Garmin GPSMAP 620

24 juni 2009 22:59 #1 door Phoenix
Garmin GPSMAP 620 werd gestart door Phoenix
hoi allemaal,

ik ben erover aan het denken om een Garmin GPSMAP 620 aan te schaffen. heeft iemand hier al ervaring mee? is de montage het zelfde als met de 278 met een TT houder?

groetjes leon

Bijlage:


AT '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 14:41 - 25 juni 2009 15:05 #2 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Garmin GPSMAP 620

Sorry foutje tijdens het posten Danny,

Danny zei, Waarom veel geld uitgeven als je toch nooit op het water komt? Dan ben je beter uit met een Zümo 550 of 660.

Jammer en te beperkt dit advies. De door jou genoemde toestellen zijn niet meer dan veredelde TomTom toestellen met de naam Garmin erop. Met de 276C, 278C, quest, GPSV en nog wat toestellen kan je namelijk veel en veel meer. Tracks opslaan zonder dat het een route wordt. Geen ongevraagde herberekkingen. Geen beperking tot 48 viapunten. Geen moeilijke omzettingen naar POI's en dat soort dingen. Gewoon je route zoals in Mapsource gemaakt rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nadelen  ???
Ja, ze zijn wat minder gebruik vriendelijk, maar als je er moeite en zelf nadenkt leer je het toestel wel kennen.

Leon ik zou zeker voor de GPSMAP276c of 278c gaan  Zeker gezien de routes die jij ermee wilt rijden.
De 620 komt niet geweldig uit de diversse testen dus die zou ik onder de noemer 550, 660 willen plaatsen. Zelfs Waypoint vind het geen opvolger van de 287c.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 21:33 #3 door Phoenix
Beantwoord door Phoenix in topic Garmin GPSMAP 620

De 620 komt niet geweldig uit de diversse testen dus die zou ik onder de noemer 550, 660 willen plaatsen. Zelfs Waypoint vind het geen opvolger van de 287c.


welke testen en waar vind ik die ???
ik begreep dat het grootste verschil tussen de 620 en de 278 o.a. het touchscreen was, en dat is alleen maar een voordeel.....

Bijlage:


AT '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 22:50 #4 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Garmin GPSMAP 620

welke testen en waar vind ik die ???
ik begreep dat het grootste verschil tussen de 620 en de 278 o.a. het touchscreen was, en dat is alleen maar een voordeel.....

Leon ik mail je verder wel persoonlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 22:51 #5 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Garmin GPSMAP 620

@Bill
Ik vroeg naar de motivering van Leon voor een 620, gaf geen advies.

De 550 en 660 nu kwalificeren als niets anders dan TomTom met een andere naam is
(maar het is je karakter) toch echt kort door de bocht.

Zoals Ruud en ik al beschreven hebben kunnen deze aparaten ook overweg
met tracks, mits je even rekening houdt met een irritante (voor allroadrijders) eigenschap
van de 550/660

De TomTom kan het [tracks gebruiken] gewoon niet.

Danny, wat jij wilt jongen, maar trek bij mij de stekker er maar uit. Ik doe niet meer mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden