Zijstandaard indicator

07 apr 2010 00:00 #1 door Richie
Zijstandaard indicator werd gestart door Richie
Ja hoor Richie heeft z'n rem eindelijk weer in elkaar gezet en daar issie alweer terug met een nieuwe vraag.
"Mij zijstandaard indicator lampje blijft zwak branden als ik de standaard inklap."
Het lampje brand wat zachter dan normaal en de motor slaat niet af. Sterker nog, de motor slaat ook niet af als de standaard uit gaat.

Nu heb ik dat hele spul losgehaald onder het zadel en jawel dan slaat ie wel af. Het zit dus in de schakelaar. Ik krijg dat ronde schakelaartje bij de jiffy er wel af maar niet uit elkaar! Kan dit wel? evt met geweld? Zijn er clubleden (met welke motor dan ook  :P) die dit ook meegemaakt hebben na een pekelwinter?
alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2010 18:13 #2 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Zijstandaard indicator
je heb pech het zit allen op de NX nieuw kost 65 euro
maar probeer eens hem een tijdje  in de WD40 te leggen
en volgens mij kan die niet uit elkaar
ik heb het zelfde probleem alleen nog niks aan gedaan

still no angel found who flies at the same speed

07 apr 2010 19:36 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Zijstandaard indicator
Het is een microswitch en die zijn behoorlijk robuust.

Alleen zou ik zelf geen WD40 gebruiken maar echte contactspray, dit is speciaal voor elektronische contacten. Ik heb het over K60 van kontakt chemie. Dit spul werkt wonderen, ik heb er zo een compleet weigerende voorremschakelaar mee gedaan en die werkt nu weer als nieuw.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

07 apr 2010 21:34 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Zijstandaard indicator
Is het niet gewoon een ronddraaiend sleepcontactje als op een Twin? Rond dingetje met een pennetje eraan dat in het scharnierpunt van de zijstandaard valt?

Nee, zijn niet open te maken en ze zijn duur! Je kunt er vanalles mee willen doen en je kunt hem wel weer aan de praat krijgen. Maar het symptoom is er niet voor niks en is een belofte om in de toekomst weer de kop op te steken. Weglaten of vervangen is wellicht beter?

08 apr 2010 00:03 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Zijstandaard indicator
Als het geen microswitch is, dan zou ik er een maken met wat aanpassingen. Die dingen gaan nooit kapot, en zijn met wat contactspray dus altijd goed schoon te maken.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden