Valbeugels verven

03 feb 2009 19:56 #1 door delange33
Valbeugels verven werd gestart door delange33
Ik heb m'n Givi valbeugels eens opnieuw geverfd met Hammerite (zwart hoogglans) ze waren hardstikke geroest, nadat ik ze een jaartje geleden al geroest van iemand had overgenomen. Ik heb ze gedemonteerd en kaalgeschuurd met een staalborstel en ze vervolgens 2 keer in de Hammerite gezet. Weer heel mooi geworden, ja poedercoaten is mooier, maar ook duurder!
Ideetje dus! Ik ga m'n kofferbeugels achter er ook mee doen morgen. ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 21:08 - 03 feb 2009 21:10 #2 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Valbeugels verven
Hey , bij mij zijn het ook Givi en na deze pekelwinter begin ik er ook aan vanaf volgende week . En ik had nog een vraagje , is het niet nodig om een echte grondlaag te leggen , of kan die hammerite er direkt op na het ontvetten ?

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 21:53 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Valbeugels verven
Als je de bestaande verf/coating goed mishandeld, lees door schuurt, is het gene probleem anders heb je inderdaad een tussenlaag, Hammerite primer, nodig.
Sterk spul joh die Hamm...... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 22:37 #4 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Valbeugels verven
Ja ik heb inderdaad de Hammerite (2 lagen) er gewoon direct op gedaan na het grondig schuren.  ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 07:35 #5 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Valbeugels verven
3 tientjes voor coaten van valbeugels met blanke lak vind ik persoonlijk niet duur..

wat kost een poy hammerite??

Gr Danny

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 12:06 - 04 feb 2009 12:08 #6 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Valbeugels verven
kleinste potje zo'n euri of 6, maar als je ze kan laten zwart poedercoaten voor 30 euri, dan is dat inderdaad niet duur.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 12:25 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Valbeugels verven
krant ertussen schuiven, spuitbus matzwart en gaan! Dat 2 keer per jaar, hoef ik ze niet los te halen. just my toe sents...

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 19:06 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Valbeugels verven
Brombeertje heb RVS.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2009 00:06 #9 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Valbeugels verven
De mijne liggen eraf omdat ze in de loop der jaren flink wat roest blaren hadden gekregen. De ene is nu goed kaal (borstel op de slijptol) de ander moet ik nog doen. Ik ga ze met silver metaalhamerslag spuiten. Spuitbus kost iets van 14 euro. Dan kunnen ze er weer jaren tegenaan.

Heb trouwens een deel van de achterbrug gedaan met dezelfde verf , zit echt goed vast terwijl ik alleen de roestige plekjes goed kaalgeschuurd heb, de rest van de lak heb ik enkel opgeruwd, en daarna alles met ontvetter schoongemaakt heb. Dus wanneer ik er de tijd voor heb gaat de hele achterbrug eraf en zet ik hem helemaal in de metaalhamerslag. Kan ik gelijk ook de link en de monoshock goed schoonmaken. (en eventueel een progressieve demper erin).

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 20:08 #10 door El Maroq
Beantwoord door El Maroq in topic Valbeugels verven
Heb zelf de oude valbeugels die ik van Jeroen heb overgenomen ook laten powdercoaten voor 30 euri, bij een lokale sociale werkplaats. Is lekker goedkoop toch ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 00:19 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Valbeugels verven

Brombeertje heb RVS.. :angel:


Rvs is te taai voor valbeugels, als je goed op je bek gaat buigen die beugels je hele frame krom en waar ze verder nog aan vastzitten, normale stalen valbeugels verbuigen bij vallen eerder dan je frame. potje verf is dus goedkoper.

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 08:22 #12 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Valbeugels verven

Rvs is te taai voor valbeugels, als je goed op je bek gaat buigen die beugels je hele frame krom en waar ze verder nog aan vastzitten, normale stalen valbeugels verbuigen bij vallen eerder dan je frame. potje verf is dus goedkoper.

grtjs Arthur


Dunner buizenwerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 12:11 #13 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Valbeugels verven
Legering !

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 19:32 - 08 apr 2009 19:52 #14 door theike
Beantwoord door theike in topic Valbeugels verven

Rvs is te taai voor valbeugels, als je goed op je bek gaat buigen die beugels je hele frame krom en waar ze verder nog aan vastzitten, normale stalen valbeugels verbuigen bij vallen eerder dan je frame. potje verf is dus goedkoper.

grtjs Arthur

Dank u Arthur,
daar had ik nog niet over na gedacht dat die beugels moesten buigen ipv de volledige klap op vangen. Ik wil ze misschien zelf gaan maken. Óf ik het ga doen, en of ik dan een ontwerp ga jatten of zelf aan de slag ga, moet ik nog bekijken. Owhja, en alvast het antwoord op de vraag "waarom zelf doen en niet gewoon kopen?" -omdat het kan, en om het een keer geprobeert te hebben. Ik vind de meeste beugel sets maar lelijk vormgegeven :( dus vandaar..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 19:34 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic Valbeugels verven
Ach kwatsj.

Ik ben net aan mn derde set RVS van MDI bezig. En die gaan gewoon krom hoor! En mn frame is nog heel.

Wat er fuk aan is dat je ze niet meer terug kunt buigen om te hergebruiken: RVS is idd te taai..

Sterker: ik durf te beweren dat ijzer verbuigt en nog altijd je kuipje kraakt..

Maja wat is wijsheid, ik heb betere gezien en meegemaakt dus I rest my case.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 19:55 #16 door theike
Beantwoord door theike in topic Valbeugels verven
Daar heb je ook wel weer een punt brombeer. Maar RVS lijkt mij ook al een pain in the ass om uberhaupt in vorm te krijgen. Laatst mijn pa: een plaatje RVS van ong 1.5mm oid in de bankschroef om slaan tot 90graden, wat een taai spul zeg. Maar daardoor waardeer ik het wel weer. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 20:07 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic Valbeugels verven
Ja laat me dat ook even nuanceren: Een vriend van me kocht een ttijdje terug een twin met daarop valbeugels. En die heeft hij al redelijk wat gebruikt en daar zaten alleen steeds wat schrammen op. Motor heel, beugels heel.

In Mroc laatst heb ik de mijne weer ns kapot gemaakt en ik was van plan om dezelfde als die van hem te nemen. Zijn die dingen die PharaoBike levert. Was ik echt wel van onder de indruk.

Maar ik kon voor niet zo veel een nieuwe set wéér die rvs van iemand overnemen en heb dat dus gedaan. Geld kan ik ook maar één keer uitgeven.

Waar ik met het ontwerp van die rvs zeeeer over te spreken ben (en geen enkel andere fabrikant doet dat) is dat bij de voetsteun de beugel 15 cm naar buiten gaat en dan pas naar voren. Een paar jaar geleden ben ik vol in de flank aangereden en die constructie heeft mijn been gered: een otot verbrijzeld zomaar je onderbeen tegen je motorframe..

Maja.. PharaoBike moet maar even wachten tot ik weer ns.. mja!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden