij het laden (kan ook met netvoeding, weet ik, maar heb ik niet), maar ook dat je de track geen afwijkend kleurtje kan geven (daarom zet ik de kaarten uit)
Een voordeel vind ik het heldere flinke scherm.

Kan zo'n 2610 dat ook, of zelfs beter Felix? Maw, zou het zinvol zijn 'm te vervangen voor die €60,-?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden