Een track narijden met een Zumo

16 sept 2009 21:34 - 16 sept 2009 21:39 #1 door mikkola
Een track narijden met een Zumo werd gestart door mikkola
Je rijdt naar beginpunt.

Conf.scherm > kaart > kaartinfo > VINKJE uitschakelen . Makkie he!

Na de track-rit wel weer de kaartinfo vinkje aanzetten.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 04:38 #2 door Joris
Beantwoord door Joris in topic Een track narijden met een Zumo
Serieus??? Daarmee wordt de Herman-methode voor de Zumo bezitters dus overbodig!
Was het idee van Herman al briljant, hiervoor krijg je de Nobelprijs!
Ga het in het buitenlandweekend meteen uitproberen, dank voor de tip!

Grtz, Joris.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 11:50 #3 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Een track narijden met een Zumo
Ja ,we kwamen er achter bij onze 160km lange off/roadrit in Drenthe.

Deze rijd ik meestal voor met de antieke gps V.Maar ik heb de AT verkocht.En mijn maat die ook een gps toestel heeft ,de Zumo 550 wilde hem nu alleen rijden .En na even zoeken ,was het gewoon simpel door het uitschakelen van de kaarten.

Ik denk dat dit op alle Garmin wat nieuwere toestellen werkt.

PS
De track is niet op te vragen!

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 12:26 #4 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Een track narijden met een Zumo
Hallo Mikkola,

Joris is enthousiast, en het klinkt eenvoudig en goed  :)) daar worden we vrolijk van.
Echter als Garmin leek zegt het me niet direct veel.

Kun je mogelijk e.e.a. verduidelijken met verdere uitleg en mogelijk
screenshots van de Zumo ??

Ben benieuwd, wat ik op het navigatie scherm ga zien etc.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 17:45 - 17 sept 2009 18:08 #5 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Een track narijden met een Zumo
Herman ik ben een digibeet wat screenshots en pc betreft.
Maar als ik voor het eerst een Zumo in handen krijg ,en simpel de kaarten kan uitzetten....................

Bij garmin.nl is een gebruikershandleiding te downloaden en op pagina 41 staat de oplossing beschreven !


Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 23:11 #6 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Een track narijden met een Zumo

Wanneer je een Track inlaad in de Zumo gaat hij iets doen om de dichtsbijzijnde bekende weg (volgens kaartmateriaal) te gebruiken.
Blijkbaar als je je kaart uitzet doet hij dat niet?

Het is werkbaar maar toch zie ik liever de kaart in beeld.
Stel je komt bij een kruising met 2 afslagen vlak achter elkaar naar rechts.. zonder kaartmateriaal
weet je niet welke je moet nemen.

Onderstaand de route van Ad met en zonder kaartmateriaal.
Zwarte achtergrond komt omdat het nu avond is volgens mijn Lispeltuut

Topo kaart installeren 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 23:12 #7 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Een track narijden met een Zumo
Ik zal het eens uitproberen. Ik ben nog niet overtuigd, want een Zümo kort volgens mij elke route in tot maximaal 200 punten. Daarmee verlies je hoe dan ook informatie uit de originele track.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2009 10:23 - 18 sept 2009 11:02 #8 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Een track narijden met een Zumo
Sinds wanneer hebben we het hier over een route ?

Was jij ook niet in een vorige topic gps ,die zij dat je de kaarten niet uit kan zetten?

Zie je post op 15juni-21h48  Bij Zumo en herberekenen± Wat een ellende

Danny een track narijden op deze methode is alleen interessant als je een Offroadtrack wil narijden!


Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2009 13:59 #9 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Een track narijden met een Zumo

Was jij ook niet in een vorige topic gps ,die zij dat je de kaarten niet uit kan zetten?


Mikkola, ik heb niet gezegd dat je de kaarten niet uit kunt zetten. Als je dat zo begrepen hebt, dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest, ben ik bang. Ik bedoelde dat dat bij de Zümo helaas niet zo werkt als bij de normale modellen. Daardoor krijg je niet het gewenste resultaat.

Sinds wanneer hebben we het hier over een route ?


Sinds we het over een Zümo hebben, want iets anders snapt dat ding niet. Je kunt met de Zümo wel een tracklog opnemen, maar bij het narijden van een track zal deze altijd geconverteerd worden naar een route. Tijdens die conversie vinden er twee zaken plaats. Ten eerste wordt de route ingekort tot een maximum van 200 punten en ten tweede wordt er herberekend op basis van het geladen kaartmateriaal. Dat tweede kun je voorkomen door nogmaals te herberekenen, maar dan met de instelling offroad. Dat eerste is een blijvend probleem en is er ook de oorzaak van dat je bij bijvoorbeeld de tracklog van het NTT het kanaal ingestuurd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2009 15:19 - 18 sept 2009 15:27 #10 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Een track narijden met een Zumo
Ruujan om je kennis wat op te krikken ,heb ik nog even een TIP voor jou nl forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=395 deze  kreeg ik door van een attente (ook geen lid meer) medelezer. C:-)

Ik heb mijn maat na die offroadtrack niet meer gesproken.
Hij heeft nu 3 maand sabbatical en is even naar de Noordkaap en doet Gibraltar ook nog even aan om zijn geest op de motor uit te laten waaien.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2009 18:10 #11 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Een track narijden met een Zumo
Ik heb de proef op de som genomen en een tracklog van de NTT-rit in de Zümo geschoten zonder een geactiveerde kaart. De eerste kilometers zien er hoopvol uit, maar na richtingsverandering nr 253 wordt ik in een keer met een rechte lijn naar het eindpunt gestuurd. Dat is op ongeveer een kwart van de route.
Als ik daarna de gegevens weer exporteer naar de pc staan er behalve de originele tracklog twee routes in. Een met de naam NTT2009 van 254 richtingen en een met de naam NTT2009_1 van iets meer dan 1000 punten. Die eerste is dus de actieve, de tweede is de juiste, dat kan ik ook in MapSource zien. Maar in het menu op de Zümo kan ik die niet selecteren. Dat betekent dus dat ik inderdaad, zoals je aangeeft een tracklog kan importeren als ik de kaarten uitschakel. Maar het vervelende is dat blijkbaar alleen het eerste deel overblijft als je de route activeert.
Ik ben wel benieuwd wat er bij jou anders was waardoor het wel werkte en hoeveel punten er in de tracklog zaten en wat er daarna bij een export naar de pc van overbleef in de geconverteerde routes.

Tot nu toe geloof ik niet dat dit beter werkbaar is dan de andere methodes die tot nu toe gehanteerd worden.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 20:58 - 22 sept 2009 21:01 #12 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Een track narijden met een Zumo

Conf.scherm > kaart > kaartinfo > VINKJE uitschakelen . Makkie he!


Ja, het is wel makkelijk, maar het werkt dus niet. Je kunt ook op deze manier geen tracks narijden, tenminste niet van een hele dag lang. Ik zou tenminste niet de verantwoordelijkheid durven nemen om daar clubleden mee op pad te sturen. Jammer, want het was zo mooi geweest als het wel had gewerkt.

Wat ik wel jammer vind, is dat topicstarter in eerste instantie op een nogal directe wijze vragen beantwoordt en vervolgens nadat ik er een paar serieuze kritische opmerkingen en vragen over heb, gewoon niks meer van zich laat horen. Na de Hermantrack die wel werkt, hebben we nu nog een methode, ik stel voor dat we dit de met-een-kluitje-in-het-riet methode noemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 21:10 #13 door HaRRuK
Beantwoord door HaRRuK in topic Een track narijden met een Zumo
@Ruujan: Als je die "NTT2009_1" track van iets meer dan 1000 punten in vijf delen hakt met verschillende (opvolgende)namen, doet de Zumo 't dan wel goed?

Ik ga er trouwens ook van uit dat t alleen voor het narijden van een offroad TRACK is. Zo rijd ik met de Streetpilot III ook. Voor AB navigatie of het narijden van een ROUTE is het niet erg makkelijk.

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 12:05 #14 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Een track narijden met een Zumo
Ja, dan verwacht ik wel dat het goed gaat, maar dan heb je dus nog steeds voorwerk te doen op de pc voor je kunt rijden. Eigenlijk is er dan weinig verschil met de manier zoals ik nu ritten rijd.

Overigens is het narijden van tracks ook voor wegroutes handig. Je bent dan namelijk nooit meer afhankelijk van verschillen in kaartmateriaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden