Heb een vaste schakel in de ketting van mijn 2018 AT CRF1000 Adv. Op Motorforum roept men dat het dan tijd is voor een nieuwe kettingset, omdat als je hier lang mee doorrijdt de ketting kan breken en dat doorijden ronduit ongezond is voor de tandwielen en motor. Nu zit deze set er al op sinds aanschaf toen er 6K op de teller stond, terwijl die nu 51K aangeeft. Heb begrepen dat een ketting zo'n 25.000 á 30.000km meegaat dus tja.. Mag wel een keer een nieuwe op denk ik dan.
Maar welke kettingset kies ik dan? Origineel Honda? Bij
Goedhart Motoren
voor maar liefst € 324,59

Of toch iets goedkopers?
Ik zie in de
MPartz webshop
bijvoorbeeld ook een set (€159,00) waar dan weer andere (betere?) tandwielen bij geleverd zouden worden.
Quote;
Let op: wij leveren kettingsets met JT Sprockets tandwielen (in een enkel geval Esjot of AFAM als JT Sprockets niet snel beschikbaar is, maar beide zijn A-kwaliteit). Deze tandwielen zijn harder en van betere kwaliteit dan veel aangeboden goedkope kettingsets. Je hebt bij dergelijke goedkope sets een kwaliteit ketting, maar mindere kwaliteit tandwielen (en dus kortere levensduur). Extra info: DID maakt zelf geen tandwielen.
Bij
Jos Smit
in Haarlem zie ik ook een leuk setje (€154.28) staan waarbij vermeld wordt dat het voortandwiel voorzien is van een dempingsrubber ('Rubber Cushioned') Is dat niet standaard zo dan?

Anyway, de keuze bij MPartz en Jos Smit dus beide een stuk voordeliger dan van Honda zelf. Maar verstandig?