handsfree met in-ear blutooth

22 aug 2015 11:01 #1 door mdamstel
handsfree met in-ear blutooth werd gestart door mdamstel
Hallo,

Ik heb een oude Cardo set voor in de helm, maar gebruik die al lang niet meer omdat de speakers met klittenband helemaal niet aan mijn helm plakken en ze dus zelden op de goede plek zitten. Bestaat er inmiddels niet een systeem wat handig te monteren is en (evt BT draadloos)  in-ear speakers heeft? WIe heeft daar ervaring mee?

Groet

Rene

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 12:20 #2 door downunder
Beantwoord door downunder in topic handsfree met in-ear blutooth
Geen in ear maar losse speakerpads met klitteband en een mic aan een flexibel draadje en klitteband, dus geen irritante boom in je helm :). Dit alles met bluetooth aan mn telefoon verbonden voor (fm) muziek, bellen en eventueel gps instructies als je dat wilt. 50euro van ebay :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 16:55 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic handsfree met in-ear blutooth
Heb een losse Bluetooth audio ontvanger.
Hang je gewoon om je nek en met dopjes in je oor.
Geen kabeltjes meer aan je motor vast, die je steevast vergeet met afstappen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 22:03 #4 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic handsfree met in-ear blutooth

Geen in ear maar losse speakerpads met klitteband en een mic aan een flexibel draadje en klitteband, dus geen irritante boom in je helm :). Dit alles met bluetooth aan mn telefoon verbonden voor (fm) muziek, bellen en eventueel gps instructies als je dat wilt. 50euro van ebay :)


Die mic lijkt me handig, maar pads met klittenband werkt bij mij niet.

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 22:04 #5 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic handsfree met in-ear blutooth

Heb een losse Bluetooth audio ontvanger.
Hang je gewoon om je nek en met dopjes in je oor.
Geen kabeltjes meer aan je motor vast, die je steevast vergeet met afstappen.


Klinkt goed, maar hier zit geen microfoon bij denk ik?

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 22:53 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic handsfree met in-ear blutooth

Klinkt goed, maar hier zit geen microfoon bij denk ik?


Klopt, maar wie belt er nu op de motor.......... >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 23:08 #7 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic handsfree met in-ear blutooth

Klopt, maar wie belt er nu op de motor.......... >:D


Nou, ik dus. Het is mooi weer en ik heb weekenddienst (ben arts in verpleeghuizen). Als ik op de motor gebeld word wil ik:

1 dat kunnen horen

2 kunnen zeggen "Momentje, ik stop en stap af dan kan ik je te woord staan..."

Op de Varadero in mijn dienstgebied touren is met dit weer leuker dan in de VW Up...

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 08:12 #8 door downunder
Beantwoord door downunder in topic handsfree met in-ear blutooth
De mic gebruik ik ook niet. Daarom zocht ik ook een setje zonder boom,  nu zit de mic verstopt in de zijvoering bij 1 van de speakers. De meeste helmen hebben wel een uitsparing bij de oren voor speakers. Ik moest daarvoor wel een blokje schuim eruit pakken die ook met klitteband vast zat. Ideaal dus :)

Ik heb in mijn zoektocht niet gelet op per se in ear. Maar heb je niets aan zon standaard setje dat bij een smartphone komt? Is wel met kabeltje dus geen bluetooth. Zijn in ear en de speaker zit in het snoer. Als je eens wilt testen daarmee heb ik nog wel een ongebruikt setje liggen. Telefoon in de binnenzak en rijden. Weet alleen niet hoe je dan moet opnemen :P. Misschien je telefoon zo instellen op automatisch beantwoorden als dat bestaat??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 10:18 #9 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic handsfree met in-ear blutooth

De mic gebruik ik ook niet. Daarom zocht ik ook een setje zonder boom,  nu zit de mic verstopt in de zijvoering bij 1 van de speakers. De meeste helmen hebben wel een uitsparing bij de oren voor speakers. Ik moest daarvoor wel een blokje schuim eruit pakken die ook met klitteband vast zat. Ideaal dus :)

Ik heb in mijn zoektocht niet gelet op per se in ear. Maar heb je niets aan zon standaard setje dat bij een smartphone komt? Is wel met kabeltje dus geen bluetooth. Zijn in ear en de speaker zit in het snoer. Als je eens wilt testen daarmee heb ik nog wel een ongebruikt setje liggen. Telefoon in de binnenzak en rijden. Weet alleen niet hoe je dan moet opnemen :P. Misschien je telefoon zo instellen op automatisch beantwoorden als dat bestaat??


Mijn huidige helm bevat een loos stukje stof tpv de oren. Mss knip ik dat er uit, en dan velcrotape op de binnenkant helm.

Ik kan indd ook nog een gewone bedrade headset proberen, en dan kijken of handsfree automatisch opnemen kan.

Maar ik blijf me er over verbazen dat er niet gewoon een motor headset is met in-ear dopjes + hele kleine mic die met bv velcro aan de helm kan worden geplakt, dat is toch veel makkelijker dan gepruts in een helm om de speakers te bevestigen.

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 10:45 #10 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic handsfree met in-ear blutooth
De techniek vordert ontdek ik nu: bv de www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL...port/Products/047474 kan je je eigen in-ear dopjes op aansluiten. Mijn oude Rider kan ik de headset niet verwisselen helaas.

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 21:24 #11 door Hooglander1
Beantwoord door Hooglander1 in topic handsfree met in-ear blutooth
Heb je wel de contra-klittenband plakkers aan de binnenkant van je helm geplakt? Mijn helm heeft speciale uitsparingen hiervoor met kaal plastic waar je dan een klittenbandsticker in plakt.

Ik heb een Cardo SHO-1 set in mijn helm en dat werkt uitstekend. Nu is de prijs daar ook naar, dat moet ik er dan wel weer bij zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:56 #12 door Floris
Beantwoord door Floris in topic handsfree met in-ear blutooth
Ik heb mij zogenaamde in-ear monitors laten aanmeten. Dat zijn op maat gemaakte zachte otoplastieken met ingebouwde micro-luidsprekertjes. Die sluit ik aan op een bluetooth kastje, dat om mijn hals hangt. Zie foto. Dit systeem heeft twee voordelen: 1. Het is zowel BT-geluid als gehoorbescherming en 2. Het zit niet in de helm gebouwd, dus je kunt er meerdere helmen op na houden.
Al met al een kostbaar geheel, maar ik zou niet meer zonder willen.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 14:15 #13 door GK
Beantwoord door GK in topic handsfree met in-ear blutooth
maar dus geen microfoon als ik het goed begrijp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 21:54 #14 door Floris
Beantwoord door Floris in topic handsfree met in-ear blutooth

maar dus geen microfoon als ik het goed begrijp?


Dat klopt inderdaad

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 21:59 #15 door Cas
Beantwoord door Cas in topic handsfree met in-ear blutooth

Ik heb mij zogenaamde in-ear monitors laten aanmeten. Dat zijn op maat gemaakte zachte otoplastieken met ingebouwde micro-luidsprekertjes. Die sluit ik aan op een bluetooth kastje, dat om mijn hals hangt. Zie foto. Dit systeem heeft twee voordelen: 1. Het is zowel BT-geluid als gehoorbescherming en 2. Het zit niet in de helm gebouwd, dus je kunt er meerdere helmen op na houden.
Al met al een kostbaar geheel, maar ik zou niet meer zonder willen.


Da's verdraaid handig, mag ik vragen waar je dit hebt laten maken en wat zoiets kost?
Hoor je nog wel genoeg omgevingsgeluid?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2015 19:07 #16 door GK
Beantwoord door GK in topic handsfree met in-ear blutooth
Ik heb een scala rider, af en toe plug ik de oortjes in de binnenschaal eruit en sluit ik er normale in ear oortjes op aan, dan heb ik in ear geluid, stuk beter en mooier, je zit dan echter wel met een kabel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2015 19:24 #17 door Floris
Beantwoord door Floris in topic handsfree met in-ear blutooth

Da's verdraaid handig, mag ik vragen waar je dit hebt laten maken en wat zoiets kost?
Hoor je nog wel genoeg omgevingsgeluid?


Het BT kastje is van Jabra. Ik heb de Jabra BT3030 (op de foto, inmiddels uit productie) en de Jabra Clipper (€50), beide geven prima geluid. Soms wat gedoe met pairen, maar dat ligt aan de firmware van Garmin.

De in-ear monitors zijn een diepte-investering. Ik heb ze van ACS Custom (€295). Het omgevingsgeluid wordt gedempt doordat 1. er een afdruk van je gehoorgang wordt gemaakt die precies passend afsluit en 2. toepassing van een dempingsfilter.

Ja, het kost geld. Ik heb het gekocht omdat ik vanwege een gehoorbeschadiging heel zuinig moet zijn op wat ik nog kan horen. Als je zo'n systeem overweegt, kies dan altijd de zachte otoplastieken. Harde materialen drukken in je oor als je een helm opzet, en dat doet verdomde pijn.

Overigens heb ik geen aandelen in bovengenoemde merken/fabrikanten :) Ik wil alleen mijn ervaringen met jullie delen.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2015 20:04 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic handsfree met in-ear blutooth
Ok, bedankt voor de info Floris, het zijn inderdaad een hoop centen. Zou mooi zijn als je een mp3 speler op de bleutooth module kunt aansluiten.
Ik had deze link nog gevonden.

www.variphone-webshop.com/nl/category/2/communicatie/

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden