Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Doet een smartphone ook, werkt ook via mail en google drive oid.Voor het delen van routes is dit via de blue tooth erg prettig (dus geen pc nodig)
Ik heb een houder en kabeltje standaard in de auto (Action) en een fietshouder op de motor (door offroadmisbruik nu kapot maar...). Telefoon heb ik altijd mee dus ik heb altijd navigatie en nooit een extra apparaat mee.O.K
Liefst heb ik gewoon een simpelle robuuste houder op mijn stuur en een aansluiting op mijn 12v contacdoost in de kuip.
Zelfde stekker in de 12v stekkerdoos van mijn auto en op mijn voorraam plakken voor gebruik in de auto in een simpelle zuignap houder
een smartphone vind ik maar niets
en zo ding wil jij op je stuur hebben ) ) )
Wanneer je hem wat verticaler stelt heb je er in de praktijk niet veel last van, tenminste ik red me er mee. Het is idd zo dat een dedicated navi een aantal voordelen heeft tov een telefoon maar ik heb er het geld niet voor over. De voordelen wegen niet op tegen de prijs van een navi die kan wat mijn telefoon kan. Bochtige route zou leuk zijn maar ik plan mijn route's toch vaak van tevoren en anders kan ik voor 'kortste route' kiezen en dat is vaak ook verrassend.Wat ik met een smartphone vooral een probleem vind is de slechte zichtbaarheid als de zon er op staat
Wanneer je hem wat verticaler stelt heb je er in de praktijk niet veel last van, tenminste ik red me er mee. Het is idd zo dat een dedicated navi een aantal voordelen heeft tov een telefoon maar ik heb er het geld niet voor over. De voordelen wegen niet op tegen de prijs van een navi die kan wat mijn telefoon kan. Bochtige route zou leuk zijn maar ik plan mijn route's toch vaak van tevoren en anders kan ik voor 'kortste route' kiezen en dat is vaak ook verrassend.
Voor 10 tot 30 euro kun je in ieder geval kijken of het bevalt en wanneer je daadwerkelijk tegen de beperkingen aanloopt kun je een gedegen afweging maken.
Het enige echte onoplosbare probleem wat ik ben tegengekomen was oververhitting in Spanje maar daar hadden toen mensen ook last van
Een autolader is niet meer dan een usb verloop, te koop bij de action voor een paar euro. De usb kabel die bij je telefoon zit kun je gewoon in die verloop steken. Eventueel koop je een extra micro usb (action) kabel die je standaard in de auto legt en een setje in je motorjas zodat je overal kabels hebt. Voordat je allerlei zaken aanschaft een vraag wat voor telefoon heb je?Misschien moet ik dat maar eens proberen, met mijn telefoon.
Osmand via internet op mijn telefoon opzoeken en downloaden?
Autolader voor mijn telefoon aanschaffen voor de 12v aansluiting.
Dan loop je al ff mee in het land van navigatie en wist je wat je wou en hebt een duidelijke keus kunnen maken. Ik ben ook begonnen met auto navi's in broodzakjes en dat beviel tot ik tracks wou rijden. Ik ben toen mijn telefoon gaan gebruiken en de combi basecamp met Osmand hebben mij en mijn vrienden een hoop leuke reizen opgeleverd. Ik ben van mening dat je het best eerst voor weinig geld ergens aan moet kunnen ruiken voor je het grote geld uitgeeft aan iets.Ik had 1000 jaar geleden al een nokia 6600 met navi op mijn motor. later allerlei zelfbouw doosjes met auto navi erin en nu dit jaar voor het eerst een echte motornavi gekocht.(tt rider400) inderdaad veel geld, maar ik heb er geen spijt van, dat ding kan echt zelf in no time hele leuke routes maken, en omdat ik hem ook in de auto gebruik voor mijn werk, ligt die 400 euro geen driekwart jaar in de kast, de tt 400 telt ook alle kilometers die je ermee rijd en de teller staat al richting de 30000km vanaf mei ofzo.