- Berichten: 264
Hmm claxon lijkt me nou niet echt handig zeker wanneer die voltmeter steeds uit/aan gaat bij toeteren.
Ding piept zelf al redelijk liuid wanneer hij onder spanning komt.
Idd ass.plug afknippen zwart wit is plus en zwart is min. Zitten LED in dus wel opletten wat wat is.
Zelf heb ik hem van de week bij mijn tripmeter voeding geknutseld. Lekker kort bij en dus ook makkelijk demontabel en ook "achter" het contact slot. Mocht je tripmeter er eens afmoeten kan je voltmeter gelijk mee zonder ergens anders weer verbindingen los te moeten halen. Boel netjes afgekrimpkousd en klaar is klara. Buiten censor heb ik ff op de onderste kroonplaat geplakt.
Maar er zijn natuurlijk wel meer plekjes te vinden waar spanning op komt na het omdraaien van de sleutel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..rechts 2 snoertjes de tripmeter binnen (bruine en groene)..
--drama--
..maar zodra ik vooruit ga schiet de voltmeter volledig in de stress
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waarom laat je die tripmaster niet gewoon met rust?
Het is al gezegd, als je dat ding op een draad zet die eigenlijk iets anders voedt, zal de spanning op die draad iets dalen. En krijg je een onzuivere waarde.
Je contact voedt met een oranje/blauwe over de zekeringbox de fan, en met een rood/zwarte de rest van de zekeringen. Mooie dikke draadjes die veel stroom kunnen leveren.
Waarom zet je de plus (+) niet vóór de zekering op de oranje/blauwe? De fan slaat niet zo vaak aan en is goed hoorbaar. ALS je spanning dan iets daalt, hoor je ook waarom. En als die afslaat staat je spanning weer normaal. De min (-) maak je ergens aan chassis of accupool.
Ik zou niet gaan kloemelen op één of andere plus omdattie zo handig in de buurt zit. Ik zou kromme tenen krijgen van die meter, die steeds anders aangeeft omdat iets anders stroom op die draad verbruikt.
Ik ben op zich ook geen electrawonder, maar dit is wat mijn boerenverstand zegt..
Suc6!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik rij al een jaartje of 3 met deze conrad meter en daarvoor met het vorige model ook een aantal jaar, op een steuntje boven de tripmeter, ik heb de meter open geschroeft en alle gaten dicht gekit, vanwege de plaatsing wordt hij nauwelijks nat. De meter heeft er bij mij twee jaar geleden voor gezorgd dat ik vanuit zuid frankrijk toch thuis kon komen met een kapotte spannings regelaar en wellicht kapotte accu, de spanning liep steeds terug naar 11 volt tijdens het rijden, als ik dan mijn licht uit zette liep dat weer langzaam op tot boven de 15v, doordat ik dat op de meter kon zien ben ik door het licht steeds aan en uit te zetten nog 1200 km ver gekomen, en thuis de boel vervangen ipv onderweg stilstaan met rokende accu....dat metertje is zijn geld dubbel en dwars waard. overigens heb ik nu de spannings regelaar van Motek erop zitten, die slaat de ronde stekker over en zit rechtstreeks op de accu, deze laad met constant 15v, betrouwbaarheid kan ik nog weinig over zeggen maar in juni ga ik naar Gibraltar, en dan schijnt het daar al lekker warm te zijn ik ben benieuwd..
grtjs Arthur
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bedankt Brombeer..
die óranje/blauwe.. die zit dus bij de fan begrijp ik ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
We hebben het over een Africa Twin toch?
Nee, hij voedt de fan.
Vanaf je contact loopt daar een aparte draad voor. Dat is een mooie dikke die niet veel last moet hebben van spanningsverlies. Bij je zekeringbox, achter je rechter zijdeksel, gaat hij als een dunnere draad door naar de fan. Je moet hem aftappen als hij nog dik is, dus vóór de zekering als hij nog oranje/blauw is. Ná de zekering is hij zwart/blauw naar de fan.
Omdat je voltmeter nu 'ongezekerd' is, kun je een zekeringetje zetten op de draad die vanaf je aftappunt naar je voltmeter loopt.
Op alle andere zekeringen (die worden door de rood/zwarte vanaf het contact gevoed) staan koplampen en remlichten en knipperlichten en die kunnen spanningsfluctuaties geven als ze worden aangesproken en dat zie je dan op je voltmeter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Valt me van je tegen Stikkie: Met zo'n ding weet je meteen of je regelaar nog goed werkt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.