Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.

10 juni 2009 10:10 #1 door RuuJan
Het is wat met de Zümo. Ik heb afgelopen week heel wat zitten tobben. Ik heb voor het voorrijden mijn route op de GPS ook gecontroleerd. Ik reed hem perfect na zonder enig probleem. Ik weet dus dat de route goed is.
Na het rijden heb ik er nog wel wat aan moeten verspijkeren, omdat er een aantal stukken niet legaal zijn.
Enthousiast als ik ben heb ik meteen mijnj kaartmateriaal bijgewerkt met de nieuwe updatefunctie naar CN 2010.
En toen ging het mis. Mijn route was niet meer te importeren zonder dat er problemen ontstonden. Je merkt dat als je de route importeertin Zümo, vervolgens activeert en dan weer een export doet naar mapsource.
Het lock-to-road principe van de Zümo laat zich niet uitschakelen en verstiert de zsaaak grondig.
Maar als ik mijn route nog eens naklik in mapsource, dan heb ik dus een nieuwe directe route, zoals ik de vorige ook altijd maakte in CN9 en vroeger ook al met de Quest deed.Als ik deze laad op de Zümo en weer terughaal in MS is hi8j exact gelijk aan wat ik erin gestopt hebt.

De volgende route werkt dus bij de Zümo als je hetzelfde kaartmateriaal hebt als ik. Overigens, en dat is heel gek, maakt het niet uit welke kaarten tijdens de import geactiveerd zijn in de Zümo, als er maar CN v10 opzit lijkt het voldoende te zijn.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 10:18 - 10 juni 2009 22:02 #2 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
De grote vraag is natuurlijk of dit ook werkt als je ouder kaartmateriaal hebt. Hiervoor zal iemand de route moeten laden op een Zümo met CN v9 en dan de export vergelijken met de originele track.

Als dat niet werkt dan is hier de route zoals ik hem zelf gebruikt heb in versie 9



Die heb ik verwijderd. De uitleg staat in een van de volgende postings.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 11:51 #3 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Mannen wat een verwarring alom :'(
Het wordt er allemaal niet duidelijker op.
De "Herman methode" was in eerste instantie toch bedacht door Herman voor de TomTom rijders ???
Helaas bleek ook Garmin dus een steek te hebben laten vallen met de Zümo >:(
Conclussie is dus eigenlijk dat de Zümo en de TomTom NIET geschikt zijn om Allroad routes te navigeren zonder kunstgrepen toe te passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 13:16 - 10 juni 2009 13:34 #4 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Danny, dat is wel heel vreemd. Mijn Zümo pakt het stukje daar bij kanaal foutloos en deed dat ook toen ik versie 9 had. Ik heb trouwens ook nog de Topo kaart in het toestel staan (maar niet geaktiveerd). Dat zou een verschil kunnen zijn. Ik zal dat eens testen.

Helaas bleek ook Garmin dus een steek te hebben laten vallen met de Zümo >:(


En dan zeg je het nog netjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 15:37 - 10 juni 2009 15:44 #5 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Net de Topo kaart verwijderd. Alle oude routes, temp en current.gpx verwijderd, losgekoppeld van de pc, weer aangesloten op de pc en daarna de route opnieuw verstuurd naar het apparaat.
Het resultaat zie je hieronder. De route is na import 73 km (dat klopt, hij is in tweeen gehakt met een klein stukje overlapping). Het stukje dat bij Danny misgaat zie je in het tweede plaatje. Ik mag gewoon over de brug en hoef niet door het kanaal ;D ;D.

Mijn instellingen op dit moment:

kaart CN 2010.10, actief.
Route voorkeur Off Road.
Recalculation Mode Uit.

De import gebeurt in een seconde of drie, er wordt dus ook echt niets herberekend tijdens de import.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 16:06 #6 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Danny,

je hebt toch wel de routes geprobeerd? Of alleen de track?

Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 20:09 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Beide routes geprobeerd in de Zumo met de laatste kaartupdate versie. Beide routes zien er goed uit. Kan ze a.s. zaterdag helaas niet rijden ivm andere bezigheden  >:( :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 20:20 - 10 juni 2009 20:22 #8 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.

Op dezelfde manier (gele lijn) als in vorige reactie.. van de ene kant van het kanaal.. over het water..
terug naar de andere kant van het kanaal


Weet je, dat is ook logisch. Het ontstaat doordat de Zumo een tracklog omzet naar een route. Bij de andere apparaten waarbij je een track activeert zijn er eigenlijk geen beperkingen.

Bij de Zümo wordt er echter een route van gemaakt en dus gelden de beperkingen voor routes. Dat betekent dus dat als een track 200 (geen 250 zoals de andere) of meer  viapunten heeft, deze niet zomaar omgezet kan worden zonder trackpunten weg te gooien.
Mijn routes heb ik gemaakt met maximaal 200 punten. Vandaar dat ik de dagrit opgedeeld heb in twee stukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 22:14 #9 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.

Als dat niet werkt dan is hier de route zoals ik hem zelf gebruikt heb in versie 9


Die is dus weg want volgens mij is dit bestand namelijk niet goed en de basis van al mijn problemen. Het bestand dat gemaaktis met de CN10 kaarten is wel goed en ook te gebruiken op Zümo's met oudere kaarten volgens mij.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 22:23 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Wat behelst de Herman methode waarover jullie het hebben. Heb op het forum gezocht maar vindt daar behoudens dit item verder niets over. GPX en GDB ken ik maar GPI?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 23:11 #11 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.

Wat behelst de Herman methode waarover jullie het hebben. Heb op het forum gezocht maar vindt daar behoudens dit item verder niets over. GPX en GDB ken ik maar GPI?

www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1267.0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 23:23 #12 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.

www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1267.0


Thx. Vreemd dat de zoekmachine op het forum dit topic niet pakte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2009 18:27 #13 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Zümo bestanden voor de allroadrit van het NTT.
Ckeck.......Thx :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden