Motordelen spuiten?

09 mrt 2010 12:37 #1 door de Wolf
Motordelen spuiten? werd gestart door de Wolf
Op het kleppendeksel van de voorste cilinder van mijn Varadero zitten allemaal blaasjes. Ik neem aan dat dit corrosie is?

Kan ik het kleppendeksel schuren en vervolgens spuiten? Zo ja, moet ik daar dan speciale primer en verf voor gebruiken?

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 13:30 #2 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Motordelen spuiten?
zelf heb ik wel eens een blok gespoten. Eerst kaal gescheurd daarna alleen motip wheelspray erover en dat spul houd nog goed ook. Alleen als je benzine morst en het niet schoonmaakt word het lelijk.

Gr danny

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

09 mrt 2010 15:26 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Motordelen spuiten?
Motip heeft veel kleuren en (w.o. die van een Twin bijv.). Even shoppen bij de automaterialenzaak dus.

Ik heb mijn blok in 2006 gespoten, heeft 45.000 km en drie woestijntrips gehad sindsdien. Als nieuw nog.

Het belangrijkste is goed corrosie verwijderen, waterproof uitschuren en goed ontvetten. Je kunt evt., wat Streetbikertje zegt, velgenspray (zilver) als grondlaag gebruiken voor de hechting en daar overheen je kleur. Als je verschillende lakken over elkaar heen spuit, doe dan altijd eerst een test-stukje om te kijken of het niet opwerkt.

Succes! ;)

09 mrt 2010 20:35 #4 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Motordelen spuiten?
Ik begrijp hieruit dus dat velgenspray "harder" is en beter hecht en hoef geen grondlak te gebruiken?

Ga zodra de temperaturen wat hoger zijn aan de slag.

Bedankt voor het advies.

Varadero '99 52.000km

09 mrt 2010 22:29 #5 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Motordelen spuiten?
velgensspay spuit ook vele malen makkelijker.. maar je die heb je niet in alle kleuren. en dat is op een alu/metalen ondergrond,

ga je op kunststof dan moet je andere verf gebruiken en een speciale plastic primer..

gr danny

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

09 mrt 2010 22:38 #6 door de Wolf

velgensspay spuit ook vele malen makkelijker.. maar je die heb je niet in alle kleuren. en dat is op een alu/metalen ondergrond,

ga je op kunststof dan moet je andere verf gebruiken en een speciale plastic primer..

gr danny

Ok, duidelijk. Het is puur voor enkele alu/metalen onderdelen.

Varadero '99 52.000km

10 mrt 2010 00:24 #7 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Motordelen spuiten?
Ik ben toevallig bezig m'n AT-blok op te knappen. Eerst alle "schilvers" er af gekrabt (met 'n hout beiteltje :-X ), daarna alles geschuurd (met een soort schuimrubber lapje met aan een kant schuurkorrels(Gamma), volgt mooi alle rondingen), goed ontvet, alu-primer aangebracht, motip zilver grijs aangebracht, moet nu noch aflakken met 2-k lak (benzine bestendig dus).
Heb dit bij mijn oude blok destijds ook gedaan en de lak blijft prima (en netjes) zitten, ondanks benzine lekkage van uit een aanzuigrubber (dient daar die benzine kraan voor? ;D ).
2-k = 2 komponentenlak, deze lak is benzine en olie bestendig, wat wel handig is op een motorblok..

suc6

10 mrt 2010 08:57 #8 door de Wolf
2-komponentenlak, slim. Had geen idee dat dat ik in spuitvariant te leveren is. Benzine bestendig is inderdaad wel zo handig ja!

Goeie tip.

Varadero '99 52.000km

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden