ratel in tweede versnelling AT

11 juli 2010 12:41 #21 door Erik
Beantwoord door Erik in topic ratel in tweede versnelling AT
Ik zou de keerringen ook maar vervangen samen met de O-ringen in het koelsysteem. Let op, sommige O-ringen hebben een afwijkende (niet standaard) maat en moet je dus originele voor bestellen.

Zuigerveer gebroken? jammer.. 'K zou wel even de betreffende cilinder laten honen ivm inlopen van de nieuwe zuigerveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 13:55 #22 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic ratel in tweede versnelling AT
Lijkt me ook een beetje verkeerde zuinigheid, je bent zo goed bezig !

Je stopt toch ook niet de oude pakking weer terug  ???

ff volhouden hoor :)

Oliekeeringen hoef ik toch niet te vervangen bij het splitsen van een blok?


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 13:59 - 11 juli 2010 14:21 #23 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic ratel in tweede versnelling AT
toen mijn lager uitgaande as eruitlag was helaas de oliepomp ook om zeep
kijk deze dus even kritisch na
en die o-ringen gewoon allemaal even vervangen dit zijn de kosten niet
ik had alles van zowel de koeling als die van de oliekoeling vervangen
die bovenop de cilinders waar die pijpjes op zitten zijn taps
die aan de voorkant voorste cilinder niet vergeten daar kom je anders niet meer bij
sucses verder

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 14:50 #24 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT

en die o-ringen gewoon allemaal even vervangen dit zijn de kosten niet

O-ringen ga ik zeker allemaal vervangen, deze zullen ook in blokpakkingset zitten (behalve die  aan de buitenkant voor koelsysteem, los bestellen).
Wat ik bedoel zijn de oliekeeringen van de uitgaande as etc.

Mijn oliekoeler is helaas ook overleden...

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 15:17 #25 door Erik
Beantwoord door Erik in topic ratel in tweede versnelling AT

O-ringen ga ik zeker allemaal vervangen, deze zullen ook in blokpakkingset zitten (behalve die  aan de buitenkant voor koelsysteem, los bestellen).
Wat ik bedoel zijn de oliekeeringen van de uitgaande as etc.

Mijn oliekoeler is helaas ook overleden...


??? lijkt wel en oliepomp..  ;)

Dat is minder zeg, al was het wel te verwachten. Keerringen allemaal vervangen, hoewel je dat naderhand ook nog makkelijk kan doen mochten ze lekken. Aan jouw de keuze  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 15:50 #26 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT

??? lijkt wel en oliepomp..  ;)

::)

Ja, die twee oliekeeringen ook maar meenemen

Zuigerveer was wat verbogen en bewoog niet meer vrij, heb hem weer terug kunnen buigen, dus dit scheelt weer iets.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 13:38 #27 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT
Nou de onderdelen zijn ondertussen binnen, maar heb wat moeite om de bouten en moer van koppelingshuis, vliegwiel en primaire tandwiel weer (met 128 Nm) vast te zetten. Ik had een tooltje gemaakt van twee stukken staal op mijn voortandwiel om de uitgaande as te blokkeren, maar deze is vrij snel gesneuveld... Ik zoek nu een oud versleten tandwiel om een wat stevigere constructie op te lassen en zo met succes deze as te kunnen blokkeren.

Is er toevallig iemand in de buurt van Amsterdam die nog een oud versleten tandwiel heeft liggen wat ik kan ophalen/overnemen?

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 14:11 #28 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic ratel in tweede versnelling AT
Ik zal vanavond eens ff in de schuur proberen te kijken of ik tussen alle rommel nog een tandwieltje heb liggen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 17:38 #29 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT
Zit er ook al wel over te denken, kost me geen rib uit mijn lijf toch?
En de hulp suggesties tot nu toe zijn het al waard.

Rob en Danny allebei bedankt, maar ben net met mijn compagnon even langs huis gegaan om het met nieuwe tool op huidige tandwiel gebout nog eens te proberen. De nieuwe 'tool' en het feit dat het met twee man 4 keer zo makkelijk gaat als in je eentje deed het hem.

Vanavond ga ik verder met de opbouw van de rest van het blok.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 17:54 #30 door olaf
Beantwoord door olaf in topic ratel in tweede versnelling AT

::)

Ja, die twee oliekeeringen ook maar meenemen

Zuigerveer was wat verbogen en bewoog niet meer vrij, heb hem weer terug kunnen buigen, dus dit scheelt weer iets.

Zuigerveer verbogen bedoel je een van de twee compressie veren (de bovenste ) , of degene in de onderste groef (olieschraapveer )
De bovenste twee zijn doorgaans redelijk hard en bros , buigen is meestal breken .
De onderste olieschraap veer is meestal wat flexibeler en heeft meestal een groef met een veer eronder om contact te houden met de cilinderwand , als deze ook maar iets krom is dan sluit hij niet netjes met de cilinderwand , met olieverbruik tot gevolg .

Dus dat hij dan netjes vrij komt wil niet zeggen dat hij ook goed afsluit , wees er dus zeker van dat hij goed recht is ,zou zonde zijn van al het werk

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 18:19 #31 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT
Het was de onderste (tweede) compressieveer, die was bleven haken achter het carter met de zuiger in lage positie.

Door valse zuinigheid en het feit dat ik ook nog nieuwe oliepomp moest hebben à 150 euro dacht ik het zo wat mee te laten vallen.
Maar er ligt ondertussen al een setje nieuwe zuigerveren thuis hoor, zou zonde zijn om het voor die 5 tientjes net niet goed te doen.
Plus dat ik nu tweedehands een mooie deal heb gemaakt voor de versnellingsbak en de oliepomp.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 19:32 #32 door olaf
Beantwoord door olaf in topic ratel in tweede versnelling AT
Had ik ook gedaan . 8)
En succes met in elkaar zetten , ik ben door de jaren ook door schade en schande wijs geworden . :angel:

grtz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 23:42 #33 door Erik
Beantwoord door Erik in topic ratel in tweede versnelling AT


Maar er ligt ondertussen al een setje nieuwe zuigerveren thuis hoor, zou zonde zijn om het voor die 5 tientjes net niet goed te doen.


Wel ff cilinders laten honen anders heb je kans dat je straks alsnog een oliezuipschuit hebt  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 00:41 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic ratel in tweede versnelling AT
misschien overbodig

maar voordat je gaat honen zou je toch eerst moeten meten en daarna bepalen of het alleen honen wordt of toch boren incl nieuwe zuigers en veren in overmaat ??

het zou zo zonde zijn van de reeds bestelde onderdelen als je al direkt weer op ca 16/100 zit terwijl het 6 /100 had kunnen worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 11:04 #35 door Erik
Beantwoord door Erik in topic ratel in tweede versnelling AT
Als ik zie dat bij een AT blok met 85000km de slotspeling nog maar op 60% van z'n slijtagelimiet zal dat het bij een blok met 40000km zeker geen probleem geven. Die is net ingereden  ;D
Wel een bedrijf zoeken die het spul nog eens goed opmeten voor ze beginnen en die weten wat ze doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2010 22:09 #36 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic ratel in tweede versnelling AT
Nou de motor rijdt en schakelt weer goed, heb alleen het hard plastic moertje van de choke plunjer gebroken... :(
Heeft iemand deze nog over en kan ik die overnemen?

@Danny: voor een TCN-lid  ;)

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden