hoogte aanpassen

29 apr 2010 21:03 #1 door the fireman
hoogte aanpassen werd gestart door the fireman
Hallo

ik heb een XLV650v  aangezien dat ik niet zulke lange benen heb is mijn vraag wat is de beste methode om deze motor teverlagen

had al een tip gehad om het zadel telaten verlagen iemand anders nog een andere tip

alvast bedankt 
willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2010 21:24 #2 door Neet
Beantwoord door Neet in topic hoogte aanpassen

Nou, dan komen we toch weer bij je eigen eerdere topic terecht.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...25.msg33204#msg33204

Zeker het aanbod van Nikotech zou ik is over informeren. Dat en eventueel in combinatie met het originele verlaagde zadel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2010 22:14 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic hoogte aanpassen
heeft een alp een pro link? je kan dan ook je linkage verlengen.... wordt ie ook wat lager van.  Ben trouwens zelf ook maar een klein mannetje op een twin..... went vanzelf! :))

Groet Huib

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 15:01 #4 door the fireman
Beantwoord door the fireman in topic hoogte aanpassen
wat is een linkage en waar zit deze

weet je ook waar ik een verlagingset kan kopen en zo ja is dit allemaal zelf tedoen ik bedoel er me voor je eigenveiligheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2010 16:26 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic hoogte aanpassen
Ja de Alp heeft ook een pro-link. Dit is een extra overbrenging tussen de achterschokdemper en de achterbrug. Naar mate je verder in veert veranderen de verhoudingen waardoor deze progressief is.

Maar zo even deze link verlengen is niet zo gemakkelijk denk ik. Zou je een vervangend deel moeten (laten) maken toch? Volgesn mij is dat ook wat Nikotech aanbied.

Als je degelijk spul binnen haalt kun je dit best zelf monteren mits je een beetje weet wat je doet. Eventueel werkplaatshandboek erbij pakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2010 20:10 #6 door Huib
Beantwoord door Huib in topic hoogte aanpassen
Je kan de originele laten verlengen door een ijzerwerker....heb er zelf geen ervaring mee maar wordt wel meer gedaan. Zie linkje....

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/37699-lowering-kit.html

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2010 22:42 #7 door modder
Beantwoord door modder in topic hoogte aanpassen
gewoon effe langs hyperpro rijden ,mijn vriendin(167 cm groot ) dr at is daar ook op maat gemaakt
en ze staat nu met bijde voeten op de grond,en is nu de trotse bezitter van de eerste lowrider allroad ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2010 23:41 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic hoogte aanpassen
Gewoon zelluf doen kan ook, ik ben 1.62 en heb voor de voorvorkpoten 20 mm door de kroonplaat laten steken. ( dat is toch echt het maximale hoor!! anders loop je het gevaar bij een noodstop het voorspatbord in elkaar te drukken :o )
De buddy seat met behulp van mama's elektrische broodmes, een vel grof schuurpapier om de boel op laatst mooi te egaliseren en een tube bison-kit + stevige tacker 3 cm verlaagd.
Kan nu met beide voorste helften v/d voeten aan de grond komen, da's genoeg  :D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2010 21:36 - 12 mei 2010 21:38 #9 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic hoogte aanpassen
Je kunt de gaffel van de achterschokbreker vervangen en de voorpoten 20 mm doorsteken.
De moter zakt dan 4 cm door zijn hoeven.
Het onderdeel is niet goedkoop maar werkt supergoed.
Voor de 600 zou je bij Nikotech terecht kunnen maar voor een 650 moet je even controleren of hij hem kan maken.
Kosten een fractie van de prijs.
Kan hij het niet dan is nieuw aanschaffen de optie.
Werkt naar mijn mening beter dan met eht broodmes je zadel dunner maken.
Een beetje schuimrubber tussen mijn achterkant en de motor lijkt me fijn.
Mijn vriendin is erg helemaal happy met deze oplossing.
Voordeel is ook dat met alleen het doorsteken van je voorpoten de motor meer voorover komt te staan.
Dat geeft een heel ander stuurgedrag.
Makkelijker de bochten in maar zenuwachtiger op rechte stukken.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 21:31 #10 door alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden