complete verwarring ivm basecamp garmin Montana 610

25 sept 2018 23:32 - 25 sept 2018 23:39 #1 door somersmaarten
complete verwarring ivm basecamp garmin Montana 610 werd gestart door somersmaarten
Hallo,
Ik heb al een tijdje een Garmin Montana en heb al meerdere pogingen ondernomen om routes en tracks in te laden. Nu voor korte routes of tracks is dit min of meer gelukt maar ik ben niet zeker of mijn werkwijze wel ok is voor langere routes.

Ik vertrek zaterdag naar Mallorca en ik heb enkele routes samengesteld op basis van tracks die ik op internet heb gevonden. In basecamp en in de gps zit een routable map van openstreetmaps.

Op de website van Garmin vond ik volgende info ivm de routes: max 250points per route. Wat houden die 250 punten juist in?

Als ik mijn track bekijk (een samenstelling van meerdere tracks) zie ik "6707 Points".
Bij de route die heb gecreeërd van die track zie ik geen points staan maar enkel "Number of Directions: 780"

Ik twijfel of Montana mijn routes gaat kunnen lezen omdat ik misschien iets verkeerd heb gemaakt.

Kan iemand me even de weg wijzgen :-) Bedankt.

Montana (series)
2,000 GPX files
200 routes, 250 points per route
10,000 points per track


Topic mag verhuisd worden naar GPS thread :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2018 20:37 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic complete verwarring ivm basecamp garmin Montana 610
hallo,

als je een track hebt gebruik mag deze 10.000 punten bevatten en dat is voor de meeste wel voldoende

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2018 10:34 #3 door wimj
Ik denk dat je de route in 4 stukken moet splitsen: het lijkt erop dat er max. 250 aanwijzingen per route kunnen zijn.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2018 16:09 #4 door kees

Je moet voor de begrippen even 2 dingen uit elkaar houden:

- een track is een broodkruimel spoor van gps-coordinaten (1 coordinaat = 1 trackpunt) zonder rij-aanwijzingen. Je moet steeds
  op het scherm letten en afslaan als jij denkt te zien dat dat nodig is.

- een route is ook een track maar aangevuld met rij-aanwijzingen, bijvoorbeeld voor een afslag.

Ze zien er allebei echter hetzelfde uit in de weergave, behalve dat bij een route, indien nodig, een richtingsverandering wordt mee aangegeven.

Als een te laden track meer dan 10.000 punten bevat (broodkruimels), moet je hem òf in stukken knippen en als meerdere tracks laden, òf je filtert hem (in de track-eigenschappen) terug naar 10.000 punten. NB: als je te ver terug filtert kunnen er te weinig punten overblijven om een vloeiende lijn te tekenen.

Die 250 punten zal refereren aan het max. aantal routepunten, dus het aantal weer te geven richtingsveranderingen die je aan die track mag hangen. Anders ook weer simpel je route knippen tot handzame brokken en als meerdere routes laden.


Het loopt allemaal wat achter, bij dat Garmin  :)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 21:18 #5 door somersmaarten
Beantwoord door somersmaarten in topic complete verwarring ivm basecamp garmin Montana 610
Perfect, die laatste paragraaf was de info die ik zocht. Morgen even splitsen dan en zondag vertrekken!

1) Nu zit ik enkel nog met het probleem dat mijn Montana de eene keer wél de automotive turns aangeeft in het 'automotive turn-veld' en de andere keer niet. De distance to next En time to next werkt altijd.
Gisteren van Brussel naar huis gereden en plots gaf die left en right wel weer tijdens het navigeren. Ik heel blij want normaal geeft het toestel enkel 'continue to ....' aan met distance en time to next.
Vanochend vertrek ik naar mijn werk 6km verder. Ik stel voor de lol de gps in en hij heeft geen left or right, enkel continue to ..... Ik begrijp er niks van ,  sinds gisteren is er geen enkele parameter gewijzigd in het toestel ennkel de bestemming, niet gewisseld van profiel,map,routing options  ;D
En het gekke is dan dat als ik op de text van continue to .... Druk kan krijg ik de 'roadbooklijst' van alle turns die eraan komen met de afstanden erbij. Dus dit werkt wel...

2) Nu een extra vraagje als ik een route gemaakt in Basecamp will volgen is dit dan de correcte manier van activeren van de route.:
Where to > routes > 'route kiezen'
Wachten tot de route is geladen en de GO knop verschijnt.
Go klikken en volgen maar.
(En dan hopen dat de automotive turns het doet ander is het op roadbook rijden...

Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.223 seconden