- Berichten: 1069
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Voordeel is dat je een kans hebt een defecte spanningsregelaar op tijd te ontdekken!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hi Pim
Je spanningsregelaar gaat stuk, ooit. Dat weet je zeker. Da's op zich niet zo'n drama, 180 euro bij honda, 90 euro aftermarket. Nadeel is wel dat er 17-18 volt op je motor komt te staan, wat je je brandstofpomp (niet contactpuntjes, maar de spoel zelf), je lichtpeertjes, je tripmaster etc kan kosten. Het spul is daar niet op gemaakt zeg maar. Ook zal je accu een veel te hoge laadspanning krijgen waardoor íe gaat koken/smelten, met alle gevolgen en rotzooi van dien.
Met een voltmetertje houd je dit in de gaten, en kun je handelen als je laadspanning omhoog gaat. Wij maken flinke trips met de AT's, en hebben altijd een reserve spanningsregelaar bij ons. Ff uitwisselen zorgt er dan voor dat je door kunt rijden, en geen verdere schade oploopt.
Wij rijden kriskras door de sahara zeg maar, maar dan heb ik echt veel gereedschap/onderdelen bij me. En natuurlijk gereviseerde brandstofpompen en een extra pomp onder de buddyseat!
Groetjes
Daan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
........ maar ik heb begrepen dat de spanning meestal oploopt als 't ding het begint te begeven.
By the way: ik kan iedereen die Chineese rommel wel aanbevelen hoor, voor snoertjes, kabeltjes, 12Volt plugjes etc. Bestel dat spul regelmatig, al had ik die voltmeter daar niet gevonden trouwens.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dubbelzijdig tape of een paar druppels lijmpistoollijm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ha, ha.. ja zover kom ik ook nog wel ;D
; wat ik eigenlijk bedoel is aan die voltmeter zit nu zo'n aanstekerplug; die knip ik er af..
dan blijven er twee draadjes over, en waaraan verbind ik die ?? ???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
aan één plus en één min in je systeem. (maakt niet uit welke draad waar op zit, tenzij de indicatie met LED's gebeurt)
het makkelijkst is denk ik je claxon (dan valt hij alleen weg wanneer je toetert), of direct doorlussen naar de accupolen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.