Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik rij,......pracktisch iedere dag, maar als je het gevoel hebt dat ie echt wel beter kan is het frustrerend.....
het is geen 6cilinder met injectie he Marc, ik denk dat het zo onderhand wel goed is, stel alles af zoals beschreven en ga eens een stukje rijden :angel:grtjs arthur
Was ook niet zo opgevat..... Maar ook eeb twin kan mooi lopen......sommigen draaien mooi licht als een naaimachientje en anderen hameren hard...de mijne hamert, kan vast mooier en inderdaad, ik ga er binnenkort eens mee langs bij Ad.....zodra die een garage deur heeft die dicht kan als het koud is.... grapje....
Ben met de At van mijn zus bezig de choke gangbaar te maken :'( .Heb de makkelijke kant vandaag los gekregen met een verfföhn en kruipolie ;D Het tondeltje zat helemaal vast geoxideerd in de carburateur :-[ De ander kant die aan de onderzijde moet ik ook nog doen want die heeft het zelfde probleem Als ik de carburateurs los maak van het blok kan ik ze dan weer redelijk eenvoudig monteren ??? Slopen ben ik altijd goed in geweest, dus er af is geen probleemHallo Allen,
Heb de chokes eens mooi schoon gemaakt en gekeken of de synchronisatie nog enigzins klopt. Ik heb nu op de standaard afstelling van de stationair stel schroeven (op RD04 2 1/4 uit) een lichte plop in de uitlaat. Hij loopt 1200 toertjes stationair maar als ik mijn hand achter de uitlaat hou voel ik af en toe een hardere plof. is dit te rijk of te arm?
Dank,
marc
Nou net nog eens even warm gemaakt, en stationair schroefjes nog verder uitgedraaid. Loopt iets rustiger maar eerlijk gezegd durf ik ze niet nog verder uit te draaien,....voor je het weet vallen ze er uit. Nu ik hem zo arm moet draaien ga ik er van uit dat de choke, ondanks dat ze schoon zijn en mooi lijken terug te vallen, dit toch niet doen. De veertjes die voor de terugval moeten zorgen zullen na 17 jaar wel wat moe zijn geworden. Dit wordt dan nieuwe chokes bestellen.....zucht....weer 100 eurie......en dan maar hopen dat het dat is.
Op de Engelse site zie ik veel AT rijders die door het gezeur met hangende chokes deze maar gewoon loskoppelen en de chokes in dichte toestand met een boutjes vast zetten, kabels eraf en waar normaal het zwart plastieke deeltje het blok in wordt gedraaid zetten zij een boutje. De chokes zijn dan helemaal gedeactiveerd. Nu krijg ik de mijne niet fatsoenlijk gestart zonder choke. Wie hier rijdt er ook zo zonder chokes?
dank,
Marc