Track log

17 aug 2009 11:55 #1 door LosPoppelos
Track log werd gestart door LosPoppelos
Heren,

ik ben ook nog op zoek naar een navigatie systeempje. Ik kan alleen nergens iets concreets vinden (ook niet via zoekfunctie) welke systemen een tracklogfunctie hebben. ik vind het namelijk wel eens leuk om als een dolle in het rond te rijden en te zien waar ik uitkom.

Met een tracklog zou ik de hoogtepunten kunnen terugvinden en vastleggen en zo een ideale route kunnen samenstellen.

Welk navigatie systeem (mag ook auto modelletje zijn, waterdicht tasje erom en klaar) blinkt hier in uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2009 13:39 #2 door LosPoppelos
Beantwoord door LosPoppelos in topic Track log
Bedankt voor de tip. Verder zoeken heeft me ook een soort van aanvulling op de tomtom opgeleverd, zie link.
http://www.opentom.org/TTTracklog

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2009 19:59 #3 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Track log
Volgende opties zijn er ook nog.....

Garmin mobile XT voor smartphone heeft tracklog functie, klein nadeel
het tracklog spoor wordt veel te dun weergegeven, dus moeilijk zichtbaar !

Dan zijn er nog de Qstar gps ontvangers met tracklog functie, ik heb een van de
voorlopers (818) en dus zonder deze tracklog functie  :'(  :'(
zie:
www.pdashop.nl/merk-accessoires/1154/qst...Weq5wCFUoB4wodcidzkQ

En in combinatie met Tomtom (windows mobile versie !) heb ik ook nog
eens visualGPSce werkend gehad, als je nog eens wilt experimenteren  :-X

En mocht je nog een (oude) pda en tomtom versie 2 !! kunnen bemachtigen,
dan heb je standaard in tomtom ook een tracklog functie, jammer dat je het
dan wel ook moet doen met verouderde wegen kaarten....... :angel:

Het makkelijkste is zo'n mooie kleine losse gps ontvanger, kun je met het losse knopje erop ook nog speciale punten markeren !!

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 08:56 #4 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Track log
Ik heb een tijd lang een garmin 60CS gehad. Prima!

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 09:04 #5 door LosPoppelos
Beantwoord door LosPoppelos in topic Track log
Ik heb nog een oude smartphone met TOMTOM liggen, heb ook zo'n losse module, zal hier eens dat visualGPSce op gaan installeren en kijken wat dat doet. Moet alleen nog even verzinnen hoe ik als een beetje goede op de motor vast krijg, het liefst op mijn stuur. Denk dat het wel voordelen heeft, want kan dan ook gewoon als navigatie gebruiken i.c.m. bluetooth oordopjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 10:07 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log

Bedankt voor de tip. Verder zoeken heeft me ook een soort van aanvulling op de tomtom opgeleverd, zie link.
http://www.opentom.org/TTTracklog

Heeft iemand hier ervaring mee?


Allemaal erg interessant, maar wat vinden jullie nu van bovengenoende link? Het zou toch super zijn als je een 'moderne' TomTom hiermee kunt uitbreiden. Want stel dat het echt goed functioneert dan heb je de postieve eigenschappen van de TomTom (voor A-B navigatie en plannen naar mijn bescheiden mening nog steeds het betere systeem tov Garmin) gecombineerd met het enige echte nadeel, nml het optekenen van tracklogs. Uitgaande dat het rijden van vooraf uitgezette routes zijn opgelost via Hermanized...

Heb er ff in zitten lezen (De website) maar als ik het goed lees, zet dit systeem iedere '20 minuten' een puntje... Als dat juist is, kan het m.i. niet echt nauwkeurig werken...? Of ben ik mis...

Ik heb ooit (oude Forum) een linkje van Ad Mies gekregen met een soortgelijk systeem. Maar toen ik hier op door heb zitten zoeken, bleek dat dat systeem een nadelige invloed op de software van TT had...
NB: is dus iets anders als het in deze topic genoemde http://www.opentom.org/TTTracklog !

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 11:35 #7 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Track log
eindconclusie: koop een Garmin, heeft alles al, kost in de basis alleen iets meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 15:10 - 18 aug 2009 15:13 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log
Ja, en navigeert in combinatie met de TomTom alsof 'ie op steenkolen loopt...
Kijk maar eens naar de verschillen tussen Garmin en TT als je de optie 'snelste' route kiest... Garmin 'denkt' dat 'snelste' in veel gevallen ook de kortste is en stuurt je dwars door dorpen en steden. Handig in de spits...

Terwijl TT je gewoon zonder omwegen de stadsring of snelweg opstuurt.

Daarnaast is de TomTom veel gebruiksvriendelijker en heeft een veel betere (snellere) ontvangst, zelfs tot in gebouwen of in de lobby van een veerboot. Herberekend ook nog eens sneller.

Ontbreken van een tracklog functie ervaar ik niet als nadeel. Wat je niet hebt, mis je niet, immers...  ;D
Wat niet weg neemt dat het erg leuk zou zijn als er een werkbaar systeem op de TT geinstalleerd zou kunnen worden... zo eerlijk ben ik dan ook wel weer...
Wat ik wel een nadeel vind (van de Rider) is de ingebouwde accu. Heb liever een systeem met losse accu.

Blijft idd een kwestie van voorkeuren, maar nu dat we ook routes op POI's kunnen rijden blijft de TomTom voorlopig op het stuur staan.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 19:51 - 21 nov 2009 12:32 #9 door HaRRuK
Beantwoord door HaRRuK in topic Track log
haha, gaan we weer. Garmin/TomTom oorlog, jeuj.

Track opnemen en narijden? In de modder en niet te duur: Garmin Streetpilot III. Echt navigeren? Ehm. Niet de StreetPilot III. Beetje erg langzaam. Tracks kan je voor een Garmin ook fijn nalopen en eventueel voorprogrammeren met Mapsource en een gekochte TopoNL.

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 08:29 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log
Terug idd naar de Tracklog.

Dat Garmin deze fantastische voordelen heeft (tracklog dus); dat weten we allemaal wel, maar op de onderstaande link / vraag van LosPoppelos is helaas nog niet gereageerd... Die gaat immers over het toevoegen van tracklog mogelijkheden op de TomTom.  >:D

http://www.opentom.org/TTTracklog !
[/quote]

Ben zelf altijd een beetje huiverig om 'extern' ontwikkelde zaken op een GPS toestel toe te voegen zonder te weten of dit wellicht een conflict oplevert met de software...

En nee, ik wil geen Garmin kopen. Maar daar gaat idd deze topic ook niet over... Excuses voor mijn ProTomTom slipper...  :-\ :-X

Mense, zorg vanavond maar voor een dik stuk vlees. Kunnen we samen kouwen!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 11:40 - 19 aug 2009 11:45 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log
@ Danny...

Nav geheugen... Weet je wat nu grappig is? Mijn TT dit voorjaar ingestuurt voor reparatie (overigens ondanks verlopen garantie keurig onder coulance opgelost) waarbij TomTom met grote stelligheid aangaf dat de Rider max 2GB SD kaartjes zou kunnen slikken...

Die van mij doet het toch echt prima met een 4GB kaartje...

Ieder voordeel heeft z'n nadeel... wellicht dat een of andere wizzkid nav TTTrack zelf aan het sleutelen gaat. Of dat TT eindelijk wakker wordt...

Echt goedkoper was/is de TT Rider niet - in vergelijking met b.v. de Zümo...

Nieuwe Zumo's vind je op Internet rond de 460-500 Euri; bij de TTR loopt de marge van 440-550 Euri...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 12:48 #12 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Track log
Dag Two plugs,


Wat ik wel een nadeel vind (van de Rider) is de ingebouwde accu. Heb liever een systeem met losse accu.


Een losse accu die je kunt vervangen is inderdaad handig, echter als het apparaat ook een usb of mini usb aansluiting heeft kun je hem ook onderweg nog voeden met losse USB accu adapter !
Gebruikte dit bij mijn smartphone ook toen ik nog geen 12 volts aansluiting op de motor had.
Je hebt ze in verschillend capaciteit grote, echter hoe groter de capaciteit hoe groter het kastje dat je mee
moet nemen.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 14:40 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log
Helaas, Herman... de TT Rider heeft z'n basis ontwikkeling alweer een paar jaar terug doorlopen en dit soort aansluitingen moet 'ie helaas ontberen...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 15:47 #14 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Track log
bedoel je nou te zeggen, dat die Tomtom een vreselijk ouderwets apparaat is?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2009 08:13 #15 door LosPoppelos
Beantwoord door LosPoppelos in topic Track log
na een eerste test kan ik zeggen dat opentom niet werkt op een PDA versie. Die zet trouwens meer punten neer dan om de twintig minuten, staat opgeslagen in een ander bestand ofzo.

Als je tomtom op PDA draait met dat visualGPSce op de achtergrond werkt het heel goed voor nu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2009 09:43 - 25 aug 2009 09:47 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Track log
Heb het inmiddels (dat OpenTT verhaal) wat nader bestudeerd samen met een 'ervaringsdeskundige' die onze TomTom ook helemaal heeft bijgewerkt.

Resultaat: Nope. Nogo. Te beperkt.

Dus: voor tracklogs samen op rijden met een Garmin gebruiker. Heeft ook een voordeel... Verdwaalt 'ie tenminste niet...  ;D

Heb overigens ook kennis gemaakt met IQ van TomTom. Wow. Je krijgt in je beeld een vrijwel exact natuurgetrouwe afbeelding van het wegbeeld; waardoor verwarring (lees: A2 en de omleidingen rond Eindhoven...  ::) ) eigenlijk niet meer kan optreden. Erg fraai vormgegeven... Beetje offtopic:


Normaal beeld


Via IQ routes

Wat extra aardig is: de rij-richting 'licht' op (zie de groene pijl in het onderste plaatje).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2009 11:00 #17 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Track log
Ach ja, tracklogs. Ook de Zümo is niet geheel foutloos, viel me op tijdens mijn laatste vakantie in Spanje. Hij heeft namelijk een te sterke neiging om de tracklog op de weg te leggen. Zo reed ik in mijn vakantie naar een klein strandje over niet meer dan een soort van paadje langs een rots. Dat paadje was onbekend, maar bovenop de rots is een hotel gebouwd met een verharde toegangsweg. In de tracklog van de Zümo staat dus keurig aangegeven dat ik naar het hotel ben gereden.

Algemene moraal: zo gauw apparaten zelf een poging doen om intelligent te zijn, gaat het mis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden