choke

31 mrt 2010 18:46 #1 door reinoud
choke werd gestart door reinoud
Hallo, ik rijdt een honda ntv en heb het volgende probleem; hij startte vroeger met de choke volledig open met een sterk verhoogd toerental. Eerst zo'n 1800 toeren om daarna door te schieten naar 3000 +.(waarop de choke wat lager werd gezet). Nu reageert de Honda veel minder; meestal bij volledige choke zo' n 1500 t/m .
In combinatie daarmee stinken de uitlaatgassen geweldig; de motor werd aan de co meter gehangen en daar zat hij ruim boven de toegestane waarden.Wanneer je m onder de goede waarden wilde afstellen dan liep de motor beroerd.Als je bij stationair toerental het gas in een keer opent pakt ie niet op; alsof er teveel lucht binnen komt. De kleppen zijn onlangs gesteld, evenals de carburateurs.
Kunnen dit de gasnaalden zijn? En zo ja, waar kun je die kopen?
Het betreft een honda ntv bouwjaar 1997, 43000 km

Kan iemand advies geven?

bvd, R Kuipers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 22:42 #2 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic choke
Klinkt alsof ie valse lucht zuigt. hoe zijn de rubber manchetten tussen de carburatuer en de cylinder? Als die wat oud worden drogen ze uit en kunnen ze lekker, dan zuigt ie daar lucht aan.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 23:53 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic choke

Hallo, ik rijdt een honda ntv en heb het volgende probleem; hij startte vroeger met de choke volledig open met een sterk verhoogd toerental. Eerst zo'n 1800 toeren om daarna door te schieten naar 3000 +.(waarop de choke wat lager werd gezet). Nu reageert de Honda veel minder; meestal bij volledige choke zo' n 1500 t/m .
In combinatie daarmee stinken de uitlaatgassen geweldig; de motor werd aan de co meter gehangen en daar zat hij ruim boven de toegestane waarden.Wanneer je m onder de goede waarden wilde afstellen dan liep de motor beroerd.Als je bij stationair toerental het gas in een keer opent pakt ie niet op; alsof er teveel lucht binnen komt. De kleppen zijn onlangs gesteld, evenals de carburateurs.
Kunnen dit de gasnaalden zijn? En zo ja, waar kun je die kopen?
Het betreft een honda ntv bouwjaar 1997, 43000 km

Kan iemand advies geven?

bvd, R Kuipers


als de co te hoog staat is het mengsel te rijk,

het kan dus aan de choke liggen
neem dus de gehele kabek een uit de choke hendel om zeker te zijn dat deze nog niets iets gespannen staat.

gas naalden zou kunnen maak gasnaald buizen komt dan eerder voor al zou je dat niet verwachten bij die km stand.

la shet probleem aanhoudt doe je er goed aan om een run te maken onder belasting
ofwel een dyno

men ziet dan veel meer uit kun je meer doelgericht zoeken

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2010 09:59 #4 door reinoud
Beantwoord door reinoud in topic choke
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb nog een aanvullende vraag.
Als het mengsel te rijk zou zijn zou het op de choke draaien dan niet juist een sterk verhoogd toerental moeten opleveren?
Daarbij petst de motor een beetje wanneer(onbelast) je plotseling het gas opendraait; dit duidt toch eerder op een tekort aan brandstof?
Het brandstofverbruik is overigens normaal 1:20 gemiddeld.

met vr gr, Reinoud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2010 11:30 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic choke
Bij te rijk draaien met open choke zal hij uiteindelijk verzuipen en niet meer hoog in de toeren blijven hangen.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden