navigatie

19 juli 2015 00:02 #1 door luwe
navigatie werd gestart door luwe
ben van plan om navigatie te kopen tegen een redelijke prijs
wie helpt mij een beetje op weg gebruik nu een voor de auto van a naar b 
alle info is welkom  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2015 09:17 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic navigatie
Wat wil je, moet het nieuw of mag het gebruikt zijn. Er is veel te krijgen tussen de 150 en 600
Op MP staat nu een ruim aanbod aan gebruikte Garmin  Zumo toestellen.
Verder zijn er natuurlijk de Chinese apparaten zoals de Rage, Mappy, Peaklive en de Go rider. De meeste van deze dingen worden nieuw geleverd maar moet je zelf op jacht naar navigatie software. het meeste daarvoor gebruikt is de software van IGO. Die software  is op het WWW wel te vinden net als de laatste kaarten van Garmin ;) ;D 8). De Go rider heeft een NL klanten service en website
Ook de Riders van TT zijn gebruikt wel te krijgen maar free updaten van een TT is lastig.
Alles  hangt dus af van budget en wat je wilt, nieuw of gebruikt het gemak van hulp op een klantenservice of het zelf uitdokteren.
Met het live time updates en gebruikte toestellen heb ik geen ervaring. Suc6 met je speurtocht.

Gr, Gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2015 10:05 #3 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic navigatie
Hoi Luwe,

Precies zoals Gert aangeeft. Er is aardig wat aanbod aan bijv. 2ehands Garmin Zumo's 550 op marktplaats. Kun je best mee vooruit.
Prijzen lopen nogal uiteen, maar min. €200 / €250 moet je wel op rekenen. Wel even opletten of de behuizing niet teveel gesleten is. Het wil nog weleens dat bijv. de rubberen aan/uit knop scheurtjes vertoont.

Aan de andere kant zijn er tegenwoordig ook veel waterdichte tasjes/verpakkingen verkrijgbaar voor niet waterdichte navigatie-apparaten. Als je niet een fervente offroadrijder bent, is dat wellicht ook een optie. Kun je gewoon je bestaande nav gebruiken, hoesje van +/- €20,- erom en klaar ben je. Natuurlijk nog wel aansluiting (aanstekeraansluiting maken) en houder maken/monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2015 23:21 #4 door luwe
Beantwoord door luwe in topic navigatie
gebruik nu mij navi van de auto werkt ook voor mij is een ouwe  tom tom xl
maar wil in de toekomst wel wat anders
kan nu geen toertocht rijden met mijn auto tom tom
kan van a naar b maar geen routers rijden die al gemaakt zijn
maar is het tom tom of garmin
tweede hans of nieuw goede tweede hans mag ook
wat de prijs betreft  ?? is later  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2015 06:26 #5 door gert
Beantwoord door gert in topic navigatie
Ik heb jaren met TT Xl toch routes gereden hoor Luwe.
Met de Hemanizer kun je een kruimel spoor leggen en die op je TT volgen. Op het Forum moet je daar maar even naar zoeken.
Had/heb ook Mapsource en maakte zelf ook routes die met de Hermanizer werden her berekend naar een kruimelspoor voor de TT. Het was wat extra werk maar een route was goed te rijden
Ik gebruik nu de Garmin 210 en mijn vrouw de 550 beide prima dingen. let er op dat de nieuwere versies van TT beter met routes om kunnen gaan dan de oudere rider een en twee serie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2015 07:34 #6 door GK
Beantwoord door GK in topic navigatie
mocht je toevallig een sony xperia hebben :-p deze zijn water en stofdicht, gebruik ik als navigatie op mijn motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2015 17:56 #7 door luwe
Beantwoord door luwe in topic navigatie
wat lees ik een Sony hebben is bie ons veur niks >:D laat het even weten of ik het snap
heeft nog geen haast red me nog
vanavond even naar Enschede met de tt fiets route gaat prima
alvast bedankt heb op het forum al wat meer gevonden
heb net steunen en koffers gekocht  navi moet  even wachten nu :(
maar ik blijf zoeken maar TT of garmin ?wat heeft voorkeur of Sony
alvast bedankt allen      wat een vijne club toch  :) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2015 18:38 - 22 juli 2015 18:41 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic navigatie
Navigatie kiezen is net als een band kiezen! Ik rij met mijn telefoon (samsung Xcover2) in een hoesje van de Action. Voorwaarde voor deze manier van navigeren is dat je tijd steekt in het uitzoeken van hoe alles werkt en welke app je nodig hebt voor wat je wilt. Dit is volgens mij meer van toepassing op telefoons dan bij TT of Garmin. Ofwel telefoon is een hoop gepruts en gezoek naar kaarten, en apps.

2e hands zou ik een Garmin kiezen omdat daar ook gratis OSM kaarten op kunnen.

Nieuw iig iets met lifetime kaart-updates TT of Garmin hebben allebei voor en nadelen. Ik blijf dan toch een voorkeur voor Garmin te hebben omdat ik graag tracks rij en niet wil Hermanizen oid en omdat er OSM kaarten op kunnen.

Succes met de komende Garmin TT shoot out ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden