Metzeler Tourance banden

21 dec 2008 20:47 #1 door Martijn
Metzeler Tourance banden werd gestart door Martijn
Een vraagje ik wil nieuwe bandjes op de motor leggen. ben aan het twijfelen tussen de Metzeler Tourance EXP en de Tourance.

Welke zou ik het beste kunnen nemen iemand ervaring met deze bandjes. en zijn die ook goed om nu in deze periode mee te rijden.

Kwilde eerst meer noppen hebben zoals de TKC maar denk dat dat niet nodig is voor wat ik wil gaan doen.


BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2008 10:39 - 22 dec 2008 10:51 #2 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Metzeler Tourance banden
Martijn kijkt gewoon vooruit. 8)
Op zijn motor staat ook het woord ADVENTURE

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2008 15:33 #3 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Metzeler Tourance banden


... maar denk dat dat niet nodig is voor wat ik wil gaan doen.


Dat is het hem juist. WAT wil je dan doen? Misschien moet je je vraag wat duidelijker formuleren Martijn. De tourance is een goede band; ook in deze tijd.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2008 19:22 #4 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Metzeler Tourance banden
Ik wil gewoon gravel paden kunne rijden de echter modder wegen wil ik nog even vermijden. Daar wil ik misschien een andere motor voor gaan aanschaffen.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 19:18 #5 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Metzeler Tourance banden
Ik heb een aantal zaken op een rijtje gezet.

-Ik wil nog niet veel in offroad gaan doen
-wil eerst meer behendigheid op de weg opbouwen met de motor.
-wat zandwegen nemen, zal ik niet links laten liggen.

Dus de band die ik ga nemen zal voornamelijk op de weg gebruikt worden.

Op dit moment heb ik erg veel last dat de motor door ribbels of andere zaken een andere richting op wil dan ikke en dat vindt ik niet erg fijn. En dat doet ie dan voornamelijk achter.


BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 20:30 - 25 jan 2009 20:32 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Metzeler Tourance banden

Ik heb een aantal zaken op een rijtje gezet.

-Ik wil nog niet veel in offroad gaan doen
-wil eerst meer behendigheid op de weg opbouwen met de motor.
-wat zandwegen nemen, zal ik niet links laten liggen.

Dus de band die ik ga nemen zal voornamelijk op de weg gebruikt worden.

Op dit moment heb ik erg veel last dat de motor door ribbels of andere zaken een andere richting op wil dan ikke en dat vindt ik niet erg fijn. En dat doet ie dan voornamelijk achter.


meestal zijn dit toch zaken die  met de voorband  vaak voorkomen

banden spanning juist

veer voor spanning correct

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 21:08 #7 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Metzeler Tourance banden
Hoi Ad,

de achterband is aan het koppen, want als je er met de hand overheen glijd dat is ie niet overal gelijk afgesleten je krijgt dan stukjes rubber die hoger zijn.

De voorband die loopt gewoon door die kopt ook wel maar niet zo erg dan de achterband.

De motor is voorheen een demo motor geweest en toen ik hem kocht was de band hoekig nu is ie rond afgesleten.

Maar het rijd niet erg lekker.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 23:11 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Metzeler Tourance banden

Hoi Ad,

de achterband is aan het koppen, want als je er met de hand overheen glijd dat is ie niet overal gelijk afgesleten je krijgt dan stukjes rubber die hoger zijn.

De voorband die loopt gewoon door die kopt ook wel maar niet zo erg dan de achterband.

De motor is voorheen een demo motor geweest en toen ik hem kocht was de band hoekig nu is ie rond afgesleten.

Maar het rijd niet erg lekker.


hallo ,

een zaag tand

als het comfort eruit is moet ze gewoon weg vervangen

neem de conti trail attack ook in overweging ?

maar zoals we al eerder zeiden er is keus genoeg

wil je graag helpen hoor..


overigens is de exp nog niet volop verkrijgbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2009 11:52 - 26 jan 2009 11:54 #9 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Metzeler Tourance banden
Martijn, voor wat het waard is :-\ Maar een tiental jaren geleden reed er bijna niemand op noppen rond en werd er toch behoorlijk veel allroad gereden ;D Welliswaar lag de snelheid toen lager. Wel zo veilig natuurlijk en ook minder vervelend voord de ander bos gebruikers. Voor wat jij wilt met je motor kan je volstaan met een band die voor dit soort motoren is ontwikkeld. Dat zijn er dan wel weer heel veel :o Als je af en toe gravel of een bospad wilt rijden moet je een band nemen met een allroad profiel zoals de tourange of anake's De meeste kilometers maak je toch op het asfalt dus kies je een band die ook daar comfortabele is. Er zijn diverse testen op het net te vinden waarin de rijeigenschappen van een band worden beschreven en hoe ze zich gedragen bij de weersomstandigheden. Maar dan nog is een band een persoonlijk keuze. Wat de een een wereld band vind ligt bij de andere in de openhaard (T66) Misschien kan je Ad zo gek krijgen dat je verschillende banden mag uitproberen 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2009 23:54 #10 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Metzeler Tourance banden

Martijn, voor wat het waard is :-\ Maar een tiental jaren geleden reed er bijna niemand op noppen rond en werd er toch behoorlijk veel allroad gereden ;D Welliswaar lag de snelheid toen lager. Wel zo veilig natuurlijk en ook minder vervelend voord de ander bos gebruikers. Voor wat jij wilt met je motor kan je volstaan met een band die voor dit soort motoren is ontwikkeld. Dat zijn er dan wel weer heel veel :o Als je af en toe gravel of een bospad wilt rijden moet je een band nemen met een allroad profiel zoals de tourange of anake's De meeste kilometers maak je toch op het asfalt dus kies je een band die ook daar comfortabele is. Er zijn diverse testen op het net te vinden waarin de rijeigenschappen van een band worden beschreven en hoe ze zich gedragen bij de weersomstandigheden. Maar dan nog is een band een persoonlijk keuze. Wat de een een wereld band vind ligt bij de andere in de openhaard (T66) Misschien kan je Ad zo gek krijgen dat je verschillende banden mag uitproberen 8)


proberen kan hij het zeker, ;)

een klein probleempje is de maat voering van het voorwiel nm 19 inch

maar  de achterband is geen enkel probleem,


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 11:30 - 23 mrt 2009 11:48 #11 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Metzeler Tourance banden
Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen de gewone en de EXP ?



zie ik dat de blokken meer doorlopen ,, is de  EXP nog meer asfalt geörienteerd ??

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 13:29 #12 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Metzeler Tourance banden
ik heb het idee dat de eerste set wel erig goed is op mijn vara draait hij nu 11000 km achter op en hij word niet ontzien auto bann 180 km/u

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 19:22 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Metzeler Tourance banden

Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen de gewone en de EXP ?



zie ik dat de blokken meer doorlopen ,, is de  EXP nog meer asfalt geörienteerd ??


het gaat om de eigen schappen,

een dwars profiel heeft meer last zaag tand vorming en vandaar dat de exp een iets meer doorlopend profiel heeft gekregen
gelijkmatig slijtage

daarnaast is het compound op de zijkanten iets zachter voor betere grip in snelle bochten

plus punt

de prijs is niet veel meer dan de tourance standaard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 14:05 #14 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Metzeler Tourance banden

het gaat om de eigen schappen,

een dwars profiel heeft meer last zaag tand vorming en vandaar dat de exp een iets meer doorlopend profiel heeft gekregen
gelijkmatig slijtage

daarnaast is het compound op de zijkanten iets zachter voor betere grip in snelle bochten

plus punt

de prijs is niet veel meer dan de tourance standaard


verliest de EXP het niet qua grip op losse ondergrond t.o.v de gewone ookal is het maar iets??
is deze banden zijn neem ik aan bedoeld voor de krachtige all roads .

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 14:56 #15 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Metzeler Tourance banden
ik heb 1 setje TKC's gehad en het was leuk maar meer ook niet. Nu de Tourance er alweer een 11000 km op heb zitten wil ik niet anders. Ik vind het veel veiliger. Ik maak de meeste meters op asfalt en zal modder of zand niet uit de weg gaan. Zoveel ritten met veel modder zijn er ook niet. Idd de snelheid aanpassen en je hebt plezier genoeg. Ik wel teminste  :P ;D

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden