Stuur en Handkappen

11 dec 2021 10:30 #1 door hannes
Stuur en Handkappen werd gestart door hannes
Iemand tips ivm een goed stuur en stevige Handkappen met beugels voor off-road gebruik?

Heb m'n stuur geplooid en ben opzoek naar een degelijke (budget vriendelijke) vervanging.

Het gaat over m'n pd06 met Swmotech risers van +-5cm,
Stuur rubbers zijn recent vastgezet met bussen, meer info in m'n andere toppic "Stuurrubbers"
Een hoog stuur is een optie maar wil liefst de risers behouden zodat deze kunnen verdraaien bij een val ipv nog een stuur te verbuigen.

Vanwege het gigantische aanbod aftermarket zie ik het bos niet meer door de...

Wellicht ben ik best af met een stalen stuur, gezien ik de fiets regelmatig tegen de grond leg,

welk merk of type of handkappen, botst niet tegen de kuip?

Zijn er issues te voorzien ivm het afzagen van het uiteinde van de gashendel, om een klem in het stuur te bevestigen?

Alvast bedankt voor jullie gouden raad,
Gr Hannes
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2021 12:43 - 11 dec 2021 13:11 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Stuur en Handkappen
Hannes ik zat met zelfde probleem ik heb een stuur besteld in de hoop dat die hoger ( dus geen risers ) zou volgens de gegevens zijn maar nee . is maar net hoe ik en zij dus meten.

Deze dus had ik besteld www.caferacerwebshop.com/nl/22mm-x-180mm...motocross-stuur.html

deze staat gelijk aan de standaard die bij mijn motor er op zat heb hem dus wel nog maar komt nu op mijn andere transalp die ook een krom stuur heb .

succes groet Frits

Bijlage niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2021 16:04 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stuur en Handkappen
Handkappen rondom zijn vaak een dingetje. Maar, als je al risers gebruikt, en het stuur iets kantelt, blijf je over het algemeen wel weg bij de kuip bij normaal sturen.

Maar bedenk meteen, met risers kan het bij een valpartij zo zijn dat de boel iets verdraaid en dan dus alsnog tegen de ruit (meestal) aan tikt.

Ik monteer vaak de acerbis Rally Pro handkappen. Ook daar blijft het even zoeken om de boel uit de kuip/ruit te houden.

Stuur zou je kunnen kiezen voor een cross stuur. Dat is iets breder, en rechter. Zou zo even niet weten welk merk/type zou passen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2021 22:49 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Stuur en Handkappen
Op de website van Renthal sturen kun je heel goed alle maten van een stuur zien, en een Renthal stuur verbuigt ook niet bij een valpartij. Voor verhogers zijn Roxrisers wel handig omdat je die ook kan kantelen, en dan nog een setje Barkbuster handkappen erop. Dit is geen budget vriendelijk setje maar wel onverwoestbaar voor de rest van je motorleven.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2021 23:52 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stuur en Handkappen
en laat ik dit alles nog nieuw beschikbaar hebben

tegen een vrienden prijsje (ga je nergens vinden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2021 17:44 #7 door A
Beantwoord door A in topic Stuur en Handkappen
Dag Waffie, ik heb wel interesse. k Stuur je een PM. Alvast dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2022 16:46 #8 door A
Beantwoord door A in topic Stuur en Handkappen
Dag Waffie, k heb na vorig bericht aansluitend een PB gestuurd. Helaas nog geen reactie mogen ontvangen. K hoor t graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden