Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

26 nov 2009 01:16 #1 door dude
Ontgrendelen van kaarten Mapsource. werd gestart door dude
Ahoi GPS deskundigen,

Heb vorige week een ZUMO 660 gekocht bij Pixmania.
Zit DVD bij met Mapsource, heb ik geinstalleerd op PC.
En ontgrendeld met code van 25 tekens die bijgeleverd werd op een geel papier.
Tot zover alles OK.  :)

Toen heb ik mij geregistreerd bij Garmin, en gekeken bij "my garmin".
Daar stond dat ik een update eenmalig gratis, kon ophalen voor de City NavigatorSoftware.
Bestand van 3,45 GB (!) gedownload, duurde 2,5 uur.
Bestand geinstalleerd op PC, is ook gelukt.
Maar als ik nu Mapsource op de PC open, dan staat er weer: "kaarten vergrendeld".    :(

En ditmaal geen reactie op de 25 tekens code die ik invoer, ook de mogelijkheid van on-line registratie loopt vast op een 8 cijferige produktcode, die ik niet heb.

Contact opgenomen met assistentie van garmin.nl.
Zij hebben mijn registratie-nummer gezien, en zeggen "dat apparaat is niet via ons geleverd", en dus geen ondersteuning voor u !

Pixmania levert dus niet via Nederlandse importeur.

Heeft iemand een idee hoe ik die "ge-update kaarten" kan ontgrendelen ?  ???

Of maar weer Mapsource van de PC wissen , opnieuw installeren met de DVD, en dan maar geen update er overheen ?    ::)

Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
groet,
John

Het is oranje en het ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 07:58 #2 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Zit er op je zumo geen stickertje met een barcode en de benodigde 8 cijferige productcode?

succes!

Sjoerd

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 17:04 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
En wat zegt Pixmania er van ?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 17:31 - 26 nov 2009 17:57 #4 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Toestel komt uit Frankrijk ( pixmania is een franse onderneming), dus even via de franse importeur info vragen .Je bent niet de enige met problems met Pi(k in )mania.            www.beslist.nl/s0000000059/

Staat je 8cijferige niet op de binnenkant geplakt op dvd mappie en in my garmin onder registratiegegevens (bij mij wel)omdat je wel al daar bent geregistreerd?

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 18:10 #5 door dude
Beantwoord door dude in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Heren, dank voor jullie snelle respons,    :)

@ Sjoerd
Op de ZUMO zit alleen een sticker, achter de batterij, met een 10-cijferig serienummer.
Dat is dus niet de produkt-code.

@ Headless Horseman
Pixmania zegt, ik citeer:
Geachte heer ,Onze excuses voor het ongemak.Wij ontvangen de producten van de fabrikant en verkopen deze verder door. Wij hebben geen informatie over de registratie, hiervoor willen wij u toch vragen zich te richten tot Garmin en de beschrijven te lezen die in de doos zijn bijgevoegd.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,Uw Pixmania klantenservice


Fraaie service.....    :P

@ Mikkola
Je hebt gelijk.
Toen ik in april een digitale camera bij Pixmania had gekocht, zat er een Frans instructieboek bij.
Op mijn vraag of ze mij misschien een Nederlands exemplaar zouden kunnen sturen, werd mij verteld de handleiding maar van internet te downloaden......en uitprinten zeker....244 pagina's....heel fijn !    :(

Achterop de DVD map staat inderdaad een code, in mijn geval een 10 cijferige.
Misschien dat er in Frankrijk 10 cijfers staan en in Nederland 8 cijfers ?

In de DVD map zat een geel papier met daarop drie codes, een Unit serial nr. van 9 tekens, een Registratie code van 7  tekens, en een Unlock-code van 25 tekens.
Met die unlock-code kon ik de Mapsource-kaarten  na installatie van DVD ontgrendelen.

Helaas bleken de kaarten weer vergrendeld na de update via Garmin.nl
En deze reageert op geen enkele code die ik heb.

Garmin Nederland wilde nog wel graag mijn gebruikersnaam en inlogcode weten, ik denk dat ze willen weten hoe ik mij bij Garmin NL heb kunnen registreren (My Garmin), want dat zou natuurlijk niet mogen kunnen....
Ga ik ze lekker niet aan de neus hangen.    :-X

Ik zal Garmin France maar eens proberen, nader bericht volgt.

Dank voor jullie reacties,
John

Het is oranje en het ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 18:24 #6 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.


beaucoup de bonheur

mtc eelde ;)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 18:28 - 06 jan 2010 21:34 #7 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
*-een unlocker.
Unlocked alles ook gedownloade maps, is dus niet geheel legaal  -*
[Edit Kenny forum ... rulz.. ]
:(

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 19:24 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

Pixmania.........  Fraaie service.....    :P


Ik was 'r al bang voor John  :-\ Zo'n lekkere dozenschuiver  :(
Enniewee, dat je bij de NL importeur geen service hierop krijgt valt te begrijpen, maar je 'my Garmin' account loopt toch bij Garmin USA, daar heeeft de NL importeur toch niks mee te maken ?

Ik ben er niet zo errug in thuis  :-[ maar kun je je niet rechtstreeks tot USA wenden ? Of werkt het zo niet ?

Voor mij iig weer een reden voor dit soort spul naar een échte dealer te gaan, maar ja, daar heb jij nu niks aan  :-\

Succes gewenst  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 22:49 #9 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
pixmania is wel degelijk verantwoordelijk voor het door hun verkochte product!  Moet nog ergens op de site van "Kassa" staan maar kan het zo snel niet vinden. Je hebt met pixmani een koopovereenkomst en niet met Garmin.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2009 23:42 #10 door dude
Beantwoord door dude in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Zo weer een hele avond zitten "puzzelen".
Maar....met resultaat.... !
Voormekaar gekregen, gelukkig, kan ik weer slapen vanavond....  ;)

Het probleem zat in het gedownloade update-bestand, is een exe bestand van 3,45 GB !
Dit bestand wilde, hoewel een .exe, niet zelf starten.
Garmin NL adviseerde mij (voordat ze mijn serie nr. gecontroleerd hadden), Winrar te downloaden en het daarmee te openen.
Dat was een goede tip, het werkte.
Vervolgens adviseerde de "deskundige"  :P  mij om naar de map IMG te gaan, alwaar ik een exe bestand van de Nederlandse versie moest opstarten voor installatie van de update (FOUTE TIP !!!).
Dat had ik gedaan, en toen waren mijn kaarten na die actie vergrendeld.

Na doorzoeken van de gedownloade mappen, kwam ik een set-up bestand tegen in een ander map dan IMG, en wel in de map Windows.
Dat bleek het juiste set-up bestand te zijn !!!   
Daarmee opnieuw de update geinstalleerd, en hoera..., kaarten zijn weer ontgrendeld, zonder dat ik een code in hoefde te voeren.    :D

@ Soundive:
Natuurlijk is Pixmania verantwoordelijk, maar hun service is gewoon belabberd.
"Daar is de prijs ook naar", zullen ze wel denken.
Ieder voordeel hep ze nadeel.... ::)

@ Kenny de 13e:
Zo'n unlocker heb ik op het moment niet meer nodig dus.
Maar het lijkt me wel erg makkelijk, werken die ook op bv.Topografische maps ?
Want ik heb al gezien dat de ZUMO 660 met alleen City Navigator Europe  NT 2010, niet veel zandwegen kent, voor off road routes uitzetten, zullen er dus andere kaarten moeten bijkomen.
Zou wel mooi zijn als dat op de een of andere manier "geritseld" kan worden....  ;)

Iedereen bedankt voor de hulp !

Hasta la vista,
John    8)

Het is oranje en het ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2009 18:05 #11 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Tip 4 all: koop dit soort spul lekker bij Waypoint. Kost je een paar tientjes meer, maar je hebt super service. Die gasten zijn niet voor niets beroemd in heel west Europa!
Misschien niet voor een dubbeltje op de eerste rij, maar wel voor 11cent heel veel plezier van je speeltje en ook nog lol nadat er gedonder mee is/was!
(laast info opgevraagd over een modificatie van een 60cx, als die bij waypoint gekocht zijn worden ze levenslang gratis gemodificeerd mocht je problemen hebben met het eerste model! Garmin heeft ooit een wijziging doorgevoerd in de batterij-aansluiting op de printplaat...)

En die unlocker werkt inderdaad als een speer..... al moet je dat natuurlijk niet vertellen bij Waypoint  8)


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2009 23:54 #12 door dude
Beantwoord door dude in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
@ Daandus:
Thanx voor de tip !

Maar ik heb de Zumo 660 voor 496 euri aan huis bezorgd gekregen.
Dat is tien tientjes goedkoper dan Waypoint, als ik het goed heb....  ::)

En ik heb ook een tip voor allen die zo'n navigatie-ding overwegen:
Koop een kaart voor een tientje, en een routerol voor twee tientjes, en je komt ook waar je moet zijn !  ;)

Het is oranje en het ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 11:47 #13 door DeDuke
Beantwoord door DeDuke in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Via deze weg ook nog even mijn dan aan mijn stadsgenoot Kenny --> Unlocker werkte prima ;-) Nu dus nieuwste eurostreets beschikbaar in mijn Garmin ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 15:13 #14 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

Via deze weg ook nog even mijn dan aan mijn stadsgenoot Kenny --> Unlocker werkte prima ;-) Nu dus nieuwste eurostreets beschikbaar in mijn Garmin ;-)


En mocht je toestel eens ter reparatie bij de importeur liggen ,dan wens ik je geluk en wijsheid 8)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 18:50 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

En mocht je toestel eens ter reparatie bij de importeur liggen ,dan wens ik je geluk en wijsheid 8)


Ach schei toch uit met die flauwekul!

Het kost enkel een beetje tijd om dat spul te doorgronden. Verder is het ongevaarlijk, leerzaam en kan het na apparaataanschaf verder gratis.. Een 60Csx kost advies 399 en je krijgt hem online voor 253. Nu jij weer...

Cursusje..?? :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 19:04 #16 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

En mocht je toestel eens ter reparatie bij de importeur liggen ,dan wens ik je geluk en wijsheid 8)

Beste mikkola,
de unlocker, zorgt er alleen voor dat MAPSOURCE de kaarten wil uploaden naar je gps.
Aan de software van je gps rommel je dus niet, je kunt alleen je mapsource installatie op je pc vernachelen.
Dat is op te lossen door eerst even een back up te maken, wat natuurlijk elke pc-knutselaar altijd doet  ::).

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 21:09 #17 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

de unlocker, zorgt er alleen voor dat MAPSOURCE de kaarten wil uploaden naar je gps.


Mikkola heeft wel gelijk. De unlocker zorgt ervoor dat er geen unlockcode meer nodig is. Er wordt dus geen fake-code gegenereerd of zo, zoals je vaak hebt bij software. Maar bij het uploaden naar je apparaat wordt er dus een niet geunlockte kaart op het apparaat geplaatst. In de debug-mode van je toestel is dat heel simpel te zien. En bij een reparatie zal het dus wel degelijk naar boven komen.

Overigens zou ik verwachten dat er al wel een mod had ingegrepen in dit verhaal. Het verhaal gaat namelijk een beetje illegaal worden.

Oh ja, op de vraag of ik dan alle software die ikzelf gebruik helemaal legaal heb, kan ik simpel antwoorden. Ik gebruik voornamelijk Linux. Die paar dingen die ik echt graag wil gebruiken en die niet gratis zijn, heb ik legaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 21:31 #18 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.

Overigens zou ik verwachten dat er al wel een mod had ingegrepen in dit verhaal. Het verhaal gaat namelijk een beetje illegaal worden.


Dat lijkt me toch duidelijk aangegeven  ???

Ik heb nog wel een unlocker.
Unlocked alles ook gedownloade maps, is dus niet geheel legaal  :o, laat maar weten.


Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 21:56 #19 door kees
Beantwoord door kees in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Nou ja, ja nou......

Voor zover ik weet is verspreiden (bijv. op torrents 'seeden') illegaal in Nederland. Niet het binnenhalen.

Toch?? ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 08:08 #20 door DeDuke
Beantwoord door DeDuke in topic Ontgrendelen van kaarten Mapsource.
Mocht mij Garmin Quest, die ik voor 50 euries (!) op de kop heb getikt, en nu al zeker anderhalf jaar trouwe dienst er op heeft zitten (en bijna dagelijks gebruikt wordt, deze periode even daar gelaten ;-) ) de geest geven, dan zal hij niet bij een importeur terecht komen ;-)

Het is een oud dingetje, met een klein scherm, maar mij bevalt ie prima! Heb nog steeds geen reden gevonden om een nieuwe aan te schaffen, en kan nu dus dankzij Kenny ook gebruik maken van het nieuwste kaartmateriaal... ;-)

En we zijn hier toch normaal altijd heel eerlijk en heilig?? Laat ons ook een keer iets illegaals doen... Weten we ook hoe dat voelt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden