Jep, ik begin het (eindelijk) te snappen
Heb mijn schets klaar, met de maten erbij. Dit is nog niet een definitieve versie hoor ;D
Ik wil nog even kijken wat voor "knoppen" ik er op wil gaan zetten, die van het Givi rek zijn erg klein.
De schets is van onderaf gezien, dus je kijkt als het ware tegen de bodem van de koffer aan :
De "knoppen" komen dan op de bodemplaat die op de Varadero wordt gemonteerd, en de plaat met de uitsparing komt aan de onderzijde van de koffer. (zeg ik het zo goed Niko ??? Ik zou er zelf voor kiezen om het andersom te doen > Anders moet ik tussen de kofferbodem en de kofferplaat busjes gaan plaatsen voor de "knoppen". De bodem van de kist is ook maar 1 mm :-\ dus niet al te stevig om met busjes te werken. Liever een massief geheel ervan maken.
-Nog niets gehoord van mijn koffers, 1 week geleden besteld en direct bevestiging ontvangen-
Wordt vervolgt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Niko,
Moeten die sleutelgat gaten niet 180 graden omgekeerd staan?
In rijrichting het kleine gat voor, is ook makkelijk met plaatsen :
Denk dat langere sleuven idd een goede optie zou zijn. Anderzijds zou ik een extra borging op de uiterste punten aan de achterzijde ook wensen.
Overigens zag ik dat William schreef dat de bodem maar 1 mm alu was. Zou op z'n minst bij de bevestigingspunten een versteviging aanbrengen. Een centrale sluiting ala Givi ben ik niet zo kapot van. Koffer is vrij breed en hoog je wilt niet weten wat daar voor spanning bij een noodstop op komt staan. Haal je hoofdsteunen maar eens uit je auto en zet maar eens een paar wc rollen op de hoedenplank en voer vervolgens maar eens een noodstop uit. Ik hoor lees hier wel wat je ervaring is : > Als je de bagage plaat met sleuven maakt dan zou ik voor de zekerheid er een spanbandje aan wagen.
.......Zeker een extra borging is op zijn plaats maar spanbandje is natuurlijk GEEN optie over zo'n mooie koffer. We gaan niet aan houtje touwtje doen
Had ik al gevondenGepaeck-adapter -> polo.de voor weinig
Heb jij ze al binnen dan ??? Ik zit nog steeds te wachten > Hoop dat ze morgen binnen zijn. :-\koffer zal er best mooi uit zien, verbazend mooi spul voor het geld
Ik ben heel tevreden!!
Goede tip van Mense.
Ook voor Varadero verkrijgbaar. Meestal wel goed spul daar bij Touratech.
Joehgeee ze zijn binnen ;D ;D ;D en precies zoals ik had verwacht. Heb ook steunen voor aan de beugels erbij moet ik allen nog monteren aan de koffers : Nu nog even werk maken voor de topbox bevestiging
Bedankt Mense :-* Ik snap wat je bedoelt. Ik ben inmiddels druk in de weer met tekeningen en maatvoeringen te overleggen met Nikotech Niko. De grondplaat is eigenlijk zo goed als ontworpen, nu nog de kofferplaat precies intekenen en dan is het in principe productie klaar ;DMogge,
nog een ander idee voor de montage:
twee vierkante of rechthoekige alu platen met opstaande randen van ca. 15 mm, die precies in elkaar passen.
de ene gemonteerd op de motorsteun en de andere onder de koffer. Een rechthoekige plaat vangt ook eventueel de zwakte van de 1 mm bodem op. Door de over elkaar vallende randen kan de koffer naar geen enkele kant schuiven. Voor afsluiting een pen door de opstaande randen, waardoorheen een slot gestoken kan worden.
Heel mooi af te werken door een derde gestileerde plaat voor als de koffer thuis wordt gelaten.
het klinkt wellicht wat moeilijk, maar het idee is super simpel. stuur anders maar een PM, dan maak ik een tekening en scan die naar je. Succes